Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

H&M ei palauta rahoja

Vierailija
10.09.2021 |

Palautin verkkokaupasta ostetun tuotteen, palautus on mennyt perille monta viikkoa sitten. Rahoja ei vaan kuulu takasin, vaikka olen useamman kerran ollut asiakaspalveluun yhteydessä. Aina vaan vastaavat, että asiaa selvitetään. Kertaalleen sain asiakaspalvelusta jonkun viestin, että asia on ratkaistu, rahoja ei vaan edelleenkään näkynyt tilillä ja otin taas yhteyttä asiakaspalveluun. Jälleen tuli vastaus että asiaa selvitetään. Asiaa on nyt selvitetty monta viikkoa, mahdanko koskaan nähdä rahojani?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mulle koskaan sattunut. Tilaan hooämmältä ehkä kerran kuussa ja palautan lähes joka kerta osan tuotteista. Aina on menneet palautukset ongelmitta perille nopeasti (n. viikko?) ja palautukset hyvitetty automaattisesti luottokortille.

Onko tuossa joku ongelma? Siis onko tuote saapunut perille vai hukkunut? Onko palautettua tuotetta epäilty käytetyksi vai mikä? Kyllä kai sieltä on annettu joku selitys, miksi ei suoraan palauteta rahoja?

Jätitkö nyt jotain tästä jutusta kertomatta jotain oleellista?

Palautus on mennyt perille, siitä tullut vahvistus s-postiin. Tuote on myöskin käyttämätön. Asiakaspalvelussa vetoavat vaan tekniseen virheeseen, mutta eivät korjaa asiaa, ei ilmeisesti kiinnosta heitä.

-ap

Mitä tarkoittaa tekninen virhe? Ja miten se pitäisi kirjata?

Onko sulla sitä taustaa, että tilailet usein ja palautat aina kaiken? Ja ylipäätään olethan hakenut paketin etkä vaan jättänyt sitä noutamatta, ja paketti palautui takaisin lähettäjälle?

Paketti noudettu normaalisti ja yksi tuote palautettu. En jatkuvasti palauttele. En tiedä mitä tekninen virhe sen tarkemmin tarkoittaa, muuta selitystä en asiakaspalvelusta ole saanut. -ap

Ok, tämä selventää. Nykyään tosiaan on niin paljon noita jatkuvasti kaiken palauttavia ja jopa paketit hakematta jättämiä asiakkaita, että firmat pyrkivät niistä tietoisesti hankkiutumaan eroon.

Etkö saanut mitään selkeää vastausta? Yleensä kai luvataan jonkinlainen vastaus tyyliin rahat palautuvat x päivän kuluessa ja ovat yhteydessä jos epäselvää?

Henkkamaukalla on yleensä mainio asiakaspalvelu. Joskus on lähetetty vääränkokoinen tuote ja siitä on saanut hyvityksenä 5 € alekoodin seuraavaan tilaukseen.

Vierailija
22/35 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mulle koskaan sattunut. Tilaan hooämmältä ehkä kerran kuussa ja palautan lähes joka kerta osan tuotteista. Aina on menneet palautukset ongelmitta perille nopeasti (n. viikko?) ja palautukset hyvitetty automaattisesti luottokortille.

Onko tuossa joku ongelma? Siis onko tuote saapunut perille vai hukkunut? Onko palautettua tuotetta epäilty käytetyksi vai mikä? Kyllä kai sieltä on annettu joku selitys, miksi ei suoraan palauteta rahoja?

Jätitkö nyt jotain tästä jutusta kertomatta jotain oleellista?

Ootko koskaan tullut ajatelleeksi mitä tuollainen pikamuodin tuhlaaminen tekee maailmalle? HM on tunnettu siitä, että polttaa ison osan palautetuista tuotteista, koska niiden tarkistaminen ja uudelleen myyntikuntoon laittaminen tulisi kalliimmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sama tilanne itsellä meneillää parhaillaan. Jo maksettu tilaus palautettu ja viesti tullut että rahat maksetaan 3-5pv kuluttua. Nyt tuli viesti etten ole muka tilausta maksanut, joten ei ole mitään hyvitettävää. Laitoin maksusta tositteen että vai ei ole maksettu. Odottelen edelleen vastausta...

Vierailija
24/35 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä jatkaa.

Ette uskokaan millainen show tästä nyt syntyi.

Ensin väitettiin etten ole maksanut. Tositteen esitettyäni väitettiin ettei rahat ole heille kirjautuneet vaan tilaus näyttää maksamattomalta. Rahat kuulemma postilla, ota sinne yhteys. Postin kanssa väännetty 1,5 viikkoa ja sitten käskivät omla H&M lle yhteydessä että heidän pitää asia hoitaa.

Nyt tuli vastaus että maksu on kuulemma sittenkin heti palautettu jo ajat sitten ja on minun syyni kun rahat ei näy kun tilinro kuitenkin väärin.

Tilinumero on tarkistettu kolmesti. Lisäksi tarina muuttuu koko ajan kun väittivät maksaneensa takaisin jo kuun alussa, kuitenkin kuun puolessa välissä tilaus tarkistettu ja sanottu että hyvitystö ei ole eikä tule.

Eli näin. Vedin asian kuluttajansuojaan.

Vierailija
25/35 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm tilaukset maksetaan klarnalle. Melkein kaksi kuukautta taisi mennä maksussa.

Vierailija
26/35 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samatäällä jatkaa.

Ettekä kyllä usko mikä show tästä minun oalautusasiasta tuli. Onko ap saanut jo rahat?

Itse odotan nyt neljättä viikkoa. Olen jo ottanut yhteyttä kuluttajansuoja-asiamieheen ja "asiaa selvitetään" nyt ties miten monetta viikkoa. Selitykset vaan muuttuu.

Ensin väittivät että tilaus hyvitetään 3-5 arkipäivässä.

Viikon odottelun jälkeen tiedustelin rahojen perään. Kuulemma en ole tilausta maksanut joten ei hyvitetä mitään.

Laitoin maksusta tositteen että olen maksanut, kuten aiemmin kerroin.

Eivät voi maksaa kuulemma kun rahat on postilla, koska maksoin omapostin kautta. Sitten taistelin postin kanssa 1,5 viikkoa ja heiltä tuli viesti että h&m hoitaa, ja heidän olisi pitänyt ottaa yhteys.

Sitten toiset puoli viikkoa yrin taas saada h&mltä jonkun kiinni. Sitten väittivät että ovat hyvittäneet monta viikkoa sitten. Sitten väittivät että tilinumero väärä.

Sitten menetin hermoni lopullisesti. Joskus loppuviikosta taloushallinnolta vastattiin, että asia olikin juuri niin kuin olin kertonut - pahoittelut, asiaa selvitetään.

Nyt sitten tuli viesti että rahat palautetaan HETI kun ovat saaneet postilta vastauksen. Onneksi olin omatoiminen ja otin vielä postiin yhteyden. Heidän puolestaan asia on hoidettu jo toissapäivänä ja h&mlle informoitu asiasta.

Nyt minulle ei taas vastata viesteihin eikä ole tullut vahvistusta eikä yhtään mitään.

Ihan sata varma että oli viimeinen kerta kun tilaan mitään.

Vierailija
27/35 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, liekkö h&m:llä pikkurahan pulaa, itekki tässä kyselly kuukauden rahojeni perään 😁

Vierailija
28/35 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te maksatte ennen kuin olette saaneet tavaran ja palauttaneet mitä palautatte?  HM:ltä saa laskulle enkä koskaan maksaisi etukäteen mitään.

Vierailija
29/35 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes samankaltainen kokemus mutta H&M myymälästä ja olen vieläpä jäsen mutta turhaan. Jäsenyydestä lukee että ilmainen palautus, silti jotkut myyjät alkavat haistella onko vaate pesty/käytetty vaikka on kuittikin ollut mukana. Ostin ennen lähes kaikkea H&Mstä enää en, jäsenyydellä sai huonompaa kohtelua. Vaihto onnistuu paremmin, kun palauttaa on joidenkin myyjien mielestä lähes tulkoon huijari. Onkohan joku esimies oikeen käskenyt syynätä asiakkaat? ja kirjaavatko ylös jos palauttaa epäsopivan (eri) vaatteen vaikka 2-4 kertaa niin kohdellaan huonommin palautusten takia? siltä vaikutti. Ja laput tulee olla kiinni, muuten ei saa ollenkaan vaihtaa tai palauttaa, niinkin on sanottu.

Vierailija
30/35 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tosiaan lopulta rahat takaisin, kuusi viikkoa siinä taisi lopulta mennä. Sen koommin en ole tuolta tilannut mitään. Eniten jäi ihmetyttämään se, että eivät oikeasti edes pahoitelleet asiaa mitenkään.

Ja sinulle joka ihmettelit, että miksi en maksa laskulla. Siksi, että en halua säätää minkään Klarnan kanssa. Korttimaksu toimi H&M:llä aiemmin todella hyvin, maksu palautui tilille aina parissa päivässä siitä kun palautus oli vastaanotettu.

-ap

Vierailija
31/35 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes samankaltainen kokemus mutta H&M myymälästä ja olen vieläpä jäsen mutta turhaan. Jäsenyydestä lukee että ilmainen palautus, silti jotkut myyjät alkavat haistella onko vaate pesty/käytetty vaikka on kuittikin ollut mukana. Ostin ennen lähes kaikkea H&Mstä enää en, jäsenyydellä sai huonompaa kohtelua. Vaihto onnistuu paremmin, kun palauttaa on joidenkin myyjien mielestä lähes tulkoon huijari. Onkohan joku esimies oikeen käskenyt syynätä asiakkaat? ja kirjaavatko ylös jos palauttaa epäsopivan (eri) vaatteen vaikka 2-4 kertaa niin kohdellaan huonommin palautusten takia? siltä vaikutti. Ja laput tulee olla kiinni, muuten ei saa ollenkaan vaihtaa tai palauttaa, niinkin on sanottu.

Minusta tuo että laput täytyy olla kiinni on ihan normaali käytäntö?

Vierailija
32/35 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös palautuksen kanssa ongelmia, mutta hieman erilaisella twistillä. Minulle tuli sähköposti, että palautus on tullut perille ja rahat tulossa tilille. Sitten katsoin mobiilipankkia ja tililtäni oli hyvityksen sijaan veloitettu uudestaan ostamani housujen summa. Olen siis maksanut nyt 40€ housuista joiden arvo on 20€ ja joita minulla ei enää edes ole.

Vierailija
33/35 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai palautettavan/vaihdettavan tuotteen tulee olla myyntikunnossa, eli ei saa olla pesty tai muita hajuja ja laput kiinni.

Vierailija
34/35 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tosiaan lopulta rahat takaisin, kuusi viikkoa siinä taisi lopulta mennä. Sen koommin en ole tuolta tilannut mitään. Eniten jäi ihmetyttämään se, että eivät oikeasti edes pahoitelleet asiaa mitenkään.

Ja sinulle joka ihmettelit, että miksi en maksa laskulla. Siksi, että en halua säätää minkään Klarnan kanssa. Korttimaksu toimi H&M:llä aiemmin todella hyvin, maksu palautui tilille aina parissa päivässä siitä kun palautus oli vastaanotettu.

-ap

Mitähän säätämistä Klarnan kanssa tulee? Saa 30 päivän korottoman maksuajan ja lasku tulee sähköpostiin.

Vierailija
35/35 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mitähän säätämistä Klarnan kanssa tulee? Saa 30 päivän korottoman maksuajan ja lasku tulee sähköpostiin.

Ei minustakaan klarna ole yhtään hankala, vaan todella käyttäjäystävällinen. Tilaat, saat tavarat, saat laskun sähköpostiin, maksat ja se siitä. Palauttaessa pitää käydä klarnan sivuilla ilmoittamassa palautuksesta niin laittavat maksuajan jäihin siihen saakka että palautus kirjataan.