Kuinka usein teillä oli/on vauvavuonna seksiä?
Miehen aloitteesta? Kysyn koska haluan tietää, olenko turhaan huolissani.
Kommentit (36)
Herranen aika eli jos te harrastatte seksiä noin kerran vuodessa, kun lapsi on vauva, miten lapsia voi tulla edes vuoden ikäeroilla ja eikö siitäkin kärsi molemmat osapuolet? Olen niin seksuaalinen ihminen että en todellakaan halua selibaatissa olla sitten kun lapsia teen :/
Haha, kerran yritimme ja NUKAHDIMME molemmat :DD Tääkin joskus kun vauva jotain 11 kk. Sitä ennen ei käynyt mielessäkään.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:17"]
Meillä vauva 5 kk ja seksiä 0 kertaa, raskausaikana taisi olla kerran. Ekan ja tokan lapsen jälkeen oli seksiä juuri ennen jälkitarkastusta ja sen jälkeen ehkä kerran kuussa, nyt ei sitäkään. Ollaan väsyneitä ja imetys vie minulta kaikki halut.
[/quote]
Voisikohan sitä ehkä ajatella, että korvike lapsi onnellisilla yhdessä olevilla vanhemmilla on parempi vaihtoehto kuin imetetty lapsi onnettomilla eronneilla vanhemmilla?
[/quote] Meillä se on juurikin näin.. Vaimo ekat 2viikkoa yritti ja yritti imettää, mutta kun maito ei vaan alkanu nousta, alettiin antaan nannia, ja sen jälkeen onkin hommat luistanu.. Niin vauvan kanssa kuin myös makuuhuoneen puolella :)
3vk 3pv synnytyksestä ekan kerran ja siitä säännöllisesti n pari kertaa viikossa. Vauva kohta vuoden ja kakkonen tuloillaan :O
Ja mä luulin että meillä on kuivaa. Pyritään siihen että seksiä olisi ainakin kerran viikossa ja molemmat tekevät aloitteita. 1-vuotias valvottaa vieläkin vatsavaivojen takia eli väsyneitä ollaan. Joskus voi olla jopa pari kertaa viikossa, joskus taas menee ylikin viikon kun ei vaan jakseta. Molempien mielestä ihannetilanne olisi että seksiä olisi 2-3 kertaa viikossa mutta siihen ei edes pyritä nyt, kun ollaan niin väsyneitä jatkuvasti.
Hyvästä parisuhteesta ja myös seksistä saa voimaa jaksaa tätä raskasta pikkulapsiarkea. Miten te muut joilla seksiä ei ole, pidätte hyvää parisuhdetta yllä? Itsestäni tuntuisi ainakin tosi paljon raskaammalta, jos suhde olisi ihan lopahtanut tai mies ei haluaisi minua yhtään.
Tuli muuten mieleen, että onko muilla imettäneillä sama "ongelma" että tissien lääppiminen ei tunnu enää hyvältä, ainakaan samalla tavalla kuin ennen? Minulla näin on enkä ole imettäny enää 5 kuukauteen. En vaan tykkää enää että tissejä puristellaan tai nuollaan.
vauva 5kk, seksiä ollut kerran synnytyksen jälkeen. oli ihan hyvää, mutta ei vaan jaksa, ei edes puhuta asiasta, silti ihan sovussa ollaan.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:31"]
Herranen aika eli jos te harrastatte seksiä noin kerran vuodessa, kun lapsi on vauva, miten lapsia voi tulla edes vuoden ikäeroilla ja eikö siitäkin kärsi molemmat osapuolet? Olen niin seksuaalinen ihminen että en todellakaan halua selibaatissa olla sitten kun lapsia teen :/
[/quote]
Pitäisikö sitten tulla vuoden ikäerolla? Meillä lapset on reilu 2v erolla ja just sopiva meille.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:35"]
......
Hyvästä parisuhteesta ja myös seksistä saa voimaa jaksaa tätä raskasta pikkulapsiarkea. Miten te muut joilla seksiä ei ole, pidätte hyvää parisuhdetta yllä? Itsestäni tuntuisi ainakin tosi paljon raskaammalta, jos suhde olisi ihan lopahtanut tai mies ei haluaisi minua yhtään.
[/quote]
Ei pidetä sitä yllä mitenkään. Eletään arkea yhdessä, kaikki parisuhdesääämiset tuntuisi lähinnä työläältä, on kivempaa vaan olla. Kun on koko päivän kiinni jossain ihan täysin, ei lapsen nukahdettua kaipaa läheisyyttä vaan omaa aikaa ja tilaa, yksin oloa.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:35"]
......
[/quote]
Ei pidetä sitä yllä mitenkään. Eletään arkea yhdessä, kaikki parisuhdesääämiset tuntuisi lähinnä työläältä, on kivempaa vaan olla. Kun on koko päivän kiinni jossain ihan täysin, ei lapsen nukahdettua kaipaa läheisyyttä vaan omaa aikaa ja tilaa, yksin oloa.
[/quote]
Just näin. Ja hyvä parisuhde ei kaadu siihen, että jossain vaiheessa elämää seksiä on vähemmän kuin ennen tai ei ollenkaan.
En käsitä..
Meillä neljä lasta ja kaikkien synnytyksien jälkeen aloitettu seksielämä n. 1kk päästä. Tahti on yleensä 5-10krt/viikossa.
Tosin kaikki lapset nukkuneet hyvin ja kaikkia olen imettänyt useamman vuoden.
Tosi väsyneinäkin ollaan seksiä harrastettu. Poistaa jännitteitä ja stressiä. Myös paljon pusuttelua ja halauksia kuuluu meidän arkeen!
Vauva nyt 4kk.
Meillä vauva nyt vuoden ja seksiä 2-3 kertaa/kuukaudessa. Enemmänkin voisi olla mutta ei jaksa. Lapsia yhteensä 5 joten pääset vät/illat aika säätämistä.
Kyllä musta ainakin tuntuu että suhde on huonossa jamassa, jos yli kaksi viikkoa joutuu ilman olemaan, oli tilanne mikä hyvänsä. Ja nyt on juuri se tilanne.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:17"]
Meillä vauva 5 kk ja seksiä 0 kertaa, raskausaikana taisi olla kerran. Ekan ja tokan lapsen jälkeen oli seksiä juuri ennen jälkitarkastusta ja sen jälkeen ehkä kerran kuussa, nyt ei sitäkään. Ollaan väsyneitä ja imetys vie minulta kaikki halut.
[/quote]
Voisikohan sitä ehkä ajatella, että korvike lapsi onnellisilla yhdessä olevilla vanhemmilla on parempi vaihtoehto kuin imetetty lapsi onnettomilla eronneilla vanhemmilla?
[/quote]
Mitenkä tähän nyt ero liittyy? Tuokin pari on kaikesta päätelleen edelleen yhdessä. Meillä on neljä lasta. Yhdenkään vauva-aikana ei olla kertaakaan harrastettu seksiä, mutta silti ollaan normaali onnellinen perhe ja edelleen yhdessä. Niin ja imetin jokaista yli vuoden.