Alttarilla jätetty.
Olo on mitäänsanomaton.
Hääpäiväni piti koittaa kaksi viikkoa sitten.
Kaikki oli valmiiksi suunniteltu, ruoat pöydissä, vieraat kirkossa, minä hääpuvussa kävelemässä elämäni ihanimpaan hetkeen, kaikki meni hyvin ja olin iloinen löytämästäni miehestä, josta tulisi aviomieheni!
Tämä kaikki kaunis sortui KAHTEEN sanaan, jotka tuli mieheni suusta; EN tahdo. Silmissäni sumeni, maha meni sekaisin, oksetti. kysyin monta kertaa että, anteeksi mitä? Mies oli silminnähden itsekin lievässä paniikissa. Lähdin pois, juoksin ja itkin.
Olen elänyt pimennossa muusta maailmasta siitä lähtien, lähimmät ystävät ja sukulaiset ovat välillä käyneet ja toisinaan en ole jaksanut heitäkään päästää sisään. Ruoka ei maistu ja suihkussa käynti tuntuu rankalta.
En ole vaihtanut miehen kanssa sanaakaan, vaikka hän sitä yrittää. Miksi?! Antaisi minun olla. Olen aivan shokissa varmaan edelleen, pahalle ololle ei tule loppua, oksettaa ja puistattaa. Olen harkinnut ammattiauttajaa, jolle puhua, mutta odotan hetken jos olo tasaantuisi. Olisi kiva, jos kertoisitte jotakin vinkkiä/rohkaisua että ehkä tästä selviää, joskus.
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:07"]Provo! Ei kukaan alttarille jätetty kirjoita asiaa noin tai edes kerro siitä vauvapalstalla.
[/quote]
Miten tahtoisit minun kirjoittavan? Huutaen ja raivoen? Kerro! En tiedä miten pitäisi olla. Aloittaja
Ap, olen erittäin pahoillani puolestasi. Seurustelitte pitkään, joten mies olisi voinut kertoa mielipiteensä sinulle hyvissä ajoin.
Sinusta ei tietenkään tunnu tällä hetkellä siltä, että oli ilo päästä eroon noin käyttäytyvästä miehestä.
Tulet vielä huomaaman, että eronne on parasta, mitä sinulle on koskaan sattunut. Miehen teko oli julma, ala-arvoinen, vihamielinen ja todella ilkeä sinua kohtaan.
Suosittelen, että varaat ajan psykiatrille. Käynnit ovat kalliita, mutta ehdottomasti hintansa arvoisia. Aloita sillä, että kirjoita muistiin tapahtuneen. Voit antaa ammattiauttajan aluksi lukea viestin ja kommentoida lisää myöhemmin.
Sinä löydät takuuvarmasti elämääsi huomattavasti paremman, kunnollisemman ja ennen kaikkea rehellisemmän miehen, joka huolehtii ja välittää sinusta.
Sinä selviät tästä kaikesta. Takuuvarmasti.
Lopuksi ikitylsä latteus, joka pitää edelleen paikkansa. Aika todellakin parantaa haavat.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:39"]Kiitos asiallisista vastauksista! Tekee hyvää kuulla muiden, ei paikalla olleiden, mielipiteitä. Mies on kyllä lähettänyt tekstiviestin jossa pahoittelee ja toivoo, että ymmärrän!!? Koittanut soittaa muutaman kerran, mutta ainakun hänen numeronsa vilkkuu ruudussa, rupean tärisemään enkä tiedä mitä tehdä! Joku paniikki iskee.
[/quote]
vastaa ja ainoastaan kuuntele!
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:35"]Ap, olen erittäin pahoillani puolestasi. Seurustelitte pitkään, joten mies olisi voinut kertoa mielipiteensä sinulle hyvissä ajoin.
Sinusta ei tietenkään tunnu tällä hetkellä siltä, että oli ilo päästä eroon noin käyttäytyvästä miehestä.
Tulet vielä huomaaman, että eronne on parasta, mitä sinulle on koskaan sattunut. Miehen teko oli julma, ala-arvoinen, vihamielinen ja todella ilkeä sinua kohtaan.
Suosittelen, että varaat ajan psykiatrille. Käynnit ovat kalliita, mutta ehdottomasti hintansa arvoisia. Aloita sillä, että kirjoita muistiin tapahtuneen. Voit antaa ammattiauttajan aluksi lukea viestin ja kommentoida lisää myöhemmin.
Sinä löydät takuuvarmasti elämääsi huomattavasti paremman, kunnollisemman ja ennen kaikkea rehellisemmän miehen, joka huolehtii ja välittää sinusta.
Sinä selviät tästä kaikesta. Takuuvarmasti.
Lopuksi ikitylsä latteus, joka pitää edelleen paikkansa. Aika todellakin parantaa haavat.
[/quote]
Oi kiitos hienoista sanoista sinulle :) tahdon myös uskoa, että tästä selvitään! En vain ikinä missää koskaan olisi uskonut, että minulle käy näin! Tiedän, että varmasti hyvä että pääsin miehestä eroon, vaikka en hänestä tähän päivään mennessä ollut vikaa löytänyt. Tuntuu niin uskomattomalta tämä koko tilanne.. Rakastin miestä kovasti ja nyt tuntuu, että se rakkaus on jakautunut vihaksi ja suruksi, joita en osaa käsitellä samaan aikaan, niin voimakkaita tunteita.
Meillä oli kaikki tulevaisuuden suunnitelmat sekä talon hankinta mielessä, ja jopa lapsi (siksi täällä) En käsitä mikä tämän kaiken kaatoi, aivoihin sattuu kaikki pohdinta jo.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:26"]
Mun serkulle kävi just näin! Kutsutkin lähetettiin ja kaikki pitiolla valmista sitä H-hetkeä varten. Mieellä tuli cold feet ja peru koko homman yhdella sanalla. Sitä en tiedä mikä sai koko homman siihen tilanteeseen mutta meni aika tovi kun serkku palas sosiaaliseksi ja alkoi tapailemaan ihmisiä. Että kyllä näin voi käydä todellakin IRL!
[/quote]
Ymmärtääkseni ukolla oli oikeus tuohon. Ei ketään voi pakottaa avioon. Jos akka vaikka väkisin yrittänyt vääntää/järjestänyt tuon, sitä tässä ei kukaan kyseenalaista?
Mitä sitten niissä kulttuureissa, joissa vanhemmat päättävät, kenen kanssa menet avioon? Miten silloin menetellään, jos toinen kieltäytyy vai kysytäänkö ylipäätään?
53, miehellä oli aikaa kertoa asiasta useita kertoja. Alttarilla jättäminen on vastenmielisen törkeää.
Toivon, että sinulle tapahtuu jotain sellaista, että ymmärrät jatkossa toisten murheita paremmin.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:29"]
On niin teennäistä paskatekstiä, että ei kai kukaan, edes kännissä, ota tuota todesta?
[/quote]
Ei kyllä, mut jotenki alko naurattaa kun kuvittelin tuollaisen tilanteen. JOS tämä olisi totta niin varmaan ap unohtaa jotain olennaista kertoa, ei tuollaista huvikseen tehdä vaan tosi hyvästä syystä.
Tosi äijämeininkiä, tuota ei tusinatuppikulli uskalla tehdäkään. Pisteet miehelle 10-0 .
tiedän yhden mulkun joka teki saman vedonlyönnin takia
Minkälaisen vedon? Suuresta summasta? Kyllä häät ovat niin kalliit, että aika suuri summa tulisi jo vedon voitosta antaa.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:29"]
On niin teennäistä paskatekstiä, että ei kai kukaan, edes kännissä, ota tuota todesta?
[/quote]
Aloituksen idea oli hyvä, mutta tekstin teennäinen tyyli paljastaa kirjoittajan vakioprovoksi, joka välillä löytää vieraan naisen miehensä luota ja hutkii sitä harjanvarrella jne.. :D
Mutta muuten pisteet idealle. Mutta vaihda kirjoitustyyliä, niin ei heti paljastuisi.
Provo tai ei jollekkin näinkin käynyt. Ei ap asia nyt mene eteenpäin ennenkuin tiedät miksi.
29