Ranne murtunut, mies hoitaa ruuanlaiton. Tässä viikon ruokalista:
Maanantai: Uunimakkaraa ja perunamuusia
Tiistai: Maksalaatikko (eines)
Keskiviikko: Paistettuja nakkeja ja perunasalaattia
Tänään: Hernekeittoa (purkista)
huomenna saa woltkuski tuoda ruuat...
Kommentit (84)
Hmm. Meillä kun itseltä leikattiin oikea käsi, niin teimme ruuat yhdessä. Se oli tosi kivaa! Mies ei osaa kokata, mutta halusi olla apuna. Niinpä neuvoin ja tein yhdellä kädellä, mies oppi ja teki kahdella.
Oli muuten laadukasta parisuhdeaikaa kolmisen kuukautta. Ikinä ennen ei osattu jutella niin paljon.
Ei olisi käynyt mielessäkään, että hän tekee jotain pakon edessä yksin ja naureskelen sitä netissä.
Ei kai tuo voinut yllätyksenä tulla? Tuskin tuo mies on aiemminkaan kokannut monimutkaisempia ruokia.
Ruoka on ruokaa, älä kitise vaan syö vaikka ei olekkaan sitä mitä haluaisit. Kyllä noistakin saa tarvittavia kaloreita
Ajatella. Mä hoidin yksikätisenä ruuanlaiton, mukulat ja siivouksen. Mulla oli siis vielä osaamattomampi mies kuin sinulla. En pitänyt mahdollisena!
Haloo, vaimon tehtävä ei ole kouluttaa aikuista miestä. Se oli miehen vanhempien homma 18 vuoteen asti ja sen jälkeen miehen omalla vastuulla.
Mut hämäsi hänen seurusteluaikainen ruuanlaitto-, pyykinpesu- ja siivousintonsa. Hän huijasi.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella. Mä hoidin yksikätisenä ruuanlaiton, mukulat ja siivouksen. Mulla oli siis vielä osaamattomampi mies kuin sinulla. En pitänyt mahdollisena!
Haloo, vaimon tehtävä ei ole kouluttaa aikuista miestä. Se oli miehen vanhempien homma 18 vuoteen asti ja sen jälkeen miehen omalla vastuulla.
Mut hämäsi hänen seurusteluaikainen ruuanlaitto-, pyykinpesu- ja siivousintonsa. Hän huijasi.
Niin minäkin hoidon yksin lapset, työt, kodin, siivouksen, ruuanlaiton, (totaali yh) mutta toivoisin silti ihan hyvää ap:lle, enkä niinkuin lähes kaikki täällä. Ihme paikka tämä maa.
Kyllä tuon etukäteen tiesi, että kettuilu alkaa tyyliin "kyllä yksikötisenäkin" jne. Kokeilkaapa ihan itse.
Mikä ihme joitakin kommentoivia vaivaa, kun aina pitää piruilla? Ei se tee ketään paremmaksi ihmiseksi. Olette kuin muuan kansanedustaja, joka....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyyhkiikö se sun perseenkin?
Elähän laske leikkiä vakavalla asialla. Olen kuullut jäätävää tarinaa tuntemastani raavasta miehestä, joka onnistui murtamaan molemmat ranteensa. En ole kuitenkaan kehdannut kysäistä, miten sujui... tutummille oli kertonut, että suht' tuore vaimo olisi joutunut ojentamaan asiassa auttavan kätensä...
-Mietippä itseäsi vastaavaan tilanteeseen, löytyisikö apua...?
Eihän se tarvi sen kummempaa kuin kipeän selän tai minkä tahansa muun kipeyden, ettei taivu pyyhkimään omaa pyllyään. Aika helpostikkin sellaiseen tilanteeseen siis voi päätyä.
Ihanaa, että joillakin on autajia, jotka voi tuollaisenkin tarvittaessa tehdä puolesta :)
Siksi jumala meille kaksi kättä laittoi, että yhden rikkoutuessa on vielä jäljellä toinen käsi, jolla hyvin kokkaa. Eipä paistinpannussakaan ole kuin yksi kahva.
Jos siis miehen tekemät ruuat eivät kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyyhkiikö se sun perseenkin?
Elähän laske leikkiä vakavalla asialla. Olen kuullut jäätävää tarinaa tuntemastani raavasta miehestä, joka onnistui murtamaan molemmat ranteensa. En ole kuitenkaan kehdannut kysäistä, miten sujui... tutummille oli kertonut, että suht' tuore vaimo olisi joutunut ojentamaan asiassa auttavan kätensä...
-Mietippä itseäsi vastaavaan tilanteeseen, löytyisikö apua...?
Eihän se tarvi sen kummempaa kuin kipeän selän tai minkä tahansa muun kipeyden, ettei taivu pyyhkimään omaa pyllyään. Aika helpostikkin sellaiseen tilanteeseen siis voi päätyä.
Ihanaa, että joillakin on autajia, jotka voi tuollaisenkin tarvittaessa tehdä puolesta :)
Tuosta vaan näkee, miten vieraantuneita me ollaan luonnollisista asioista.
Mitä luulet, että suuri osa perushoitajista yms. tekee vaikka vanhustenhoidossa ihan joka päivä? Tai lastenhoidossa tarhoissa? Tai vammaispuolella? Tai monessa muussa tapauksessa, missä vessassakäynti ei onnistu ilman apua. Hoitajat ne peput pyyhkii yms..
Meillä mies tekisi noista vain hernaria.
Muuten listalla voisi olla tuorekasviswokkia broilerilla, kermahaudutettua hapankaalia ja tuoremakkaraa, Shepherd's pieta, mezejä broileri cevapcikien ja couscousin kanssa tai savulohta lisukkeineen
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekisi noista vain hernaria.
Muuten listalla voisi olla tuorekasviswokkia broilerilla, kermahaudutettua hapankaalia ja tuoremakkaraa, Shepherd's pieta, mezejä broileri cevapcikien ja couscousin kanssa tai savulohta lisukkeineen
Jatkan vielä - tämä mies lähti ihan nollasta kun aloimme olemaan yhdessä 26v sitten. Kotona ei koskaan saanut kunnon ruokaa.
Meillä olis 7 päivää putkeen nistipataa/makaronimössöä. :''D Että kyllä toi paremmalta kuulostaa.
Kipsikädellä voi tehdä paljonkin, varsinkin jos pikkukipsi vaa,ei yli kyynärpään.
Turhaa valitusta vaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin kiitollinen, jos joku kokkaisi minun puolestani, olkoon sitten vaikka ap:n miehen ruokalistan mukaan.
M55
Itse olen ihan kohtuullisen hyvä kokki. Jos itse olen tehnyt perheelle vuosien ajan hyvää, vaihtelevaa, terveellistä ja välillä epäterveellistä ruokaa, niin kyllä minä pahoittaisin mieleni, jos mies lämmittäisi eineksiä, kun en itse pysty kokkaamaan. Joka paikka on täynnä ravintoloita ja kaupan lämminruokatiskejä, joista saa ihan hyvää ruokaa, joten vain ultrapihi mies menee halvimman kautta. Minä lopettaisin kokkailut siihen kokonaan.
Minä en pahoittaisi. Ei voi olettaa, että puoliso yhtäkkiä osaa laittaa hyvää ruokaa, jos minä (omasta halustani) olen aina tehnyt kaikki ruoat. Olisin vain tyytyväinen, jos mies järjestäisi jotain syötäväksi kelpaavaa pöytään minun sairaspäivieni ajaksi.
Siitä pahoittaisin mieleni, että mies ei minun kipeänä/vammautuneena ollessani ei kävisi ollenkaan kaupassa, hoitaisi taloustöitä eikä järjestäisi mitään ruokaa perheelle.
Jos miestä kiinnostaisi, niin voisin tervehdyttyäni opettaa hänellekin ruoanlaittoa vastaisen varalle.
Voin kertoa rannemurtuman, leikkauksen ja kaksi kuukautta kestäneen kipsauksen kokeneena, että ruoanlaitto ja tiskaaminen EIVÄT onnistu yhdellä kädellä. Liukastukaa itse ja katkaiskaa värttinäluunne, jos ette muuten usko.
Kiittämättömyys on maailman palkka.
Voin kertoa 2x värttinäluun murtuman kokeneena että tiskaus ja muu onnistuu, muovipussi päälle vaa.
Mutta tässä nyt on erona se että olen mies.
Vierailija kirjoitti:
Onneks mun ei isosti tarvi koskaan kokata kun mies tekee paljon parempaa ruokaa kuin minä. Ihan ravintola tasoa vaikkei kokki ookaan.
Sama täällä. Mies pitää ruoanlaitosta, minä en. Osaan toki ruokaa laittaa ilman eineksiäkin, mutta multa puuttuu soveltamisen taito, joka taas miehellä on loistava.
Helpolla pääsee!