Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytyin käydessäni Tampereella

Vierailija
20.10.2014 |

Olen itse helsinkiläinen ja vierailin ensimmäistä kertaa Tampereella sitten lapsuuden Särkänniemireissujen. Olin ajatellut että Tampere on yksi maamme suurista kaupungeista ja sen katukuva nyt ei Helsingistä eroa. Mitä vielä! Tyylikkäitä ihmisiä sai todella hakea ja katukuvan ihmiset olisivat voineet olla yhtälailla Forssasta... Todella vanhanaikaisia tyylittömiä vaatteita, miehillä ihmeellistä amistyyliä ja kivipestyjä farkkuja ja naisilla parin vuoden takaista sesonkia päällä... En edes tajua miten tämä
on mahdollista suurkaupungissa? Tamperelaiset, skarpatkaa!

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa silti paremmalta kuin Jyväskylän tulin just salilta / menen just salille -muoti.

Vierailija
62/66 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse helsinkiläinen ja vierailin ensimmäistä kertaa Tampereella sitten lapsuuden Särkänniemireissujen. Olin ajatellut että Tampere on yksi maamme suurista kaupungeista ja sen katukuva nyt ei Helsingistä eroa. Mitä vielä! Tyylikkäitä ihmisiä sai todella hakea ja katukuvan ihmiset olisivat voineet olla yhtälailla Forssasta... Todella vanhanaikaisia tyylittömiä vaatteita, miehillä ihmeellistä amistyyliä ja kivipestyjä farkkuja ja naisilla parin vuoden takaista sesonkia päällä... En edes tajua miten tämä

on mahdollista suurkaupungissa? Tamperelaiset, skarpatkaa!

Vaikka tämä olikin provo, niin vastaan kuitenkin.

Mielestäni helsinkiläiset ja tamperelaiset eivät eroa toisistaan mitenkään pukeutumiselta. Helsingissä näkee enemmän erikoista pukeutumista, mutta siinäpä se ero onkin. Kivipessyt farkut ovat edelleen katumuodissa, eikä ne ole missään vaiheessa poistuneetkaan, vaikka ne yhteen vaiheeseen oli melkein ainoa farkkumalli.

Ööh nehän ovat kuin yö ja päivä. Helsingissä ollaan tyylikkäitä ja trendikkäitä hipstereitä, Treella 90-luvun rytkyissä edelleen kulkevia takatukkia.

Helsingissä naiset laittautuvat ja heillä on meikkiä ja korkkarit, Treella vedetään liian isoissa kuteissa tai naama täynnä rautaa ja goottolookissa. Treella naisilla kouvolatukat, helsingissä luonnollisen väriset pitkät ja laitetut. Tässä nyt muutamia eroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran siellä kävin enkä mene uudestaan!ihan hirvee paikka ja kaikki naiset haukkuu toisia ja huorittelee!hyi!ja mä sentää oon kasvanu kymenlaaksossa!eli todellakin kaikenlaista olen nähnyt.ei enää ikinä tampereelle vaikka maksettais.

Vierailija
64/66 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere= suomen juntein kaupunki.

Vierailija
65/66 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan ettei AP itsekään erotu joukosta katukuvassa Tampereella :^)

Vierailija
66/66 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tampereellehan muuttaa sisäsiittoiset Hankasalmelta tai Varkaudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi