Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranne murtunut, mies hoitaa ruuanlaiton. Tässä viikon ruokalista:

Vierailija
09.09.2021 |

Maanantai: Uunimakkaraa ja perunamuusia
Tiistai: Maksalaatikko (eines)
Keskiviikko: Paistettuja nakkeja ja perunasalaattia
Tänään: Hernekeittoa (purkista)

huomenna saa woltkuski tuoda ruuat...

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin kiitollinen, jos joku kokkaisi minun puolestani, olkoon sitten vaikka ap:n miehen ruokalistan mukaan.

M55

Itse olen ihan kohtuullisen hyvä kokki. Jos itse olen tehnyt perheelle vuosien ajan hyvää, vaihtelevaa, terveellistä ja välillä epäterveellistä ruokaa, niin kyllä minä pahoittaisin mieleni, jos mies lämmittäisi eineksiä, kun en itse pysty kokkaamaan. Joka paikka on täynnä ravintoloita ja kaupan lämminruokatiskejä, joista saa ihan hyvää ruokaa, joten vain ultrapihi mies menee halvimman kautta. Minä lopettaisin kokkailut siihen kokonaan.

Vierailija
42/84 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nolaa perheenjäseniään netissä?

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt kirjoittamaan, pystyt kokkaamaan.

Ei tämä vasemmalla kädellä kovin helpoa ole

Trollaaminen silti helpompaa kuin salaatin teko?

Ensinnäkin nuo ruuat on ihan ok, toiseksi oot hyvin huono provoamaan.

Vierailija
44/84 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nolaa perheenjäseniään netissä?

0/5

Aika moni. Siksihän on vauva.fi

Vierailija
45/84 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta tätä. 0/5

Vierailija
46/84 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältä ruoat vaikuttivat. Ei mitään kummoisempaa. Moni varmaan syö tollaisen listan mukaan tai soveltaen sitä. Ihan ok!

Vierailija
47/84 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyssäri? Kuka sun pyllyn pyyhkii?

Vierailija
48/84 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murtunut ranne ei estä opettamasta miestä tekemään kunnon ruokaa.

Mä opin tekemään monta uutta ruokalajia kun miehelläni oli oikea käsi 7 viikkoa paketissa! Hän on meistä siis se parempi kokki, mutta yleensä hänellä ei riitä kärsivällisyys opettamaan mua. Tuolloin hän oli kuitenkin niin lopen kyllästynyt kotona käsipuolena istuskeluun, että jopa ruuanlaiton opettaminen oli tervetullutta vaihtelua telkkarin katseluun. Ja minä tietenkin opin paremmin, kun tein kaiken itse hänen ohjeidensa mukaan sen sijaan, että hän olisi tehnyt mun puolestani ja minä olisin vain katsonut vieressä. Vaikka kyllä meilläkin aika paljon niitä "lisää vain jauheliha ja vesi" -sapuskoja silloin syötiin myös. 😁

Vierailija
49/84 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä kommentteja! Miten tuo lista on millään mittarilla hyvää arkiruokaa? Pelkkiä lämmitettyjä eineksiä ja mies kehuu laittaneensa ruokaa? Tuollaiset pystyy nyt kädetönkin lämmittämään itse eikä kenenkään tarvitse keulia ruuanlaitolla.

Vierailija
50/84 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se yks viikko maata kaada. Teki kuitenkin ruokaa. Ehkä sen ei oo koskaan tarvinnut opetella.

Vierailija
51/84 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin polvi viime viikolla ja mies on kokannut.

Viikon sisään syöty:

Wokkivihanneksia, leivitettyjä soijasuikaleita ja nuudelia,

Paistettua kaalia, kookoskastiketta (chiliä ja inkivääriä), seitä ja riisiä,

Lohikiusaus, punajuuriomenaraaste,

Lohipastaa ja salaattia

Tuunasi einespinaattikeittoja pakkasesta, keitti muutaman perunan, paistoi joukkoon sipulia, kesäkurpitsaa ja paprikaa. Chiliä, inkivääriä ja mustasilmäpapuja.

Mä olen niin onnellinen, että mies tykkää tehdä ruokaa ja kokeilee erilaisia juttuja. Mä olen meistä ammatiltani kokki ja teen pääasiassa ruuat (tai ostan töistä), ja olen aivan liian kaavoihini kangistunut. Se on aina piristävää, kun mies kokkaa. Ja maistuvaa ruokaa tekeekin.

Itse keitin tänään kasvishernekeittoa (palvikinkkua halukkaille) ja pannaria. Vaati niin vähän kokkailua, että onnistuin sen verran lieden vieressä seisoskelemaan.

Mekin mietittiin, että wolttais viikonloppuna, niin ei tarvis kummankaan miettiä ja ryntäillä kaupoissa.

Vierailija
52/84 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannemurtuma on osteoporoosia.

Vierailija
53/84 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se yks viikko maata kaada. Teki kuitenkin ruokaa. Ehkä sen ei oo koskaan tarvinnut opetella.

Nyt on korkea aika opetella. Eineksiäkö mies syö sittenkin, jos ap joutuu muutamaksi viikoksi sairaalaan tai lähtee matkoille? Syöttäisitkö sinä lapsille viikkotolkulla pelkkiä eineksiä?

Vierailija
54/84 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyhkiikö se sun perseenkin?

Elähän laske leikkiä vakavalla asialla. Olen kuullut jäätävää tarinaa tuntemastani raavasta miehestä, joka onnistui murtamaan molemmat ranteensa. En ole kuitenkaan kehdannut kysäistä, miten sujui... tutummille oli kertonut, että suht' tuore vaimo olisi joutunut ojentamaan asiassa auttavan kätensä...

-Mietippä itseäsi vastaavaan tilanteeseen, löytyisikö apua...?

Vierailija
55/84 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko Lulu Ranne

Vierailija
56/84 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa herkulliselta tuo ap:n miehen ruokalista, siis ihan oikeasti, kyllä mulle kelpais :) Itse olen yksin asuva, joten jos ranne murtuu, niin pitäisi varmaan muutta äidille siksi aikaa että paranee, ei ole miestä tekemässä uunilenkkiä tai hernekeittoa. Tosin, onhan siinä toinen toimiva käsi, varmaan yrittäisin sinnitellä sillä yhdellä kädellä.

Vierailija
57/84 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä inise. Itse kokkasin itse itselleni käsi murtuneena. Ole iloinen, että joku laittaa sinulle ruokaa.

Vierailija
58/84 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä kommentteja! Miten tuo lista on millään mittarilla hyvää arkiruokaa? Pelkkiä lämmitettyjä eineksiä ja mies kehuu laittaneensa ruokaa? Tuollaiset pystyy nyt kädetönkin lämmittämään itse eikä kenenkään tarvitse keulia ruuanlaitolla.

No siinähän tämä yksikätinen ap tekee itse ruokansa sitten, jos kerran kädetönkin pystyy ;)

Vierailija
59/84 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on viime vuoden syyskuulta, joten aloittajan ranne lienee jo parantunut.

Vierailija
60/84 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, mikä asenne täällä on. Suomi meininki. Ei tule ystävällisyyttä eikä lämpöä - pärjää itse ämmä, minulla on vaikeampaa, taitaa olla yleisin :D Ja itse olen niitä, joita on harmittanut jo pitkään, miten vähän kukaan haluaisi missään koskaan auttaa ketään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan