Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOISAT -06 loppuviikkoon (pe-su)

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät on vähän ristissä joo. Vauva valvo klo 3-6... ei siinä mitään mutta minnuu jurppii ihan sikana kun ukko vetää vieressä unta kun minä yritän toista saada nukkumaan.

ERIA: täällä korisee kanssa vauva tietyissä asennoissa, esikoinen koris kanssa aikanaan.

KESTOT on meillä käytössä, rinnalla kuitenki myös kertsit, mutta nyt kun se paketti loppuu ois tarkotus pärjätä ilman. Meillä käytössä harsot ja muutama tsi sisätasku.. osa on vielä aivan liian isoja, mutta toimivat silti.

Tuo KOLMANTEEN KERROKSEEN siirtyminen ei tosiaan ole ihan vaivatonta, kun esikoista en voi jättää alas yksinään (on niin pieni vielä että jotain kamalaa tapahtus kuitenkin) ja vauva on liinassa ni toisen kantaminen on vähän pulmallista toisinaan.... No enköhän mie tässä lajissa harjaannu pikkuhiljaa.

Sain minäkin viimein alotettua vauvalle nuo D-VITAMIINIT... Sen takia kesti kun piti käydä ostaa apteekista jekovitia, neuvolan täti kun toi devitolia ja miusta vauvan mahalle tuo jekovit on parempi... No tiedä sitten, mutta huutoa taitaa nuokin aiheuttaa... Saa nähä minkä saarnan saan ens viikol neuvolas kun mennään vaan yhellä tipalla... Hitaasti on siis tarkotus edetä.

TUTTI ei edelleenkään käy vauvalle. No tuo luonnonkuminen kyllä pysyy vähän paremmin suussa.. Esikoinen oppi ulkoilujen yhteydessä syömään tuttia, jos sitten tääkin niin.

KUKAS se kirjotti että vauva heräillee vähän väliä ja vaan tissi on kelvannu ja sitten puklataan??? Meillä on ihan samanlaista! Siksi mie sitä tuttia yritän tyrkyttääkin, tissiä olen nyt ihan tarkotuksella vähentäny, syöttöjen väli on oltava vähintään tunti, pikkasen se onkin auttanu.

Tarkotus oli lähtee vauvan kanssa SUNNUNTAIKÄVELYLLE mutta ulkona yrittää sadella vettä, eli sisällä siis.

hanneli kera kahden räkänokan..

Vierailija
42/51 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun eka luen teidän juttuja ja jostain asioista intoudun kirjoittamaan, niin anti olla kun tulee tämä vastaussivu niin en enää muista kuin korkeintaan yhden jutun (kun kaikkia ei tähänkään voi kopioida...kohta otettava kynä ja paperi avuksi) ja nyt asia yli muiden oli

ONNENTOIVOTUKSET AIRILLE JA KOKO PERHEELLE!!! Voi kuinka ihana juttu, että nyt on typykkä syntynyt! Toivotaan, että haavakin pian paranee. Tuo teidän O:n vauvanhoitointo kuulostaa kovin tutulle, tämä meidänkin joulupoika on oikea äidin pikku-apuri.

Niin Jamssahan se tuskaili kantoliinan kanssa. Mulla oli juuri noin kakkosen kanssa, en tullut kantoliinan kanssa juttuu en sitten lainkaan. Mutta kuten aiemmin kerroin, harjoitus teki minustakin metsurin, kun nyt en antanut periksi tuhansista hikipisaroista huolimatta...ja enää en tulisi toimeen ilman liinaa. On ollut ihan korvaamaton nyt näiden kolmen kanssa. Vauva tykkää olla liinassa ja rauhoittuu/nukahtaa siihen aina.

OPEMAMMAllehan mun piti lähettää terveiset...ensinnäkin tuo anoppisi kommetti, etä tyttöuutisia odotetaan. Oli pakko kertoa miehellekin ja yhdessä vaan tuumattiin, että ei taida ihan olla nämä kaikki nykyihmisten tiedossa olevat asiat noiden " vanhusten" hallussa vai muutenko vain tyhmiä leikkivät ;-) Eihän sitä näet ikinä tiedä, josko koneet oliskin näyttäneet väärin sukupuolen tms...Oma anoppini kysyi mieheltäni tämän kolmannen raskauden alussa, kun olimme menossa rv8 ultraan, että menemmekö lääkäriin tekemään raskaustestin. Mies siihen, että se on jo tehty, että mennään katsomaan, sykkiikö sydän jne. EI voinut anoppi tuota ymmärtää, miten 1.9cm pitkästä vauvasta vielä voi jotain päätellä ja miten se siellä voi näkyä ylipäätään. Oma äitinikään ei oikein noihin ultriin luota, Kun kakkonen syntyi etuajassa, tuumasi äitini koneiden olleen vaan väärässä la:n suhteen (kävin 3 ultrassa). Ja vielä tuohon sukupuoliasiaan äitini kommentoi, että kai minäkin nyt jotenkin voin vaikuttaa vauvan sukupuoleen, vaikka miehen sukuun tuleekin vain poikia. Eli niin ne on asiat muuttunu 30 vuodessa, nykyään me tiedämme näistä asioista niin paljon enemmän kuin vanhempamme.

LÖLLÖMAHASTA Opemamman ja oliko se Jamssan surkutteluun yhdyn minäkin...aivan kauhea makkara on enää jäljellä siitä ihanasta vauvamahasta. Ja vaaka näyttää edelleen jotain ihan järkyttävää lukemaa, vaikka alas paino on tullutkin kilo kilolta. Mulla on todella kurja fiilis tästä ulkomuodosta, omiin housuihin ei ole asiaa vielä aikoihin, kun sulatettavaa on vielä 12kg. Ja kun ne herkut maistuis paremmin kuin hyvin, mutta en minäkään niitä juuri siksi viitsi kotiin edes ostaa. Mies yrittää lohdutella mua tässä lievässä peilikuvainhotuksessani, mutta enemmän luotan tuohon peiliin ja vaakaan kuin miehen lurituksiin...ja voitte vaan uskoa, miltä tähän saumaan tuntui ne appiukkoni sanat isosta mahastani 2 pvää synnytyksen jälkeen (kysyi siis, vieläkö mahastani on tulossa vauvaoja, kun se on vieläkin niin iso). Eipä olla appivanhempia kotiutumisen jälkeen tavattu, eikä yhtään harmita, että appiukko ei pääse ensi viikolla pidettäviin ristiäisiin vahtimaan, kuinka isoja kakunpaloja syön.

RISTIÄISET on tosiaan jo ensi lauantaina. Kampaaja on tilattuna ja vaatteet katsottuna koko perheelle. Mutta paljon on vielä tehtävää ja hieman meinaa ressiä pukata, vaikka ihanaa onkin ekan kerran viettää ristiäiset omassa kotona (ennen pidetty anoppilassa tilanpuutteen vuoksi). Onko kellään mitään LYÖMÄTÖNTÄ TARJOILUIDEAA (vaikka joku makea herkkupala, jonka kaikki kerran maistettuaan ovat muistaneet) tai KORISTELUIDEAA (jotain pojan ristiäisiin sopivaa)? Otan vastaan mielelläni ajatuksia. Muistan Pepperin maininneen erilaisista vaaleanpunaisista tarjottavista, mutta vaaleansinist on kai vähän vaikeampi toteuttaa.

Olipa ihana lukea myös ELOn kuulumisia, älä unohda meitä kiireiltäsi!

JA hassua, että noin tasan meni tapaamisessa olleiden mahojen sukupuolijako ;-)

TERVETULOA myös kaikille uusille joukkomme kirjoittelemaan.

Nyt takavasemmalle....tulen taas lueskelemaan, kunhan tulee rauhallinen hetki.

Pumpuli ja Eeli kohta 1kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meille syntyi Tyttö 29.8. suunnitellulla sektiolla. Neidillä mitat 4235g, pituus 52cm ja py35cm.

Hyvin on arki lähtenyt käyntiin, kiitos suurelta osin mielleni josta on ollut Suuri apu. esikoinen ei oikein vielä tiedä mitä mieltä olisi pikkusiskostaan. Toisaalta vauva kiinnostaa kamalasti mutta toisaalta vähän harmittakin. Niin ja pelottavakin vauva osaa olla kun itkemään rupeaa. Poika ihan myötätunnosta itkee mukana..

Jännää tämä elämä kahden pienen lapsen kanssa. Väsymys on vaivannut minua hieman ja varmaan senkin takia olen ollut välillä itkuinen. Sektio-haava harmittaa ja kamala muistaminen etten poikaa vaan vahingossa nosta. Haava on pysynyt lähes kivuttomana hyvän kipulääkityksen avulla. koko ajan kuitenkin pelottaa jos haava ei paranekkaan ja tulehtuu kuten ykkösen kanssa kävi. Kovasti olen suihkutellut ja ilmakylvyistä nauttinut. Haava vaan erittää aika kovasti mutta onneksi leikannut kirurgi oli aivan mahtava ja ilmoitti osastolle, että jos mulla on hankaluuksia haavan kanssa niin mulla on " lupa" tullla osastolle ja hän leikkaa haavan uudestaan. Ajatella että tuollaista palvelua löytyy!!!

Tämä lyhyt reportaassi tältä erää.

pubu ja Anni 5päivää " vanha"

Vierailija
44/51 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uudet jakaantuneet eloisat, Pubu, Air & co!

Onpa kiva lueskella tätä palstaa, kun monilla on niin samanlaista. Ihan kuin se auttais väsymykseen, mutta lienee normaalia, että vauva heräilee suht tiheään tai että syö pitkään (tai sit niin vähän aikaa, että herää kohta uudestaan). Päikkäreitä pitää yrittää nukkua, jospa se vähän helpottaisi.

Meidän poitsu tuli eilen viikon ikäiseksi ja komean kaksoisleuan on ehtinyt jo kasvattaa. Maidontulo on onneksi tasaantunut, mitä nyt sitä tulee sellaisella paineella, että Onni joutuu välillä haukkomaan henkeään ja niinpä usein röyhtäytän kesken kaiken ja sitten jatketaan. PIAKO se muuten mietti sitä röyhtäyttämistä? Mä uskon nyt, että se on myös lapsesta kiinni: esikoista ei tuntunut saavan millään röyhtäisemään, mutta Onni röyhtäisee melkoisen helposti (paitsi kun on nukahtanut). Toisaalta maitoa valuu suusta vielä tuntikin imetyksen jälkeen, tiedä sitten mitä se meinaa.

KESTOT: osittain käytössä juu. Eli harsot ja villikset toimii, kerran on vain kakka luiskahtanut housuihin. Mutta huomasin samalla, että edes näin pienellä ei pelitä ohuemmat harsot (joilla sentään pärjättiin koko esikoisen vaippa-aika), eli pitää lähteä ostamaan tuhdimpia harsoja (RV, Popolini tms). Käytämme kyllä kertiksiäkin aina kun siltä tuntuu eli ei mitään täyskestoilua sentään vielä.

LIINA: mekin kokeiltiin eilen ekan kerran kantoliinaa. Mä sain Onnin jopa nukahtamaan siihen, mutta välillä tuntuu, että onkohan sen jalat huonosti tai pulauttaako se sinne liinaan - samaten Onni alkaa hamuta helpommin rintaa, kun on siellä tissien luona :) Mutta uutterasti pitää harjoitella liinailua ja kietaisuristikakkosella ollaan nyt kokeiltu tuota sidontaa. Jos tuntuu, että vauva putoaa, niin silloin liina on liian löysällä: sen saa sitoa aika tiukalle, etenkin jos on trikooliina.

NAPAtynkä irtosi muuten toissapäivänä, eli melko pian. Liekö vaipan reuna hangannut ikävästi, mutta nyt napa on jo ihan siisti.

MAHA: alkuviikosta valittelin, miten on vielä iso kumpu vatsalla, mutta niin vain on nyt omat farkut jalassa! Siis tosi äkkiä toi kumpu lopulta laski ja paino on laskenut myös pari kiloa viikossa. Jäljellä olis lähtötilanteeseen nyt enää pari kolme kiloa.

Jep, taidan avata maitobaarin. Mukavaa sunnuntain jatkoa mamit!

Kerttukasperi ja Onni 1vko 1vrk

Vierailija
45/51 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ID eli imetysdementia on ihan mahdoton mulla.

Näisä PINOISTA. VArmaan on hyvä ainakin näin alkuun, että on useamman päivän, 2-3 pvää tai jotain, samassa pinossa. Niin pysyy harvemminkin koneella käyvät mukana juttuaiheissa. Kaikilla on kiirusta nyt vauvan kanssa, joten ihan ehkä joka päivä ei ehdi koneellekaan. Meillä tuppaa tuo arki olemaan kiirusta, kun mies töissä ja minä täällä ylipäällikkönä.

ja sitten jatkan yksikätisesti. mulla on siis raskauden alkupainoon matkaa enää vähän, muutama kilo, mutta kun tällä kertaa haluan pois kaiken tämän 3 raskauden saldon. ekasta raskaudesta jäi pohjia sen verran, enkä saanut niitä tokankaan raskauden jälkeen pois...joten nyt on pakko tsemata.Ei helppoa, mutta mahdollista kuitenkin.

HARRASTUKSISTA Pia kyseli. Meillä tämä pienin kulkee mukana siellä missä kuljen isompien kanssa, eli perhekerhossa ja MLL:n perhekahvilassa. Esikoinen aloittaa myös srk:n kerhossa, kunhan saa eka tuon vaadittavan 3v mittariin ensi kuun vaihteessa.

nyt seurustelemaan poitsun kanssa.

pumpuli

Vierailija
46/51 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kaikille ja onnea kaikille elomammoille, ei taida olla enää montaa mammaa jäljellä. Tosin tsemppiä viimeisille, kyllähän se loppuodotus on tylsää, vaikka sen vauvan tietääkin pian syntyvän.

NENÄN TUKKOISUUS. Meilläkin 3 viikkoinen tyttömme on kärsinyt nuhasta ja tukkoisesta nenästä, mutta tuskin tuo flunssaa on. Neuvolan tätsä sanoi, että pienten vauvojen nenän tukkoisuus harvoin on flunssaa, vaan johtuu kai äidin hormooneista tai ties mistä (en tiedä onko siihen selvää syytä). Googletin aiheesta ja monesti tuli esiin, että pienet vauvat harvemmin sairastavat nuhaa tai flunssaa, vaan nenän tukkoisuus johtuu muista syistä (joita ei osattu kertoa). Pieni mysteeri siis. Muistan, että meidän muutkin lapset ovat aikansa kärsineet juuri tosi pieninä tukkoisesta nenästä. Meilläkin nenä-Friida käytössä, suolatipat, kohotettu sängyn pääty ja kosteassa illalla oleskelu. Hyvin tepsivät ja vauva nukkuu taas hyvin, vaikka nenää saa joka syötön yhteydessä putsatakin.

SOSIAALINEN ELÄMÄ. Meillä toinen lapsi aloittaa nyt päiväkodin taas kesäloman jälkeen 3 kertaa viikossa lyhennettyä päivää, joten arki palailee. Minä aion kyllä vaavin kanssa mahd. paljon liikkua ihmisten ilmoilla joko isot lapset mukana tai vain vauvan kanssa, koska sisällä olo tekee minut hulluksi. Olen sen verran sosiaalinen ihminen, että tulen tosi vihaiseksi jos en pääse ihmisten ilmoille. Vauvan hoito on ihanaa, mutta kyllä ainakin minä kaipaan muiden äitien seuraa, olen aina ollut samanlainen.

Mukavaa alkavaa syyskuuta kaikille ja toivotaan että lämpimät säät jatkuvat!

Pikkuodessa ja Unelma 3 vkoa

Vierailija
47/51 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele....täällä myös silmät ristissä. Juuri kun sanoin, että nyt on päästy ylimääräisistä itkuista ja heräilläoloista....

Eilen illalla neitsykkä valvoi 12.00 - 02.30....itkeskeli ja killitteli ihan muuten vaan.

Ensi viikonlopun juhlia pitäisi järjestellä, mutta päivällä lakoaa kummasti unten maille, eikä hommat oikein edisty =(

TARJOILUJA

sunnuntaipäivän jatkoa

petraelena ja kirppu

Vierailija
48/51 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis tarjoiluja mietitään ja kovasti olen tuolta ruokareseptit palstalta yrittänyt jotain urkkia....ehdotuksia kaivataan täälläkin =)

Vierailija
49/51 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönäkin taas heräiltiin meillä oikein urakalla. Vauva vaati syötävää 1-1,5h välein. Nukahti aina rinnalle vain parin minuutin imemisen jälkeen, enkä saanut enää hereille ja sit tietenkin tuli heti nälkä uudelleen... Vauva sai myös tänään ihme valvomispuuskan päivällä. Pysytteli hereillä 13-15.30. Sitten laitettiin vaunuihin ja lähdettiin ulos, jotta saatiin se nukahtamaan. Nyt nukkuu edelleen, vaikka kello on jo melkein 6! Outo tyyppi kerrassaan. Onneksi sain tänään aamupäivällä nukkua puolitoista tuntia. On ihan erilainen olo, vaikka yö ja kaksi edellistäkin olivat tosi huonoja ja katkonaisia. Ulkona käyminen helpottaa myös oloa jotenkin. On vaan niin vaikeaa miettiä, että MIKÄ omista tarpeista on juuri milläkin hetkellä tärkein. Eli käydäkö SUIHKUSSA, pitäisikö SYÖDÄ vai lähteä ULOS vaiko mennä NUKKUMAAN? Entäs sitten siivoamiset ja pyykinpesut? Ja isompien lasten tarpeet?

RISTIÄISISTÄ: Me pidetään lokakuun puolivälissä. Mä aion ostaa kaiken tarjottavan. Olen sen verran laiska, että en ala vääntämään kakkuja ja muita tarjottavia. Ostoruuilla mennään ja jos ei kelpaa niin olkoot ilman ;) Lisäksi meillä on noita erikoisruokavalioita, joten senkin takia mieluumin ostan valmista, ei tartte tehdä kaksia tai jopa kolmia juttuja.

Kiitos liinatsemppauksesta pumpuli ja muut. Jatkamme yritystä edelleen. Ainakin siinä on se hyvä puoli, että hikoilee näitä ylijäämiä pois vyötäröltä=)

KESTOT: osittain käytössä, hyvin vähän vielä. Tarkoitus oli käyttää harsovaippoja ja villahousuja lähinnä, muutama taskuvaippa on myös. Mutta ne harsothan on ihan likomärät, joten jotain kuivaliinasysteemiä pitää kehitellä ennen kuin niitä alan käyttää. Mä olen myös osittain pissattanut vauvaa, en yöllä tietenkään ja silloin kun nukkuu pidempään tulee pissat vaippaan, mutta osan saan vangittua lavuaariin. Parina päivänä tuli vain yhdet pissat koko päivän aikana vaippaan. Tänään ollut vähän " epäonnistuneempi" päivä kun on ollut niin rikkonaista tuo vauvan nukkuminen ja valvominen.

ONNEA kaikille vauvansa lunastaneille, jos olen unohtanut jotakuta onnitella.

Jamssa + tyttö 2vk2pv

Vierailija
50/51 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nopeasti kirjoittelen ristiäiskuulumiset (olen niin rätti että taidan painua nukkumaan ihan just).

Meillä siis ristiäiset tänään, nimeksi tuli Tommi Juhani (Juhani on toisena nimenä Tommin isällä, isän isällä, sedällä, äidin isän isällä, sekä äidin sedällä). Tommi käyttäytyi ihan hienosti kastetilaisuuden ajan, vähän tosin kitisi välillä ja sitten näytti siunatessa papille keskisormea (onneksi ei näyttänyt pirunmerkkiä, kun senkin " osaa" ). :)

Ei kyllä kummeilla eikä vanhemmilla pokka pitänyt tuolla hetkellä.

Koko iltapäivän oli kova hälinä ja poju käyttäytyi oikein mallikelpoisesti - kiersi sylistä syliin ja oli perin vieraskorea kuten aina. Nyt ollaan sitten kaikki kolme ihan seis ja miehellä on vielä huomenna aikainen lähtö työmatkalle.

Yritän ehtiä paremmalla ajalla kommentoimaan ja kirjoittelemaan pidemmin kuulumisia joku toinen päivä.

*karmiini*

Vierailija
51/51 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huomenna eka neuvola typyllä ja mulla tikkien poisto. Hassua, kun tuli mieleen, että noinko nopeasti on kasvanut tuo haava muka umpeen eikä poksahda vaan auki...

Meillä tyttö on ihan veljensä vastakohta. Veljelle kun vauvana ei mikään kevannut ja tissittely oli taistelua niin tämä neiti syö ja nukkuu ;) Toivotaan että jatkuu moinen ja osaan kyllä kuvitella nukkumisvaikeudet, mitä muutamien vauvoilla on. Niitä kun oli meilläkin. Ja tosiaan muutenkin blondipoju sai tummatukkaisen siskon. Taitaa olla neidillä enemmän hiuksia päässä kuin veljellään ,)

Löllömahasta oli puhetta, niin meikäläiselle menee edelleen vaan äitiysvaatteet päälle :( Vatsa näyttää miehen mukaan siltä, että sinne olisi unohtunut yksi vauva sisälle ja hassusti tuo suolen toimintakin näkyy vatsan päältä...yöks. Tahtoo eroon tuosta pallosta, kun ei siellä enää kukaan asusta. Painoa olisi vielä ihan muutama hassu kilo ylimääräistä.

Nyt kutsu käy ja palailen. On ollut todella mukavaa lukea kuulumisianne!!!

Air ja tyttö 6pvä