Naisnäyttelijä Glenn Close, miehen etunimi?
Kommentit (12)
Onhan siellä USA:ssa miesnäyttelijä Morgan Freeman ja naisnäyttelijä Morgan Fairchild.
Toivottiin poikaa, mutta jo raskauden alussa valitusta nimestä ei haluttu luopua vaikka tulikin tyttö. Näin itse ainakin uskon näiden Dylaneiden ja Evaneiden kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä USA:ssa miesnäyttelijä Morgan Freeman ja naisnäyttelijä Morgan Fairchild.
Morgan onkin näitä unisex-nimiä, joita on aina annettu molemmille sukupuolille.
Glenn on vähän selkeämmin miehen nimi, mutta siitä on myös naisvariaatioita kuten Glenna.
Minusta Glenn Close on tyylikäs nimi näyttelijälle.
Vierailija kirjoitti:
Toivottiin poikaa, mutta jo raskauden alussa valitusta nimestä ei haluttu luopua vaikka tulikin tyttö. Näin itse ainakin uskon näiden Dylaneiden ja Evaneiden kohdalla.
Jotkut perustelevat sillä, että tyttöä kohdellaan tasapuolisemmin, jos hänellä on pojan nimi papereissa. Ja halutaan hälventää pojan ja tytön eroa yhteiskunnassa.
Juttu ei kuitenkaan toimi toisin päin, eli pienen pojan vanhemmat eivät anna nimeksi Sophia tai Emily.
Kun nimeä alkaa olla riittävästi tytöillä, sitä ei enää haluta antaa pojalle.
Minusta Glenn kuulostaa hienommalta kuin joku Glenna tai Glenda.
Sopii hyvin tälle näyttelijälle, joku tyttömäisempi sopisi juuri hänelle huonommin.
Gwendolyn olis mun lemppari. Muistan sen jostain kirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Gwendolyn olis mun lemppari. Muistan sen jostain kirjasta.
Se ei tule samasta juuresta Glennin kanssa. Nätti nimi kyllä.
Gwen Stefani on varmaan tunnetuin Gwendolyn.
Tiffany, Lynn ja Kelly on naisten nimeksi miellettyjä, mutta Amerikassa on myös tämännimisiä miesnäyttelijöitä.
Miehellä on miehen nimi. Transgender kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on miehen nimi. Transgender kyseessä.
Eikä ole. Älä viitsi.
Kuten sanottu, jos luit yhtään tätä ketjua, niin USA:ssa ei ole mitään sääntöä miesten ja naisten nimistä, on vain käytäntöjä, joita saa muuttaa. Suomessa täysin eri asia.
Eikös miehekkäistä miehekkäin John Wayne ollut Marion?
USA:ssa ei ole mitään selkeää sääntöä, mitkä nimet ovat sallittuja tytölle tai pojalle.
Näyttelijöissä on monia muitakin esimerkkejä kuten Drew Barrymore, Reese Witherspoon, Evan Rachel Wood jne.
Myös pikkutytöille annetaan nimiä, jotka ovat perinteisesti poikien nimiä, kuten Dylan, MacKenzie ja Elliot.
Lisäksi on täysin unisex-nimiä, joita on perinteisesti annettu molemmille sukupuolille. esim. Leslie, Sidney, Jamie, Hilary...
Suomessa näistä ollaan paljon tiukempia, eikä tytölle saa antaa pojan nimeä.