Oulu kärsii harvinaisesta työvoimapulasta ja samalla suuresta työttömyydestä – osaan työpaikoista riittää, että "silmät liikkuvat"
Oulussa on suuri työttömyys. Silti työntekijöistä on pulaa.
"Tarvetta on esimerkiksi muuttomiehille, kalusteiden kantajille, rakennusapulaisille ja siivoojille. Kyse on siis työtehtävistä, joihin ei edellytetä pitkää koulutusta tai kokemusta, Karjala summaa.
– Karrikoidusti voisi sanoa, että riittää, jos silmät liikkuvat."
Kommentit (20)
Neliraajahalvautunutkin pääsee muuttohommiin. Kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Noista töistä tienaa 7 euroa tunti ja ne työttömät on Nokian entisiä d-i:tä ja Nuottasaaren paperitehtaan työntekijöitä.
Eivät ole. Oulussa on aina ollut suuri työttömyys. Oulussa on paljon työttömiä jotka eivät ole koskaan työskennelleet mainitsemissasi paikoissa. Nykyään Oulussa on enemmän it-alan työpaikkoja kuin ennen Nokian lakkautusta.
Oulun alueella voi siis lakkauttaa työmarkkinatukien ja muiden lorvailurahojen maksamisen niiltä, joille ei työ maistu.
Vierailija kirjoitti:
Oulun alueella voi siis lakkauttaa työmarkkinatukien ja muiden lorvailurahojen maksamisen niiltä, joille ei työ maistu.
Mee töihin!
Ei siellä ole mitään työvoimapulaa sen enempää kuin muuallakaan. Ei kai kukaan tuohon mene kun sitä jatkunut jo vuosikymmeniä?
Luulisi, että opiskelijat hakisivat tuollaisia töitä tienatakseen rahaa.
Sitten vain tehtailemaan avoimia työhakemuksia tyyliin "62-v nainen etsii vakituista työsuhdetta, palkka väh 2000e/kk. Silmät liikkkuu."
Haepa noihin paikkoihin kun oot täyttänyt 40 vee. Yhtäkkiä ei olekaan työvoimapulaa.
Meidän firmassa riittää, jotta sokeri sulaa suussa.
Maksetaanko näistä yhtä hyvää palkkaa kuin lähihoitajille?
"Karjala kertoo esimerkin nuoresta miehestä, jolle hän tarjosi töitä. Palkka olisi ollut noin 2 000 euroa kuukaudessa.
– Hän kertoi saavansa tukia 1 200 euroa kuussa. Vuokran ja maksujen jälkeen jäi 700 euroa käyttörahaa. Sillä hän sanoi pärjäävänsä mukavasti.
Töitä tekemällä tämä olisi saanut 300 euroa enemmän kuussa käteen, mutta se ei ollut riittävästi, jotta olisi lähtenyt töihin, Karjala sanoo.
– Valitettavasti törmään samanlaiseen ajatteluun yhä useammin."
jep jep... Liian hyvät tuet.
Tämän tiedon lähde on Bolt Worksin johtomiehiä. Olisiko hiukan liioiteltu tai jopa runsaasti valehdeltu?
Muuttomiehiä ja kantajia! No juu, noihin sopiikin kuka tahansa kenellä silmät liikkuvat. Kuka idiootti tuollaista paskaa suoltaa?
Oikeasti Kelalta ei saa sinkku noin isoja tukia kuin uggeli väittää.
Luultavasti muistaa palkankin yläkanttiin.
Entä työaika? Omalla kulkuneuvolla pitäisi siivoojan liikkua päivittäin paikkojen x,t, u, w, z, h välit, eikä matkoja lasketa työaikaan vai miten se menee
Nyt haluaisi oikeasti tiedon edes yhdestä sellaisesta työpaikasta, johon ei löyty ensimmäistäkään "silmät liikkuu"-työnhakijaa.
Eihän näihin hommiin kukaan lähde kun pitkään on puhuttu ns. paskaduuneista.
Jos oikeasti arvostettaisiin kaikkia työtätekeviä ihmisiä niin uskoisin monen lähtevän näihin vähemmän arvostettuihin hommiin.
Itse päädyin ns. aliarvostettuun työhön ja itse olin tyytyväinen. Työhöntulotarkastuksessa kumminkin terveydenhoitaja vähätteli työtäni!
Nykyään teen tätä aliarvostettua työtä ja olen tyytyväinen, että vapaa-ajalla ei työt paina ja fyysinen kunto pysyy hyvänä.
Tunnistakaa, hyvät ihmiset, jo tämä kokoomuksen mielipidelobbaus. Älkää antako tälle mitään arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän näihin hommiin kukaan lähde kun pitkään on puhuttu ns. paskaduuneista.
Jos oikeasti arvostettaisiin kaikkia työtätekeviä ihmisiä niin uskoisin monen lähtevän näihin vähemmän arvostettuihin hommiin.
Itse päädyin ns. aliarvostettuun työhön ja itse olin tyytyväinen. Työhöntulotarkastuksessa kumminkin terveydenhoitaja vähätteli työtäni!
Nykyään teen tätä aliarvostettua työtä ja olen tyytyväinen, että vapaa-ajalla ei työt paina ja fyysinen kunto pysyy hyvänä.
Ja palkka on n 1900 e netto kun taas tuttava joka on käynyt jatkuvasti lisäkoulutusta ja on nyt yam-tutkinnon suorittanut saa nettona 2500 e. Työ on henkisesti vaativaa ja se näkyy siinä että viiniä kuluu ja raha -asiat on rempallaan …
Silmiä liikuttamalla huonekalut siirtyy ja huoneistot puhdistuu?