Miten nopeasti uusperheen yhteenmuutto
Kysymyksiä uusperheellisille:
Miten pitkään seurustelitte ennen kuin muutitte saman katon alle?
Kuinka paljon lapsia ja minkä ikäisiä?
Miten kaikki sujui?
Mitä on hyvä ottaa huomioon uusperhettä perustettaessa?
Kommentit (67)
Puolessa vuodessa muutettiin saman katon alle. Molemmilla ennestään yksi alle kouluikäinen ja yhdet kouluikään ehtineet. Kaikille oli paras ratkaisu ja hyvin menee:) Vauva tulossa:)
Olen sanonut miehelle, että voidaan muuttaa yhteen kun lapset asuvat jo omillaan. Sitten voimme ostaa yhteisen asunnon ja omaisuudesta ei lasten kesken tule tappelua. Nyt vielä lapset pieniä mutta mihinkään ei ole kiire. Yhteistä lasta en halua, vanhat riittää kyllä jo.
Olemme seurustelleet nyt noin 6 vuotta. Emme ole vielä muuttanut yhteen, mikäs kiire tässä.
Virallisesti mies muutti meidän luo puolen vuoden päästä. Puolentoista vuoden päästä ostettiin yhteinen talo. Mulla 2 lasta, miehellä ei yhtään. Lapset oli suhteen alussa 5 ja 7. Ei mitään ihmeellistä tule mieleen. Yhdessä on oltu nyt 10 vuotta. Meillä menee leppoisan mukavasti. Lapset käy isällään säännöllisesti ja välit on hyvät. Mies on hyvä isäpuoli. Alusta asti tein selväksi että lapset on ykkösjuttu mun elämässä ja mies tajus ja hyväksyi sen.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:13"]Olemme seurustelleet nyt noin 6 vuotta. Emme ole vielä muuttanut yhteen, mikäs kiire tässä.
[/quote]
Hyvä! Kukin tavallaan, minä en katselis noin hidasta touhua tosin.
En muuttaisi yhteen. Liikaa stressiä lapsille. Minä ja lapset omassa kodissa, uusi mies ja hänen lapset omassa kodissa jossakin lähellä (kuviteltu tilanne).
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:17"]En muuttaisi yhteen. Liikaa stressiä lapsille. Minä ja lapset omassa kodissa, uusi mies ja hänen lapset omassa kodissa jossakin lähellä (kuviteltu tilanne).
[/quote]
Just joo
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:17"]En muuttaisi yhteen. Liikaa stressiä lapsille. Minä ja lapset omassa kodissa, uusi mies ja hänen lapset omassa kodissa jossakin lähellä (kuviteltu tilanne).
[/quote]
Kyllä vaihtaisin kumppania jos ei tuosta etenisi.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:17"]
En muuttaisi yhteen. Liikaa stressiä lapsille. Minä ja lapset omassa kodissa, uusi mies ja hänen lapset omassa kodissa jossakin lähellä (kuviteltu tilanne).
[/quote]
Kukin tyylillään. Mulle ja miehelle on tärkeää koti ja yhteinen arki. Myös lapset tykkäävät. Nyt mies on reissutöissä ja ikävöi meitä kaikkia, ei vain minua. Eilen kun erottiin niin halattiin iso hali kuin teletapit. :) TV:8
Me tavattiin joulukuussa ja juhannuksena mies muutti luokseni. Seuraavan vuoden tammikuussa muutti miehen lapsi. Mulla ennestää 1 joka asuu vakituisesti mulla,miehellä oli 3 etälasta joista siis 1asuu meillä ja lisäksi nyt yhteinen vauva. Ensimmäinen koko porukan kesälomareissu oli aika katastrofi mutta puhumalla ja sääntöjen yhteen sovittamisella tästä selvittiin ja sen jälkeen ei olisikaan riidelty lainkaan :)
Uskon että he jotka ovat päättäneet että uusioperhe kuvio sopii heille ja ovat valmiita tekemään asian eteen töitä ni mikään ei ole esteenä onneen. Jokainen lapsi tietysti on erillainen ja kaikille nopeat muutokset ei kaikille käy. Jokainen kuitenkin tuntee omansa parhaiten ja tietää kuinka paljon muutoksia oma pystyy omaksumaan esi. Vuodessa..takapakkeja voi tulla pidemmänkin ajan jälkeen
Mies oleilee meillä lähes kaiken aikansa ja jokat vkl lapsensa meillä myös. Itselläni 2 lasta. Virallisesti yhteen muutamme tuskin ennenkuin lapset isoja ja asuvat omillaan. Syynä tähän miehen mielenterveysongelmainen ex.
Seurusteltu kohta 9 vuotta, molemmilla oma koti. Olen leski eikä lapset halua tänne toista perhettä, toisaalta en ymmärrä, miksi lasteni pitäisi muuttaa elämäänsä siksi, että äidillä on uusi mies.
Hyvä systeemi, jossa saa kaikki parisuhteen edut, mutta lasten ei tarvitse luopua mistään.
Uusperheen on sovelaisata muuttaa yhteen, kun jokainen lapsi on ns. lentänyt maailmalle. Mielenterveysongelmaiset vähenevät.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:48"]
Seurusteltu kohta 9 vuotta, molemmilla oma koti. Olen leski eikä lapset halua tänne toista perhettä, toisaalta en ymmärrä, miksi lasteni pitäisi muuttaa elämäänsä siksi, että äidillä on uusi mies.
Hyvä systeemi, jossa saa kaikki parisuhteen edut, mutta lasten ei tarvitse luopua mistään.
[/quote]
Löytyyhän täältä yksi fiksukin ihminen.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:48"]
[/quote]
Miksi se on automaattisesti luopumista jos muuttaa yhteen? En käsitä tätä yleistystä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:48"]Seurusteltu kohta 9 vuotta, molemmilla oma koti. Olen leski eikä lapset halua tänne toista perhettä, toisaalta en ymmärrä, miksi lasteni pitäisi muuttaa elämäänsä siksi, että äidillä on uusi mies.
Sorry en usko tuohon, valehtelet.
Miten muka luottamus ja tahto pysyy tuollaisessa irtosuhteessa??
Itse seurustelin 13-vuotta miehen kanssa ka neljä yhteistä lastalin saatiin. Silti koskaan ei yhteenmuutto tullut edes mieleen. Perheitä on onneksi erilaisia 😊
Vierailija kirjoitti:
Seurusteltiin tiiviisti vuoden päivät ja lapset mukana alusta alkaen. Luonnollinen jatkumo oli että ostettiin yhteinen koti. Kaikille riittää hoivaa ja rakkautta. Kaksi omaa entisistä suhteista ja yksi yhteinen. Hyvin on mennyt
Jos toisellakin (oletettavasti mies) olisi ollut pari lasta, hyvinmenemisen todennäköisyys olisi pienentynyt huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:05"]Uusperhe on toiminut hyvin. Ydinperheessä ei riittänyt rakkautta mutta pettämistä oli exän puolelta. Nyt onni ja onnellisuus kukoistaa tähänkin perheeseen. Kiitos uuden kumppanin ja hänen lasten. Olemme yksi perhe yhdellä jääkaapilla yhdellä asunnolla ja hoitovastikkeella. Pelkästään positiivinen on ollut yhteenmuutto, suosittelen lämpimästi.
Ihan tosissasiko olet sitä mieltä, että muiden kanssa tehtaillut penikat tekevät suhteestanne niin erinomaisen? Kumma tarve keksiä puolusteluja sille, että on pilannut monen ihmisen elämän. Petturin kun olisi voinut jättää jo ennen turhien penikoiden vääntämistä.
Täydellinen idiootti olet niin ei sulle kannata selittää, et tajuaisi kuitenkaan. Mutta ei hätää, sitten kun olet lapset tehnyt ja petetty niin ehkä ymmärrät vihdoin sinäkin.
Ei kiinnosta pätkääkään jonkun yhärin ininä, sympatiat 100% exäsi puolella. Nainen, joka nussii vieraita miehiä lastensa kodissa, tuskin on vaimonakaan ollut muuta riesa, josta mies on halunnut päästä eroon. Onneksi olet löytänyt vertaisesi, varmasti pystyt kolhoosissasi siirtämään yh-huorageenisi myös kaikkiin lapsiin. Kuvottava akka, sinuna en paljon exän pettämisistä jauhaisi, hän tuskin toi naisia lasten kotiin nussittavaksi.
Projektio; nussii vieraita miehiä, riesa, yo-huorageeni. Tällaisia asioita on vain sellaisen ihmisen päässä, jonka OMAAN elämään tuollaiset asiat liittyvät
Haluan säilyttää itsenäisyyteni. En halua miehen eksän astuvan jalallansakkaan Minun kotiini. Yrittäisi sitä taatusti jos lapsensa viettäisi siellä aikaa.... No viettäähän se nytkin mutta emme asu yhdessä enkä aiokkaan ennenkuin tilanne psyjoeksän kohdalla on rauhoittunut