Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väheneekö rakastumisen ja ihastuminen tunteet iän myötä?

Pupuliina
10.09.2021 |

Olen 30-vuotias enkä ole ollut ihastunut nyt neljään vuoteen kunnolla. Takana 3 parisuhdetta, yksi oli melko pitkäkin sellainen. Olen alkanut miettiä että ihastunko tai rakastunko enää (ja saisin vastakaikua tunteilleni)?

Syy, miksi tätä pohdin on että nuorempana on helompi olla hulettomampi rakkaudessa . Ei ole niin valikoiva tunteidensa kohteestakaan. Joskus jopa mietin olivatko entiset ihastukseni tai suhteeni traumakemiasuhteita (perhoset vatsassa). Nykyään taas tunnen itseni hyvin ja olen tasapainoinen, tulen toimeen omillani joten minua on vaikea hurmata. Miehen tulisi tarjota jotain ekstra erityistä, jota minulla jo ei ole. Olenko kyyninen?

Erityisesti 40-50-vuotiaat, kiinnostaisi kuulla miten monta kertaa olette vakavasti ihastuneet tai rakastuneet 30. ikävuoden jälkeen ja saaneet vastakaikua myös, eli olette myös osoittaneet tunteitanne toiselle osapuolelle ettekä vain vaalineet ihastustanne salassa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat oireet, oli ikä mikä tahansa.

Vierailija
2/8 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 53 v ja toista kertaa naimisissa. Erosin 42 v, ja olin pari vuotta sinkkuna. Siinä oli yksi ihastus, ja tapaaminen nykyisen mieheni kanssa oli veret seisauttava kokemus. Sellista ei ollut edes ekan aviomieheni kanssa parikymppisenä.

Ei ole kuin kaksi ihastuskokemusta 30. Ikävuoden jälkeen, mutta en sellaiseen anna lupaakaan parisuhteessa ollessani.

Miten nämä eroaa nuoruudesta on se, että ne ovat realistisempia. Nuorena luuli prinssejä olevan olemassa. Tietty, ihastuminen ja rakastuminenhan loppuu, kun tajuaa toisen olevankin oman illuusion tuote. Eli ehkä ihastuminen on vanhempana vaikeampaa, kun tajuaa tämän jo etukäteen, eikä jälkikäteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne loppuu kokonaan, suljettu.

Vierailija
4/8 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ajan rakastanut puolisooni ja todella todella paljon rakkauden tunteita, vaikka ollaan oltu vuosikymmeniä yhdessä. Ei se muutu, ei ei. Rakkaus on ihanaa.

Vierailija
5/8 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N64, ei lopu. Ihmisen sielu säilyy samanlaisena. 

Vierailija
6/8 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin ekaa kertaa elämässäni 31-vuotiaana, toisen kerran 35-vuotiaana ja kolmannen kerran 42-vuotiaana. Vaikeaa siis sanoa, millaista se olisi alle kolmekymppisenä ollut, kun en sellaisesta mitään tiedä. Tai oli mulla fiktiivisiä ihastuksia, mutta ne nyt varmasti on muutenkin eri asia.

Vierailija
7/8 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihastumiset ja rakastumiset lopu. Tunteet voivat muuttaa hieman ilmenemismuotojaan, mutta eivät katoa mihinkään. Ehkä tässä aikuistuessa tunteista on tullut hitaammin syttyviä, mutta vakaampia. 

Vierailija
8/8 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihastumiset ja rakastumiset lopu. Tunteet voivat muuttaa hieman ilmenemismuotojaan, mutta eivät katoa mihinkään. Ehkä tässä aikuistuessa tunteista on tullut hitaammin syttyviä, mutta vakaampia. 

Minulla vain syttyy aiempaa nopeammin. Kokemuksella tajuaa ne tietyt tunteet nopeammin, nuorena kesti tajuta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän