Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOISAT -06 loppuviikkoon (pe-su)

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä hymyilee jälleen! Rintatulehdus lopullisesti voitettu ja maidon tulo palautunut niin hyvin, että neiti on mitä tyytyväisin vauva. Ei karjumista ja vatsanväänteitä, jotka siis luultavimmin johtuivat nälästä. Vanhin tyttö lähti isovanhempien kanssa mökille (palaavat huomenna) ja keskimmäinen isänsä kanssa ralleissa. Talo ihanan rauhallinen. Jospa saisin vihdoinkin vähän siivottua. Ja pienet päikkärit ajattelin ottaa.

Kerutus, mulla väsymys saa aikaan myös itkukohtauksia. Tuntuu, että mikään ei suju. Ja kun toi rintatulehdus/kauhea kuume oli päällä, itkin melkein koko ajan. Suurimmat itkut tulee, kun karjun isommille tytöille nykyään ihan syyttä suotta, sekin väsymyksen aikaan saamaa. Siis ainoa toive, kun sais nukkua vähän paremmin!

Rasvoista, Lansinoh ja Bebanthen on mun kokemuksella parhaat rasvat kipeille nänneille. Lansinohia kannattaa käyttää noin alkuun koko ajan, suojaa nännejä etteivät menisi rikki. Ja kun ovat jo rikki, laita Bebanthenia. Se auttaa tosi hyvin pieniin haavaumiin. Ja päälle vielä paksu kerros Lansinohia. Onneksi ne nännit tottuu imetykseen aika pian, eikä iho mene enää rikki.

Hanneli, isommat tytöt alkoivat syömään tuttia heti laitoksella. Ei tarvinnut kun tökätä suuhun ja imu lähti käyntiin! Mutta tää kolmonen onkin sitten hieman hankalampi tapaus. Yökkäys alkaa kun tutti hipaiseekin suuta. Pulloa oli aika toivoton syöttää, kun rintatulehduksen takia annoin lisämaitoa. Mutta eiköhän sitkeä yritys tuota tulosta! Toimitan ¿tutin virkaa¿ kunnes oikea tutti kelpaa kunnolla :o)

Flunssasta, tosi kurjaa kun vauvalle pukkaa flunssa. Paras ¿lääke¿ on nostaa sängyn päätyä ja suolatippoja nenään. Meillä ollut käytössä myös ilmankostutin ja sellanen höyrymasiina, mistä tulee eukalyptuksen tuoksua (tai mikä lie), pitää röörit hyvin auki. Toivottavasti flunssat pian talttuu!

Opemamma, myös täällä itkua väännän kun kroppaani katson. Ja haikeudella silmäilen farkkuja jotka kaapissa odottaa käyttäjäänsä. Makean ja ruoan himo on aivan järkky ja pupellankin koko ajan jotain vähemmän terveellistä. Mitenkäs sitä sais ittensä tosiaan ristiäisiin mennessä kuntoon? Eiköhän tsempata toinen toisiamme ;o)

Nyt taidan hetkeksi köllähtää sänkyyn neidin viereen ja sitten siivoushommiin!

Maidontuoksuista viikonloppua kaikille!

Kirppu ja neitykkä kohta 4 vkoa

Vierailija
22/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäpä en ole tuon sairaalareissun jälkeen päässytkään koneelle...

Meille siis syntyi 28.08.06 klo 8.40 tyttö. Mitat 3960g ja 52cm. sektiohaavaa juilii ihan vimmatusti vieläkin ja rajoittaa kyllä aika paljon tuota menoa ja asentoja. Onneksi mies on kotona, kun tuo meidän poika nyt kokeilee sitten samalla rajojaan :( Pari yötä ollaan kotona oltu ja tämä päivä ehkä eilistä valoisampi. Maitoa ei meikäläisellä riitä typyn vaatimustason mukaisesti, joten tunnin lutkuttelun jälkeen anna suosiolla lisämaitoa. Mietin vaan, että eipä nuo tunnin lutkuttamiset voi jatkua, kun mies on töissä ja villikkopoika on pahanteossa... Anyway, nyt hävian vähän pötköttelemään, kun miesväki lähti kaupoille ja sain prinsessan tainnutettua unilleen.

Palail,aan!

Air, tyttö 5vrk ja poju 12/04

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan hiukkasen tyytymättömiä omaan ulkonäköön. Ja ruokahalu on myös kova ettei tässä ihan omassa painossa vielä olla. Kauppareissuilla on joka kerta tullut ostettua suklaapatukka ja mulle uppoaa jopa kaikki tavallisetkin ruoat kaapista suurissa määrin ;)

Kun vatsanahka on löysä ja kunto on huonompi niin tuntuu sen takia ikävämmältä kuin jos normaalisti olisi pari kiloa plussalla.

Hitsi mitä valitusta ;) Vauva on ihana ! sen takia kannatti vähän kärsiäkin...

Pia ja tyttö 4 vko

Vierailija
24/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mä luovutin vauvan nukuttamisen kun omaan sänkyyn nukahtaminen vei niin paljon aikaa että muuten yöt meni ihan valvomiseksi. Eli eipäs nyt periaate pitänyt edes esikoisella ;)

Vierailija
25/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut kaikille uusille vauvoille ja perheille. En ole ehtinyt koneelle juuri lainkaan viime aikoina, niin tiivisti tuo meidän prinsessa tississä roikkuu.. Syntymäpainokin saavutettiin ja ylitettiin n. 200 grammalla viikossa syntymästä :) Eli hyvin ruoka maistuu (paino tippui pikkuisella kotiutuspäivään 200g). Toisin on sitten itseni kanssa, tiedän, että tämä kuulostaa tyhmältä monen mielestä, mutta minun paino on tippunut jo nyt reilusti alle sen mitä se oli ennen eka neuvolaa.. Rinnat kasvoi koosta 70C kokoon 75DD ja se ei näytä hyvältä kun painoa on hädin tuskin 50kg. Raskausaikana painoni nousi n. 8kg ja lähes se kaikki oli pois kun tulin kotiin. Minulle ei edes ruoka kunnolla maistu, mutta eipä ole aikaakaan syödä. No parin viikon kuluttua matkusta äitini luokse ja hän aikoi laittaa minut lihotuskuurille :)

Osaisiko joku muuten kertoa, mitä kaikkea olisi hyvä välttää syömästä, ettei aiheuta turhia vatsanväänteitä pikkuiselle? Ja onko joku antanut vauvalle Rela tippoja? Ne kun pitäisi sekoittaa juomaan tai ruokaan.. Pitäisikö lypsää tilkka maitoa ja laittaa siihen? Varmaan ihan tyhmä kysymys, mutta ensikertalainen kun olen niin olen niin epävarma kaikesta..

Nyt lähdemme katsomaan hiukan isin peliä ja haetaan apteekista rautatipat. Onko muilla muuten noita Fer-in-sol -tippoja käytössä, onko niistä tullut vatsavaivoja? Meillä ei siis keskosuuden takia nuo tipat tule vaan napanuora katkesi synnytyksessä ja tyttö menetti verta jonkin verran.

Maya ja prinsessa 11 vrk

Vierailija
26/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä tästä, kai meillä on ihan helppo vauva, ihana ainakin.. Poika nukkuu aika tasan 4 tunnin unet aina, tai tarkemmin sanottuna, syö aika tarkalleen neljän tunnin välein, syöminen kestää puolesta tunnista kahteen ja puoleen tuntiin. Kakkaa tulee 5-9 satsia vuorokaudessa, joten on sitä inputtiakin onllut kun output on noin runsasta.

Luoja miten väsynyt mä olen! en tiiä muistinko mainita, mutta hb nyt 92, eli varmaan johtuu väsymys siitäkin osaksi. Ja sitten V-Ituttaa nää perkeleen sukulaiset, anoppi käyny tänään jo kolme kertaa, ensimmäisen kerran puol 9 aamulla, juuri kun oltiin kaikki nukahdettu parin tunnin syöpöttelyn päätteeksi, " iin toin vaan postin, aijaijai kun se nyt nukkuu, korjataanpa vähän kun sormet näkyy hihasta ettei tuu kylmä, ootko muistanu nyt sitten vaihtaa aina kylkeä jnejnejne... Yhtään huonommaks ei jää omat porukat, jotka nyt käyny joka helvetin päivä vaikka matkaa tulee yhteen suuntaan reilu 30 km niillä! Ja älytön hössötys ristiäisistä, kun pitäis vittu jo kutsutkin olla kirjotettuna. Tänään sanoin jo omalla äitille, että ristiäiset pidetäänkin sitten joulun jälkeen jos ei ala pikkusen meno rauhottua.

Muutkin sukulaiset haluais tietty vauvan tulla tarkistamaan, mutta kun mie en jaksa..en millään...

Pääasia että poika voi hyvin, isukkikin on ihan haltioissaan ja urheasti eilen putsasi napaa ja silmiä, vaikka tunnustikin että pelottaa tommonen näpertely.

Tuttia mie oon miettiny..pääasiassa poika joko nukkuu tai syö. ei juurikaan turhia kitise. Tuttia vastaan muuten mitään, mutta sitten pelottaa että jos vaan hiljennän sen vahingossa tutilla vaikka sillä oliskin sitten oikinen nälkä..hmm..vaikka tuskinpa se onnistuisi, osaa kyllä vaatia ruokansa, ja varsin kovaäänisesti.

Sain tänään sitä lansinohia hankittua, oikee tissi aivan törkeen kipee, joten oon nyt lypsäny siitä ja imettäny tosta toisesta..Lypsy ei satu niin älyttömästi..Ja tuskinpa siitä mitään haittaa on..

Maanantaina taas painokontrolli/neuvola, saisivat kyllä minultakin ottaa painokontrollin:) Kyllä mä eilen jo laitoin omat farkut jalkaan, kiristivät, mutta mahtuivat:):)

Juuh..ei kai muuta, nyt käyn happihyppelyllä ja sitten pojan viereen pötköttämään...

keru ja käärö 1vko!(eilen laitoin 5vrk vaikka oikisesti olikin jo 6...)

Vierailija
27/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUMPULI: kiitos onnitteluista!

KANTOLIINASTA: miula on nunnukan lohikäärme (trikoo) ja haikarankehto inka (kudottu)... Vauvaa kannan nyt tolla lohiksella, aivan ihana! Vauva viihtyy hyvin, yleensä aamu ulkoilu tapahtuu niin että vauva on liinassa. JAMSSA harjottelet vaan sidontaa yhä uudestaan ja uudestaan kyllä se alkaa luonnistua. Muista miten vaikeeta se oli esikoisen kohdalla, mut nytten se suju ihan itestään vaikken hirveesti esikon aikaan liinaillutkaan..

FLUNSSA jatkuu.. nenäimuri käytössä ja keittistipat. viime yönä vauva kukku ja nukku vasten miun olkapäätä.. itse pääsin sänkyyn vasta 2.30 ja sillon heräs esikoinen, jee jee.

Tänään olin (ja olen vieläki) ekaa päivää yksin näitten kahden kaa, ihmeen hyvin on menny. Ainoo suurempi ongelma on kantaa kaksi lasta ja kauppakassi kolmanteen kerrokseen :), eli jos jollain on vinkkejä ni otan vastaan...

Jotain piti kommentoida, mutten muista mitä... joten tää häipyy herättelemään esikoista...

hanneli ja nukkuvat tytöt

Vierailija
28/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie vielä odotan täällä tätä hidasta otusta, ja kävin vakoilemassa taas teitä vauvapuolelaisia. Tuli tuosta sun anopista ja vanhemmista mieleen, että jos oisin sinä en sisään päästäis niitä! Jos vauvan ovat nähneet sairaalassa -minkä itse jo sovin äidin sekä anopin kanssa et sinne tullaan katsomaan, niin niiden ei muutamaan viikkoon tarvitse kotiin tulla! Meillä asiasta on keskusteltu jo ja sovittu että rauhassa saamme olla sen jälkeen, vaikka vauveli ei ole edes syntynyt. Emme halua ketään kotiimme vasta kun kutsumme itse sitten joskus. Kaikki muutkin ystävät ja läheiset vain sairaalaan katsomaan. Mulla ois palanu hihat sun tilanteessa väsyneenä jo ihan totaalisesti moisesta ramppaamisesta!!! Ihmeessä sanokaa heille ja ovea älkää avatko! :o) Sun pitää saada levätä ja olla rauhassa, että jaksatte koko perhe! Innoissaanhan ne vain ovat ja hyvää varmasti tarkoittavat, mutta eivät kyllä yhtään ajattele, että te tarvitsette lepoa ja rauhaa, eikä hösläämistä! Voimia sulle ja muillekin vauvojen kanssa!

Itse olen jo ihan masentunu ku tämä se ei syntynyt elokuisena eikä mitään merkkejä vieläkään... kuinkahan kauan joudun vielä odottamaan.. :o(

Villa rv40+5

Vierailija
29/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi kauhiasti muutoin kommentoimaan paitsi pakko oli sanoa Hanneli80:lle

" Tänään olin (ja olen vieläki) ekaa päivää yksin näitten kahden kaa, ihmeen hyvin on menny. Ainoo suurempi ongelma on kantaa kaksi lasta ja kauppakassi kolmanteen kerrokseen :), eli jos jollain on vinkkejä ni otan vastaan...

"

Suosittelen reppua; yksi lapsi kantoliinaan, toinen kainaloon ja ostokset reppuun :)

t. piirakka ja ukkeli melkein 3 vk

Vierailija
30/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt vielä juurikaan lukea teidän muiden juttuja.. ajattelin ensin kantaa korteni kekoon ja sitten, jos vauva antaa, niin lueskelen tarkemmin pinon läpi.

Kantamisesta: Meillä myös kantaminen kolmenteen kerrokseen jokapäiväistä. Onneksi esikoinen on jo niin " iso" , että käytännössä jaksaa/pystyy jos vain haluaa..., kavuta portaat itse, mutta tosiaan tuo oma halu puuttuu vähintäänkin joka toinen kerta. Olen sitten suoriutunut tehtävästä siten, että kannan ensin vauvan kopassa, ostokset kasseissa ja repussa ylös ja sitten haen esikoisen alhaalta, sikäli ei ole kiukun puuskaltaan jo itse ehtinyt reippailla. Naapureilta vaaditaan ymmärrystä ;)

Ristiäisiä suunnitellaan kovasti. Aluksi piti olla ihan pienet ristiäiset vain, mutta kas kummaa nyt vieraita on tulossa jo reipas 50 ja kaikki on hyvin suuressa mittakaavassa. Ensi viikolla tiedossa ankaraa leipomista ja muuta valmistelua. Nimi tytölle hieman hukassa vielä.. niitä on niin liikaa. Oikeastaan meillä on tässä kaksi nimeä, jotka ovat pyörineet vuoropäivin suosikkeina.. mutta kumpi niistä on sitten se parempi. Täytynee varmaan vetää pitkää tikkua :)

Tyttö on aivan ihana. Hymyjä alkanut satelemaan kovasti ja juttuakin yrittää vääntää. Yöt alkanut nukkumaan yhdellä heräämisellä (äiti kiittää!!) ja tästä syystä meidän arki on hyvin leppoisaa. Levännyt äiti jaksaa huomattavasti paremmin -mieliala kohonnut kovasti. Ainakaan vielä ei ole siis masennus iskenyt tänne tai babyblues... ja toivottavasti pysyvät kaukana! Esikoisesta olin jo tässä vaiheessa muistaakseni aivan maassa.

Ensi viikolla neuvola, jolloin saadaan uusia mittoja, mutta veikkaisin että painoa on tytöllä nyt vähän reipas 4 kiloa. Nähtiin sukulaispoika 3 kk ja kun laitettiin vauvat viekukkain meidän tytteli tuntui olevan puolet pojasta. Hurja kasvaminen.

No niin, nyt lähden koluamaan pinoa läpi, kun molemmat muksut ovat nukkumassa vieläkin :)

AuroraM ja pirpana 1 kk ja päivät päälle...

Vierailija
31/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen antanut ihan suoraan vauvan suuhun lusikalla noita tippoja ja hyvin on uponneet. Ne on kyllä sairaan pahoja (itse maistaneena..)! Kestää kuulemma viikon ennenkuin vaikutusta voi havaita! Olen antanut meidän neidille noin 2,5 vko niitä jo.. ja ei meillä kyllä masua väännä enää kauheasti, että ehkä auttaa... mutta voisihan se olla että ilmankin ois selvitty yhtä hyvin!

Vierailija
32/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi suuret onnittelut AIRille!!! Samana päivänä sit saatiin vauvat kainaloon Opemamman ja sun kanssa. :)

Mekään ei otettu CALMETTEa, samoin kättärillä yhtä kätilöä lukuun ottamatta olivat sitä mieltä ettei kannata.

PERHEPEDISSÄ mennään meilläkin. Ja ihan itsekkäistä syistä, vauva syö usein niin mun ei tarvi juuri herätä, työnnän vaan tissin suuhun ja jatkan nukkumista. :)

MAYA, mä annoin esikoiselle Cuplaton-tippoja ja maitohappobakteereita, joka oli jauhetta, muistaakseni Gefilus, niin että puristin muutaman tipan maitoa pikkulusikkaan ja sekoitin tipat ja jauheen siihen. Hienosti meni alas. Tälle en vielä oo mitään antanut.

Onko jollain muuten tietoo että minkä verran tota mammateetä pitäisi lipitellä? Mä oon useita mukillisia päivässä sitä juonu, tiedä sit et onko siitä hyötyä vai ei.

Kantoliinana mulla on Hug a bug, en vaan osaa laittaa vauvaa siihen kehtoasentoon, pitäs vissiin jostain käydä ohjeita kattomassa ja opetella sekin. Sit sain nyt kaverilta lainaan sellasen rengasliinan, tuntuis mahottoman kätevältä ja nopeelta, mut koitin tyttöä siihen laittaa, ja se oli jotenki ihan omituisesti mutkalla etten sit tohtinu pitää siinä. Ei kyllä vauva valittanut mut silti. Mitenkähän siinä pitäisi oikeesti olla?!

Nyt täytyy mennä torkkumaan hetkeksi kun mies lähti esikoisen kanssa uimaan että saan nukkua. Ja täällä mä vaan roikun.. :)

Calathea ja Aava-neiti 5 vrk

Vierailija
33/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koriseeko teitin vauvat, kon net hengittää? Meillä ihan järkyttävää korinaa välillä, tuntuu kun poika tukehtuisi, olenkin tässä kahdenvaiheilla viedäkkö poika lääkäriin eli ei? Neuvolalääkärin mielestä normaalin kuulosta korinaa, muttamutta, minen oikeen luota noihi neuvolalääkäreihin. Tämäkin isommalle efellisellä kerralla, että katotaan snne suuhun, avaappa suu ja poikahan ei avannut, johon tohtorinna, että no ei sitte...ei siellä varmaan mitään ole?! ööh! On niiku keskiajalla, että rouvashenkilöitä katsottiin vaan niinku päältäpäin koskematta ja siitä lääkäri sitten diagnoosia.

e

Vierailija
34/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten kaikki tapaamisessa olleet mammat pyöräyttäneet pienokaisensa maailmaan, mitänkäs ne sukupuolet jakautuikaan...

Pantterille poika, Elolle tyttö ja poika, Pumpulille poika, Pubulle tyttö, Calathealla ja Airille tyttö, minulle poika Lemille tyttö, Odelle ja Adalminalle apua kumpikos tuli?????, ja Karmiinille poika....Tasan taisi melkein mennä, täytyy käydä varmistamassa tuolta Eloisten pinosta Oden ja Adalminan vauvelin sukupuoli...imetysdementiaa raskausdementian jatkeena nääs...

Pubulle laitoinkin tuonne odotus-puolelle onnittelut ja pienet anoppi-kommentit...Käyhän lukaisemassa kun kerkiät...

Ihanaa lauantai-illan jatkoa kaikille!

Opemamma kera nukkuvan Vimpun

Vierailija
35/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adalminalle tyttö ja Odelle poika siis tilanne 6-6 , Elo tasoitti tilanteen...Kumpikohan muuten syntyi Adalminan ystävälle...

Opemamma taas...

Vierailija
36/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muuten en olekaan onnitellut Opemammaa ja Calatheaa eli TOODELLA isot onnittelut näin vielä!!! Hyvinhän teidänkin pienoiset tajusivat tulla elokuun puolella. Miten Opemamma muuten tuo hoito järjestyi, kun siitä oli puhetta?

Meillä tutti ei kelpaa kuin silloin tällöin pieneksi hetkeksi eli tissillä mennään unten maille. Ja hikkakin loppuu kun semmosen suuhunsa saa ;) Tyttö kyllä pitää aina parin tunnin taukoja syömisessä eli yöllä ehtii levähtää hetken. Pitsi kun imetän sohvalla niin toisinaan sinne kuukahdettuani niskat ihan törkeen kipeet. vauva on siis aivan suloisen ihana tapaus ja paaaaaaljon helpompi kuin veljensä aikanaan.

Niin siitä vielä, että veli veikkonen on päättänyt siirtää aamuheräämisensä kello 4 aamulla :( :( Voihan rähmä! Se on ehkä yksi iso väsyttävä tekijä, kun kaveri olisi tarvinnut enemmän unta ja palloilee väsyneenä kiukkuisena ja ihan päättömästi.

Pikkusiskoa haluaa koko ajan halia ja pusutella ja on pullosta muutaman kerran syöttänytkin. On kyllä ihanan hellä isoveli, kun todella varovasti ainakin tähän asti on siskoaan käsitellyt :)

Heipat taaseen!

Vierailija
37/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut vähän kamala päivä tänään. Vauva on kitissyt koko päivän. Se ei jotenkin saa nukuttua. Nukahtaa n. 15 minuutiksi, sitten herää eikä enää saa uudelleen unta ja sitten alkaa huuto :( Toissayönäkin oli parin tunnin valvomisputki ja viime yönä vähän yli tunnin. Vaunuissa nukkuu hyvin, mutta pitäisihän sen oppia muuallakin nukkumaan. Nyt sai nukahdettua, on nukkunut jo puoli tuntia yhteen menoon.

Ainoa millä rauhoittuu on imetys. Sitten tietty saa ylipaljon maitoa... tutti ei kelpaa millään. Ja sitten puklaa / oksentaa oikein kunnolla.

VIERAILIJOISTA: jaksamista kaikille, jotka joudutte kestämään yli-innokkaita sukulaisia. Meillä täysin päin vastoin. Mun äiti ei ole käynyt katsomassa vauvaa kertaakaan ja on kysellyt puhelimella kuulumisia kaksi kertaa. Kerran sairaalassa ja toisen kerran viikko sitten. Ilmoitti vielä mulle, että hän voisi tulla syyskuussa käymään, mutta jos meillä on ristiäiset jo syyskuun lopussa, niin mun pitäisi ilmoittaa hänelle, jotta hän " ei sitten turhaan tule käymään" . Että turhahan sitä on lapsenlastaan tulla katsomaan ihan kaksi kertaa. Ei sillä, että mä nyt kaipaisin mitään erityistä huomiota, mutta toi kyllä loukkasi. Mutta omapahan on häpeänsä. Siltähän se on pois kun omat ja AINOAT lapsenlapset vieraantuvat. No, ehkäpä se on sitten niin, että kun on kiva anoppi, niin jossainhan se ärsyttäväkin sukulainen pitää olla ;)

KIPEÄT RINNAT: kukas sitä sanoikaan, että tuuletus on tärkeää? Kannattaa tosiaan pitää huoli, että nännit on kuivat. Että eivät missään nimessä haudu märässä liivinsuojuksessa tai liivissä. Ja imetyksen jälkeen kantsii myös tirauttaa tippa maitoa nännin päälle, sekin suojaa. Voiteista mä tykkään bepanthenista enemmän. Jotenkin musta se lansinoh hautoo. En tiedä, ehkä se on vaan kuvitelmaa. Ja edelleen mainostan niitä erilaisia IMETYSASENTOJA! Silloin se paine nänniin tulee eri suunnalta ja haavauma saa parantua, vaikka imettäisikin. Eli esim. istualtaan imetys siten, että vauvan jalat äidin kainaloon tai vauva pystyasentoon " hajareisin" äidin jalan päälle ja pää nojaa imetettävän rinnan puoleiseen käteen (voi laittaa tyynyn väliin). Tai imetys selällään maaten... mitä mieleen juolahtaa :)

Mistäs vielä oli juttua tänään? Äh, en muista.

LIINAILUSTA vielä. Tänään taas yritettiin tunkea vauvaa liinaan. Loppujen lopuksi minä ja mies oltiin hiestä märkiä ja vauva huusi ihan älyttömästi. Alku on aina hyvä, mutta sitten hetken päästä se vauvan pään puoleinen liinan osa alkaa jotenkin lerpattaa ja vauvan pää valuu mun kainaloon ja liina roikkuu vauvan silmillä ja mä valun hikeä ja vauva huutaa ja... ARGH! Mutta, ehkäpä se tästä. Yrityksen puutteesta ei voi ainakaan syyttää.

Nyt meen suihkuun kun beibi nukkuu - vielä.

Jamssa + tyttö 2vk1pv

Vierailija
38/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opemamma tuossa hienosti laskeskeli vauvasaldoamme tapaamisesta. Aikas jännä että noin tasaväkinen tyttö-poika luku.

Mulla on koko ajan niin kiire, etten ole juurikaan ehtinyt pinoutua. Vieraita on käynyt enemmän kuin laki sallii, tänään viimeksi kestitsin vieraita. Ja haluan aina tarjota vähintään pullat, niin stressiähän tässä pukkaa. Kaupassa kolmen alle 2-vuotiaan kanssa käyminen = mahdottomuus. Eli ulos en pääse lasten kanssa yksin. Se on kyllä surullista, että olen täysin riippuvainen miehen avusta, jotta kaikki päästäis ulkoilemaan.

Palailen asiaan, vaikkapa viikolla.

Vierailija
39/51 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAYA80¿meillä käytetty fer-in-sol tippoja kaksi viikkoa. Ei muuta ongelmaa ole havaittu kuin löysä vatsa =( Käytetään myös RELA-tippoja, lypsän vähän maitoa lusikkaan ja tipat siihen tai välillä annan suoraan suuhunkin.

TUTISTA

meillä ei tutti maistu kuin harvoin ja hetkeksi. Haluttiin ottaa tutti käyttöön että saisi välillä ¿pelattua vähän lisäaikaa¿ , mutta eipä huoli neiti. No ei tule ainakaan vieroitusongelmaa jos jotain positiivistakin.

ERIA¿meillä ainakin koristaan nukkuessa välillä ;)

NUKKUMISESTA

meillä heräillään 3 h välein yksi pätkä saattaa olla neljäkin tuntia. Heräily on tosi väsyttävää kun ei riitä että tyttö söisi ja menisi nukkumaan vaan neitiä saa pidellä pystyasennossa puolesta tunnista tuntiin =( tätä olen valitellut aikaisemminkin mutta edelleen siis sama tilanne. Nukkuukin siis osin miehen tai oman vatsani päällä ja siitä saa sitten niskat ja selän jumiin kun ei tuo asento kovin ergonominen nukkumisasento ole ;) että sillee¿

ILTAITKUISTA

meillä oli tässä 5-6 viikkoisena aikamoista iltaitkua, joka on nyt helpottanut. Osin kai yliväsymystä, mutta myös selvä maidonlisäysjakso. Voi että meinasi kyllä uskoa loppua imetyksen kanssa! Tyttö huutaa ja maitoa ei tuu¿sain imemään kun ensin rauhoittelin tytön, äkkiä rinnalle ja samalla vielä kävelin eli liikkeessä imetys oli meille avainsana! Korviketta eikä pumpattua ollut enää varastossa ja iltamyöhä, joten pakko oli rintaa vain tarjota.

VÄSYNYT ÄITI

kyllä tämä kakkosen syntymä on laittanut tämän äidin aika koville. Neiti on aikas ärsyyntymisherkkä vai miten sitä sanotaan että ei palvelua kauaa odottele ja pienetkin asiat saa ihan kunnon huudon aikaan. Isoveli on herkkä myöskin vauvan itkulle ja alkaa itsekin huutaa jos vauva kovasti itkee. Veikka on myös keksinyt että huutaminen auttaa kun haluaa huomiota tai osin on kai sitä että ei sanat riitä ja hänet ymmärretään väärin. Parhaani mukaan yrittää olla huutoa huomioimatta vaikka Todella rasittavaa onkin.

VAIPOISTA

en muista kuka muu täällä käyttikään kestovaippoja, mutta piti siis kysyä miten on toiminut? Meillä pääasiassa käytetään harsoja ja hahtuvahousuja. Hyvin on sujunut ja tullut ihan rutiiniksi ja vauvan iho on pysynyt loistavassa kunnossa eikä painaumiakaan tule. Reissuilla osin ja kun harsoja ei puhtaana niin käytetään myös kertakäyttöisiä.

VAUVAN IHON HOIDOSTA

käyttääkö joku muu oliiviöljyä puhdistukseen? Meillä käytetään kun ei isompia kakkamääriä ja ollaan tykätty kovasti =) Virallista vauvaöljyä käytetään sitten koko keholle ja kylpyyn.

petraelena ja kirppu 6 vkoa

Vierailija
40/51 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukuttu yö takana, vain parilla imetyskerralla ryyditettynä. Olo alkaa olla jo ihan ihmismäinen.

Kiitokset kaikille ihanista onnitteluista, Piihelle erityinen kiitos kaunis!

Tutista oli puhetta...Minulla ei ole ollut tuttia edes tyrkyllä vielä. Kaksi ekaa lasta söi tuttia, mutta kaksi seuravaa sylki koko hökötyksen yökkien ulos. Saapa nähdä kelpaakohan tutti Vimpulalle.

Tuttipulloa en ole kokeillut. Meillä ainoa jolle pullo on kelvannut oli esikko, kolme seuraavaa eivät ole suostuneet juomaan edes vettä pullosta. Niinpä olen joutunut olemaan kotimiehenä tai ottamaan vauvan mukaan joka paikkaan monta, monta kuukautta. Täysimetystä on nimittäin kestänyt 6kk ja sitten olen pitänyt maitohanat auki osittain kiinteän kera tuonne 10-12kk ikään asti.

ELO: Olen muuten ajatellut sinua useasti ja sitä kuinka täystyöllistetty olet. Toivottavasti ehdit levätä jossain välissä.

Kastejuhlaa meillä vietetään oletettavasti tuossa lokakuun loppupuolella, juuri ennen Vimpulan 2kk päivää. Vieraita tulee noin 20. Tarjottavat tilaan eräältä tutulta rouvalta, jolla on pieni pitopalvelu. Samasta paikasta olen tilannut aina, itse en ole ryhtynyt mihinkään leivontapuuhaan ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Nyt on pakko mennä, mutta uskokaa tai älkää...palaan....

Opemamma ja Vimpula 6vrk