Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytyin käydessäni Tampereella

Vierailija
20.10.2014 |

Olen itse helsinkiläinen ja vierailin ensimmäistä kertaa Tampereella sitten lapsuuden Särkänniemireissujen. Olin ajatellut että Tampere on yksi maamme suurista kaupungeista ja sen katukuva nyt ei Helsingistä eroa. Mitä vielä! Tyylikkäitä ihmisiä sai todella hakea ja katukuvan ihmiset olisivat voineet olla yhtälailla Forssasta... Todella vanhanaikaisia tyylittömiä vaatteita, miehillä ihmeellistä amistyyliä ja kivipestyjä farkkuja ja naisilla parin vuoden takaista sesonkia päällä... En edes tajua miten tämä
on mahdollista suurkaupungissa? Tamperelaiset, skarpatkaa!

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene stadilainen pois :)

Vierailija
22/66 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Tampereella syntynyt/kasvanut ja komppaan ap:ta. Vasta Helsinkiin muutettuani aloin ymmärtää, millaisesta junttilasta onkaan kysymys. Eihän siellä edes ole mitään kunnon vaatekauppoja (eipä tosin juuri Helsingissäkään ole, mutta silti ero Tampereen ja stadin välillä on hälyttävän suuri).

Mainittakoon vielä toinen itseäni yllättänyt asia, jonka senkin huomasin vasta pidempään muualla asuttuani: tamperelaisten asenne on Aamulehteä myöten ihan järkyttävän negatiivinen ja itsesäälin täyttämä. Oletteko muut huomanneet saman? Oli aika absurdi kokemus lukea Aamulehteä pitkästä aikaa, ikään kuin joku olisi salaa tehnyt lehdestä jonkin pilailuversion jekuttaakseen minua. Sen verran oudosti oli moni juttu kirjoitettu - syy kaikkeen ikävään nähtiin aina toisaalla, ja tämän asenteen annettiin aivan avoimesti näkyä jutuissa. Mutta ihan oikea lehti se oli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:29"]

Itse olen Tampereella syntynyt/kasvanut ja komppaan ap:ta. Vasta Helsinkiin muutettuani aloin ymmärtää, millaisesta junttilasta onkaan kysymys. Eihän siellä edes ole mitään kunnon vaatekauppoja (eipä tosin juuri Helsingissäkään ole, mutta silti ero Tampereen ja stadin välillä on hälyttävän suuri).

Mainittakoon vielä toinen itseäni yllättänyt asia, jonka senkin huomasin vasta pidempään muualla asuttuani: tamperelaisten asenne on Aamulehteä myöten ihan järkyttävän negatiivinen ja itsesäälin täyttämä. Oletteko muut huomanneet saman? Oli aika absurdi kokemus lukea Aamulehteä pitkästä aikaa, ikään kuin joku olisi salaa tehnyt lehdestä jonkin pilailuversion jekuttaakseen minua. Sen verran oudosti oli moni juttu kirjoitettu - syy kaikkeen ikävään nähtiin aina toisaalla, ja tämän asenteen annettiin aivan avoimesti näkyä jutuissa. Mutta ihan oikea lehti se oli!

[/quote]

Koko Suomessa on tämä asennevamma. Helsingissä se piilotetaan ja näytetään vain tosiystäville, mutta siellä se kuitenkin on. Helsinkiläisiä vaivaa yleensäkin joku nyki-syndrooma, missä suoritetaan jotain suurkaupunki-imagoa ja vältellään kaikkia todellisia tunteita, ikään kuin suurkaupungissa kuuluisi tehdä niin. :D Huomaat vielä..

Asun hki:ssä lähiössä ja vain murteesta tietää, että olen täällä enkä esimerkiksi Härmälässä. 

Vierailija
24/66 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja vastauksia saanut tämä aloittajan ala-arvoinen yritys! Tampere on ihana kaupunki ja sen ihmiset ovat mukavia. Työssäni tapaan usein tamperelaisia, ja pidän erityisesti heidän murteestaan. Ja fiksusti pukeutuneitakin ovat kaikki olleet ;) T. kuopiolainen

Vierailija
25/66 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen ongelma ei ole ihmisten pukeutuminen vaan tolkuton määrä päihtyneitä ja sammuneita joita saa väistellä joka puolella keskustaa. Tämä on ollut kaupungin kuumin keskustelunaihe jo pitkään, Rantaväylän tunnelin ja delfinaarion lisäksi.

Vierailija
26/66 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostanpa

Vierailija
27/66 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin seudun ihmiset pukeutuvat kaikkein huonoiten. Muhin tahansa muualle kun menee niin heti kiinnittää huomiota kuinka hyvissä vaatteissa ihmiset on. Tietenkin jos aloittaja kuluttaa aikansa esim ale-pubissa niin toki siellä aloituksen mukaisia asuja löytyy.

Vierailija
28/66 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani Tamperelaiset ovat mukavia, rentoja ja luotettavia; MUTTA pukeutumisessa olen samaa mieltä :D Ed Hardyn vaatteet on kovaa huutoa, miehet pukeutuvat samaan tyyliin kun kliseinen Keravalainen (tai kurdimaahanmuuttajat) ja noh, Jutta Gustafsbergin pukeutuminen kuvaa hyvin :)

Vierailija
29/66 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 1,5v Tampereella ja rakastin kaupunkia! Siellä oli niin ihania ihmisiä että en välitä miten he pukeutuvat...

Vierailija
30/66 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:54"]

Tampereen ongelma ei ole ihmisten pukeutuminen vaan tolkuton määrä päihtyneitä ja sammuneita joita saa väistellä joka puolella keskustaa. Tämä on ollut kaupungin kuumin keskustelunaihe jo pitkään, Rantaväylän tunnelin ja delfinaarion lisäksi.

[/quote]

Joo, se on osa ilmiötä, kun Tampere on sellainen sisäsuomalaisten sulatto. Tampereelle on tullut paljon opiskelu- ja työpaikkojen perässä ihmisiä muualta Suomesta.

Vierailija
31/66 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on mukavasti pysähtynyt 80 luvulle :)  Rennoin suomalainen kaupunki

Vierailija
32/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:37"]

Olen itse helsinkiläinen ja vierailin ensimmäistä kertaa Tampereella sitten lapsuuden Särkänniemireissujen. Olin ajatellut että Tampere on yksi maamme suurista kaupungeista ja sen katukuva nyt ei Helsingistä eroa. Mitä vielä! Tyylikkäitä ihmisiä sai todella hakea ja katukuvan ihmiset olisivat voineet olla yhtälailla Forssasta... Todella vanhanaikaisia tyylittömiä vaatteita, miehillä ihmeellistä amistyyliä ja kivipestyjä farkkuja ja naisilla parin vuoden takaista sesonkia päällä... En edes tajua miten tämä on mahdollista suurkaupungissa? Tamperelaiset, skarpatkaa!

[/quote]

Tämä on melkein yhtä kamalaa kuin facessa kiertävät kuvat lapsista, jotka raapivat joistain lattialla olevista jyvistä itselleen ruokaa, jotta eivät kuolisi vielä tuona päivänä. Tai ebolasairaista vauvoista, jotka makaavat kehdoissaan luut törröttäen. 

Tämä on se kuvasto, josta sinun typerä ap pitäisi järkyttyä, ei se että jolllain on peräti kaksi sesonkia liian vanhat farkut. Säälin tyhmyyttäsi, sillä kun sinut laitetaan polvillesi tiput hyvin korkealta ja se aika tulee vielä.

[/quote]

No mitäs sinä tekohurskas paska teet Afrikan pelastamiseksi? Kirjoittelet av:lle näinkin tärkeään ketjuun. Joo, muoti ei ole maailman tärkein asia, mutta kyllä se nyt kuitenkin kertoo siitä että ollaan sivistyksen parissa.

Vierailija
33/66 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sitten vähän painellut itselleen yläpeukkua :D Säälittävää.

Vierailija
34/66 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on työväen kaupunki, ja olemme ylpeitä siitä.

Vierailija
35/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha loukkaantua, totta se on. Kaikissa kaupungeissa on tosi erilaiset kaupungillakäymislookit ihmisillä. Mitä sitten? Olen paljasjalkainen tamperelainen ja ylpeä siitä, mutta en sillä tavalla ylpeä, mitä se sana Tampereella monesti tarkoittaa ("leuhka") vaan arvostan kotikaupunkini rentoa tyyliä. Jos te noin otitte nokkiinne tästä ketjusta, niin miettikääs asiaa ei itsenne vaan vaikka vanhojen naisten kannalta. Eli mistä erottaa vaikka Tampereen ja Turun vanhat mummot? Esim. siitä, että Tampereella mummot ei laita kirkkaanväristä huulipunaa eikä yleensä mene paljain päin asioille muuten kuin kesällä. Lisäksi aina mukana kassi. Turussa näkee torilla ja Kelassa pimutyylisiä mummoja, joilla on tukka laitettu, huulipunaa ja käsilaukku. Turku nyt oli tietysti vain bensaa teidän liekkeihin, koska kaikki edelleen Mansessa haukkuu Turkua, vaikkei kukaan enää muista, mistä se läppä edes tulee. Ja helsinkiläiset nyt on "leuhkoja" heti Toijalasta etelään, vai mitä. :D

Vierailija
36/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ed Hardy ja dieetti-Jutta TODELLAKIN tamperelaisen tyylin top 2 vaikutteenantajat! Ja kaikissa yhteiskuntaluokissa, näitä näkee niin professorina kuin Porschen ratissa kuin marketeissa!

Vierailija
37/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:08"]

Mä kans järkytyin (shocked!) ku tulin planel täält NYkist käymää Stadii. Iha ku ois jollai aikakoneel matkannu johki keskiaikaa. Hei herätkää (wake up!) stadilaiset! Te ootte nii jäles suurt maailmaa! Sooooo off season. Ja siis jengi ei osaa puhuukaa sillee coolisti. Iha häpee aloin. En kehtaa enää kertoo mun NYkin frendeil, et oon lähtösin Stadist. Täytyy varmaa sanoo jatkos, et oon Stokiksest.

[/quote]

Last season? NYCin?

Vierailija
38/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se 2

Vierailija
39/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on juuri siitä niin mahtava paikka, kun siellä on ihmisiä lajista toiseen, tylsää ei todellakaan tule. Olisit sinäkin ap istunut johonkin kivaan tamperelaiseen erikoiskahvilaan tai haukannut Tammelassa mustaa makkaraa ihaillen samalla ohitse käveleviä, juoksevia, rullaavia, laahaavia, ryömiviä ja lentäviä ihmisiä kaikkine väreineen ja sävyineen! Tampere on kaikista Suomen isoista kaupungeista mukavin ja värikkäin.

Vierailija
40/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat ne vaatteilla koreilee.

Lienee parasta että pidät sen pintaliitosi siellä tsadissa. Tamperelainen ei ikinä tee numeroa itsestään, sinä vain et näe muuta kun rättien merkit. 

Helsingissä on tasan yksi hyvä asia ja se on raide 8 rautatieasemalla. Siltä nnimittäin yleensä lähtee juna kotiin, Tampereelle ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi