Pystytkö lähtemään virkeänä töihin?
Mietin että onko oikeasti olemassa ihmisiä, joita ei aamulla väsytä töihin lähtiessä, ja joilla on rento ja latautunut fiilis jo työmatkalla? Kyllä minäkin pystyn aamupäivän kuluessa kahvin avulla potkimaan itseni työkuntoon, mutta töihin mennessä ovat aina auttamatta silmät ristissä, vatsahapot kurkussa ja *tutus mielessä... ja yritän kuitenkin nukkua joka yö ainakin sen 7,5h (aina se ei vaan onnistu).
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:22"]
Kyllä on! Myös talvisin. Itesäni auttoi aivan selkeästi "herätyskello", joka herättää asteittain kirkastuvalla valolla. Herään noin 10 minuuttia ennen varsinaista herätysaikaa (lopulta äänimerkki herättäisi, jos valoon ei herää) virkeänä ja hyvin voinana! Muutoin menisi aamun ekat tunnit pöhnässä. Ainakin itselläni toimii tuo valoherätys todella hyvin! Vähän tyyriitä ovat, mutta ehdottomasti hintansa väärti!
[/quote]
Mulla ei auta juurikaan. Tekee sen itse heräämisen vähemmän ärsyttäväksi kyllä, mutta ihan samalla laiklla olen puoleenpäivään asti puoliunessa töissäkin kuin muutenkin. Ei vaan voi mitään kun on äärimmäinen iltavirkku ja aamuntorkku ja pitää kumminkin mennä yhdeksäksi töihin :(
En pysty. Olen kolmivuorotyössä, ja aamuvuoroon mentäessä nukun aina huonosti. Nukahdan yleensä ihan kohtuullisessa ajassa kun otan melatoniinitabletin, mutta heräilen aamuyöstä tai varhain aamulla, monta tuntia ennen kuin kello soi. En yleensä saa unen päästä sitten enää kiinni. Tätä ongelmaa ei ole iltavuoroon mentäessä.
Kai jotenkin stressaan etten heräisi kelloon. Pitäisi mennä varmaan iltakahdeksalta nukkumaan että sais riittävän määrän unta.
Tosi rasittavaa olla aina väsyny jos pitää aamuvuoroon.
Olen huomannut, että olen virkeämpi töissä, jos polkaisen sinne pyörällä, pääsee jotenkin elimistö kunnolla käyntiin. Näillä rapakeleillä tai pakkasella se vaan ei enää kauheasti houkuta :-(
En pysty enkä enää edes yritä. Ihmisen kronotyyppi on mikä on. Minulle riittää ihan hyvin se, että pääsen töihin turvallisesti ja mahdollisimman vähän kärsien.
Kyllä on! Myös talvisin. Itesäni auttoi aivan selkeästi "herätyskello", joka herättää asteittain kirkastuvalla valolla. Herään noin 10 minuuttia ennen varsinaista herätysaikaa (lopulta äänimerkki herättäisi, jos valoon ei herää) virkeänä ja hyvin voinana! Muutoin menisi aamun ekat tunnit pöhnässä. Ainakin itselläni toimii tuo valoherätys todella hyvin! Vähän tyyriitä ovat, mutta ehdottomasti hintansa väärti!