Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

16 vuotta täyttävälle tyttärelle tatuointi?

Vierailija
19.10.2014 |

Tyttärelläni on ensi kuussa synttärit. Hän on esittänyt lahjatoiveeksi pienen tekstitatuoinnin, jolla on ollut suuri merkitys hänelle taaperosta saakka. Tytär on nimittäin ollut aikoinaan suuri Harry Potter -fani ja niin on vieläkin, vaikkei yhtä näkyvästi olekaan. Luin hänelle pienestä pitäen sarjan ensimmäistä osaa, Viisasten kiveä, ja heti lukemaan opittuaan hän alkoi hitaasti mutta varmasti lueskelemaan Pottereita. Hänen sanojensa mukaan "hän sai viettää lapsuutensa Potterien parissa ja kyseinen kirja- ja elokuvasarja opetti ja teki hänestä sen, mikä hän on tällä hetkellä". Itselläni ei ole mitään tätä vastaan, sillä mielestäni syy tälle tatuoinnille olisi kuitenkin hänelle todella tärkeä ja merkityksellinen sekä tarkkaan harkittu (itseasiassa hän kertoi jo 10-11-vuotiaana halustaan ottaa pieni HP:sta muistuttava tekstitatuointi tulevaisuudessa). Lisäksi tatuointi tulisi hänen toiveensa mukaan sellaiseen paikkaan, josta se ei olisi kovin näkyvästi esillä, eli niskaan tai nilkkaan.

Tekstistä sen verran, että hän haluaisi erään latinankielisen loitsun nimen, joka on Harry Potterissa jonkinlainen suojelusloitsu kaikelta pahalta. Itse pidän sitä ihan kauniina ja hienona ideana, mutta mietin, mitäköhän hän mahtaa siitä ajatella keski-ikäisenä. Toisaalta, hän on ollut koko tähänastisen ikänsä omistautunut kyseiselle sarjalle ja se on antanut hänelle niin paljon, joten en usko, että hän ainakaan alkaa sitä missään vaiheessa vihaamaankaan. Ja olisihan se tietynlainen muisto lapsuudesta joskus tulevaisuudessa.

Mitä mieltä olette, antaisitteko luvan ja ostaisitte lahjaksi tatuoinnin lapsellenne? Tietääkseni alaikäisillä pitänee olla huoltaja tilanteessa mukana, mutta se ei tuottaisi ongelmaa. Onko joku sattumoisin antanut luvan alaikäiselle tatuoinnin hankintaan?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva idea muuten, mutta niskaan en mäkään suosittelisi ensikertalaiselle enkä etenkään alaikäiselle. Sattuu helkkaristi ja on oikeesti aika näkyvä paikka, ellei ole pitkät ja paksut hiukset joita pitää aina auki. Olen työskennellyt yhden työkaverin kanssa 7 vuotta samassa talossa ja vasta tämän vuoden alussa näin hänen niskatatuointinsa, joka on ollut hänellä yli 10 vuotta :D mutta yleisesti ottaen näkyy aika hyvin.

Vierailija
22/25 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasessa tilanteessa antaisin kyllä. Itse tatuoinneista diggaavana äitylinä kustantaisin mielelläni lapsilleni tatuoinnit vanhempana jos niin haluavat, mutta rajansa kaikella, en mä mitään puolhihan kokoluokkaa kuitenkaan ton ikäselle. Teksti vois olla ihan hyvä ja ikimuistoinen synttärilahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän siinä ja siinä. Tyttö on kuitenkin aika nuori ja mieli tatskamaun suhteen saattaa muuttua.

Mutta itse kait keskustelisin pitkään ja hartaasti asiasta ja laittaisin nuoren vielä miettimään, onko se kuva juuri sellainen kuin hän itse haluaa.

Ja juu, itselläni on tatska (ja jopa Pottereista) mutta olen itse ottanut sen lähempänä 30v. ja pitkän harkinnan kautta.

Vierailija
24/25 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ikuisesti kiitollinen äidilleni joka ei antanut minun alaikäisenä ottaa tatuointia.. Olin minäkin sitä useamman vuoden miettinyt mutta yllättäen 18v kun täytin otin aivan erilaisen kuvan. Olen nyt 22v.

Vierailija
25/25 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 06:49"]

Itse olen ikuisesti kiitollinen äidilleni joka ei antanut minun alaikäisenä ottaa tatuointia.. Olin minäkin sitä useamman vuoden miettinyt mutta yllättäen 18v kun täytin otin aivan erilaisen kuvan. Olen nyt 22v.

[/quote] Paljonko nama 'merkityllikset' tatskat sitten merkitsevat kun muoti muuttuu? Morsiamen niskassa tai nilkassa on mustetta kun se on niin wt. last season eika ole rahaa sen poistamiseen. Huvittavinta on kun ei itsekaan tiedeta mita nama "latinankieliset" lauseet tarkoittavat, 'carpe canem', 'where there's a well there's a bucket' jne.

Juuri viimeisimmassa juorulehdessa oli kuva Kelly Osbournesta punaisella matolla ja kummankin jalan paalla oli tatuointi, unohdin katsoa monenko tonnin Loboutinit oli jalassa. Itse en antaisi alaikaisen kirjailla nahkaansa, taysi-ikaiselle ei mitaan voi varsinkin jos se kuuluu kulttuuriin, mutta hankin voi jarkiintya kun ikaa karttuu.

Ihmettelen vaan etta taalla on niin monta aitia jonka mielesta tama on ihan hyva idea. Parin paivan paasta samat mammat haluavat vinkkeja miten vaikuttaisi 'ylaluokkaiselta', pitaisiko ostaa kirjahylly ja muutama kirja. :D :D.