Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

//********** 2008 KESÄNUPPUJEN viikko 33 **********\\

11.08.2008 |

Uusi viikkopino, ohoi!!

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään oli sitten 2kk neuvola. Hyvin oli poika kasvanu ku kuukauden aikana oli pituutta tullu 4cm ja painoa 1kg lisää :) Nyt oli siis 59,5cm ja 5,3kg- ihan miehen mittainen siis :D Samalla annettiin muuten se Rota-rokote suun kautta ei onneksi puklannu ja tosi hyvin otti sen, naureskeli vaan- ilmeisesti muka hyvältä maistui? Vaikka ei kai lääkkeet ikinä hyvältä maistu?

Neuvolan johdosta meni päivärytmit sitte vähän sekaisin. Yleensähän siihen aikaan on jo päikkäreillä ku se neuvola oli. Nukkui autossa tulomatkan ja laitoin sen heti vaunuihin ku kotiin päästiin, mutta siitäpä ei sitten meinannu tulla yhtään mitään...Vaikka syötinkin pojan uudestaan, niin ei...Nukahti viimein ja nukkui vaan 1,5h vaikka yleensä nukkuu päikkäreitä 5-6h!!!En tiedä oisko tuo rokote sitte voinu niin nopeasti vaikuttaa että se ois aiheuttanu tuon huonon nukahtamisen ja nukkumisen? Nytpä olikin sitten illalla vähän ärtyisän oloinen, väsynyt kun oli. Yleensä menee nukkumaan siinä 21.30-22 maissa, nyt rupesin nukuttamaan jo klo 20 jälkeen. Nukahti sitte viimein 20.40- toivottavasti nyt nukkuis ihan kunnolla nuo väsymykset pois :)

Treffien ajankohdasta: Mulle kyllä passaa se tiistaikin ihan hyvin. Meillä ei pitäis olla ens viikolle mitään sen kummempaa ohjelmaa ku sillon keskiviikkona se mun jälkitarkastus. Me asutaan täälä Oulunsalon puolella, mutta mun kauppakassilla päästään sekä Ouluun että Zeppeliiniin ihan näppärästi :) Onko teillä muilla oululaisilla sellasta sähköposti-osoitetta minkä vois täälä ilmottaa? Että vois siis vaikka tarkemmin sopia sitä kautta, tai? Ku mun sähköpostissa on mun koko nimi sukunimeä myöten, niin en viitis sitä täälä julkasta...Vaikka jos tätä joku tuttu lukee niin varmaan on jo mut tunnistanu näistä monista vihjeistä mitä täälä on annettu :D

Kuulosti kyllä ihanalta tuo Mansikkapirkon isä-poika-suhde :) Meidän ukko on kans muuttunu pojan syntymän jälkeen paljo pehmeämpään suuntaan ja se on ihan mukavaa se. Ihana kattoa miten se pojallekin lepertelee ja touhuaa sen kanssa :)

Juups mutta täytyypä varmaan lopetella...Saunakin on päällä- josko tuo poika jatkais unia, että päästäis kerranki sinne kahdestaan miehen kanssa :)

Suvi

Vierailija
42/49 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiistai käy hyvin

meilatkaa katamapee at gmail.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä viimeiset kuulumiset ennen muuttoa. Huomenna sitten lennetään uuteen kotimaahan ja aloitetaan uusi elämä. Lapset odottavat ristiriitaisin tuntein. Ovat innoissaan, mutta ikävöivät jo vanhaa kotia ja kavereita. Meillä on ollut melkein joka ilta tällä viikolla jotkut läksiäiset, ja mä olen jo ehtinyt itkeä kun parhaita ystäviä tulee ikävä ;) Ollaan totuttu päivittäin soittelemaan ja juoruamaan, puhumaan ilot ja surut ja tapaamaankin melko tiuhaan. Ovat mun henkireikiä, joten outoa tulee olemaan.

Pikkuneiti ei paljon muutosta piittaa, raukka on nukkunut viimeiset kaksi viikkoa vauvakopassaan yöt. Hyvin on kuitenkin yönsä nukkunut. Hieman on kitissyt iltaisin, liekö väsynyt, vai onko masukipua. Pari yötä on nyt piereskellyt, en tiedä pitäiskö mun sittenkin lopettaa kahvin juonti.

Nauratti tuo teidän jutustelu äitisuhteesta. Me nimittäin ollaan asuttu nyt koko kööri mun vanhemmilla, kun koti on kontissa maantien päällä. Olen oikein psyykannut itseäni, että pitäisin kieleni kurissa enkä sanoisi, mitä ajattelen. Neuvot lastenhoidossa ovat todella rasittavia. En varmasti osaisi ollenkaan hoitaa lapsia, jos en kuulisi äitini neuvoja, ihme, että ovat vielä hengissä ;) Siisteys on toinen juttu, koko aika pitäisi olla siivoamassa, ja kolmen lapsen kanssa se on melko mahdotonta. Enhän muuta ehtisikään, kuin siivota. Päiväunista tai levosta ei ole tietoakaan. Ja silti tunnun tekevän kaiken väärin. Tai vaikka tekisin oikeinkin, niin ohjeistaa niitä ainoita totuuksiaan silti jatkuvasti. Hyvin olen (yllättävän) kuitenkin onnistunut olemaan hiljaa, mutta kovasti silti jo odotan tältä osin huomista lentoamme;)

Kirjoittelen taas kuulumisia, kunhan pääsemme perille ja saamme jossain vaiheessa netin toimimaan. Palaillaan ja mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
44/49 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompa ollut päivä. Tai alkupäivä ihan OK, mutta illan on tyttö huutanut, ei suostu imemään tissiä vaan naama punaisena rääkyy. Ei se auttanut kuin antaa pullo suuhun eikä sekään oikein kelvannut. Nyt vihdoin nukahti.

Sitten nuo miehen pojat on mun vastuksilla ja nuorempaa saa vahtia jatkuvasti. Meni päivällä kaverille, monta kertaa sanoin - viimeistään neljäksi takaisin. Eipä kuulunut poikaa, eikä vastannut puhelimeen. Seitsemän maissa mies sai sen vihdoin kiinni ja komensi kotiin. Sieltä se sitten ajeli pyöräilykypärä pyörän tangolla roikkuen vilkkaan valtatien reunaa!!! Inkuttaa vaan vastaukseksi kun kysyn eikö pitänyt tulla neljäksi takaisin. Jättää pyörän suoraan oven eteen (tästä on puhuttu sen miljoona kertaa, ettei niitä saa jättää ovelle vaan telineeseen tai sivummas...). Inttää siitäkin kun käsken siirtää pyörän paikoilleen.

Menee tunti, niin tenava on mennyt ulos ja kuulen pauketta, menen katsomaan ikkunasta, niin on vienyt sisältä vasaran ja hakkaa kuistinportailla jotain miehen lähes täyttä muovista auton öljypönikkää palasiksi. Menee puoli tuntia, kun kossi on taas pihalla ja on ruutannut polkupyöränsä täyteen kallista CRC auton verhoilupesuainetta.

Mies tulee vasta puoliltaöin kotiin.

Joskus tuntuu että mihin helkkariin sitä on päänsä pistänyt, kun ei tahdo jaksaa noita poikia... Ja on niin kärtyinen niille. Eikä ne usko mitään, eikä tiedä mitä niille pitäis tehdä eikä oikein kärsi kurittaakaan kun heti ovat märisemässä isälle/ äidille miten ilkeä minä olen tms... Jos tää ois mun työpaikka, niin olis siinä ja siinä riittäiskö mulle edes 20 euron tuntipalkka että suostuisin koko hommaan...

KÄÄÄÄK!!!

Vierailija
45/49 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole muistanut meilata, pitääpä nyt laittaa postia..

Mun koneesta hajosi ilmeisesti näyttö, paukkui ja naksui ja pimeni. minä vetäsin nopsaan töpselin pois enkä ole uskaltanut sitä käyttää sen jälkeen.

laitampa kuvan meidän pikkuisesta :)

t:Rouva
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=2c1d9606-6c2c-11dd-b595-…!

Vierailija
46/49 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Mä en olekaan täällä käynyt aikoihin... Silloin kun poitsu syntyi (11.6) kävin vielä n.pari viikkoa, sit oli taukoa ja sit kun yritin tulla, en päässyt taaskaan näille sivuille ja sit se 'unohtui', mutta NYT :) Eli en ainakaan kuuteen viikkoon oo täällä käynyt..

Olen siis varmasti pihalla teidän jutuista mutta yritän taas päästä mukaan.

Meillä menee ihan älyttömän hyvin.

Ekat kaks viikkoa poika heräs aina tasaisesti 2h välein koko ajan, öisin myös.

Sit pikkuhiljaa rytmi meni niin että yöllä saattoi nukkua jopa 3h pätkiäkin..

Ja nyt sitten viimeiset nelisen viikkoa on menty siten, että pikkumies nukahtaa illalla yöunilleen 22 maissa, herää ekan kerran syömään n.4.30-5 ja sitten nukkuu n.7.30 asti ja siitä vielä n.9-10 välille. Aivan mahtavaa!!!! :)

Imetän siis ihan täysin. Iltaisin 21 aikaan poika tosin tankkaa niin kovin että n.viikon ajan on syönyt 1h sisään kaks tissiä tyhjäks ja sen päälle vielä reilut 100ml Nania! :D Mutta sitten nukkuukin..

Päivisin ottelee torkkuja, yhdet pitemmät unet nukkuu iltapäivällä 2-3h, muutoin 30-90min, Hyvä niin, nukkuu nuo yöt.. :)

Poika viihtyy hyvin leikkimatollaan ja sitterissä. Ite pystyy touhuamaan kaikenlaista.

On myös tosi kova poika seurustelemaan, juttua tulee.. erilaisia ääniä jne..:)

Hammastakin tekee jo.Aloitti sen äheltämisen n.viikko sitten. Vielä ei näy mutta kuolaa valuu ja hankaa ikeniä purulelulla ja kun kokeillaan, hammas tuntuu mutta vielä ei oo esillä.

Kakkaaminen v'ähentyi parisen viikkoa sitten, enää ei kakata päivittäin, nyt sitä saa ootella joskus 3-4 päivääkin.. voi toista :( On vissiin perinyt meikäläisen suolen toiminnan :o

Vauvajumppa alotettiin viime viikon ke. Oli tosi kivaa :) Poitsu oli innoissaan ja väsähtikin siitä 45min tunnista että hyvin riitti unta seuraavan vuorokauden. Ja äidille se oli hyvä hikijumppa :)

Mä alotin taas urheilut tossa 1.8. On ihanaa kun pääsee jumpille ym n.3 krt/vko..

Vauvauintiinkin ollaan ilmottauduttu, saa nähdä mahdutaanko mihinkään ryhmään mukaan...toivomme sitä!

Mulla on jälkitarkastus vasta ens ke, sillon tasan 10 viikkoa synnytyksestä. On sitä vissiin ihan hyvin palautunut kun on pystynyt seksiä harrastaan jo 3 viikkoa synnytyksestä ;) Ja muutenkin urheileen jne.. Jälkivuotoa kesti sen 3 viikkoa.

Mullahan synnytyksessä tipahti hb 90:een mutta n.3-4 viikkoa synnytyksestä oltiin onneks jo 120:ssa että kyl se siitä, pikkuhiljaa siis..

Ahdistaa vaan hirmusti jatkuva nälkä ja herkkujen syöminen. Joka päivä pitää herkutella :o Ehkä sekin jossain vaiheessa tasaantuu..?

Ristiäiset meillä oli 27.7. Tosi hienosti meni. Poitsu nukkui koko toimituksen ajan, eikä tiennyt mitään että päätä kasteltiin.

KAuheen iloinen hymypoika meillä on. On hyväntuulinen. Itkee vain nälkää ja väsyä.

Tänään mun porukat tulee tänne ja lähdetään iltapäivällä leffaan miehen kanssa :)

Ollaan aina välillä päästy kahdestaan jonnekin, esim.ulos syömään.

Palailenpas taas, en pidä 6 viikon taukoa ;)

a_j + poitsu 9,5 viikkoa

Vierailija
47/49 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläkin oli tuossa välillä useamman viikon tauko, ettei ehtinyt/muistanut tänne tulla lukemaan teidän juttuja ja kirjottamaan....

Teidän poika kuulostaa muuten a_j melko samanlaiselta tapaukselta kuin meidän :) Hymyilly ja jokeltanu 3-4vkon ikäisestä, eikä yleensä oo kovin paljon itkeskelly. No tällä viikolla on kyllä muutamana iltana huutanu naama punaisena jnk aikaa eikä tissikään oo meinannu kelvata...Onneks ei kauan kestäny sellanen. Mäkin oon täs ihmetelly että voisko poika jo hampaita tehdä ku on alkanu kuolaamaan ja imeskelemään esim. mun kättä sylissä ollessaan? Mulla itellä on ensimmäinen hammas tullu vasta n.1v ikäisenä, joten jotenkin epäilen että vielä hammasta tekis...No en tiedä, katsotaan mitä tuleman pitää :)

Me ei olla siis oltu miehen kanssa kahdestaan missään pojan syntymän jälkeen. Kaikki sukulaiset asuu vähintään 200km päässä ja mun vanhemmat ja sisarukset vielä kauempana...Oon kyllä miettiny josko pyytäisin yhtä kaveria lapsenlikaksi, että päästäis jossakin käymään yhdessä - vaikka elokuvissa tai syömässä. Tällä kaverilla ei siis ittellä oo vielä lapsia ja on ilmaissut halunsa tulla lapsenlikaksi monta kertaa, että siinä mielessä kehtaisinkin pyytää.

Meillä kans ristiäiset meni ihan hyvin. Poika oli kiltisti koko toimituksen aikana. Siinä papin puhuessa kuului hirmu turina ku väänsi kakat ja pierut...:D Sitten ku pappi , me vanhemmat ja kummit laittoi kätensä sen päälle siunatakseen niin sen kasvoille levisi autuas hymy (nukkui siis silloin, mutta näytti vaan niin hauskalta kun sattui just silloin sen siunaksen aikana).

Selmalle tsemppiä muuttoon! Ja toivottavasti kotiudutte sinne ulkomaille uuteen kotiinne! Käyhän välillä silti moikkaamassa meitä täällä :)

Juups, poika meni tänään vasta 13.30 ulos nukkumaan ku nukkui aamulla täälä sisällä sellaset 2,5h ja heräs vasta 11 jälkeen niiltä päikkäreiltä. Pitäs itekin päästä kauppaan käymäs kunhan se mies nyt vaan tulis siltä omalta "kauppakäynniltään"- meinas kuulemma mennä ostamaan jonkun sorsastusluvan...?

No eipä tänne taas tämän kummempia...Ai niin KIx laitoin sulle äsken sähköpostia :)

Suvi ja poika 2kk 1pv

Vierailija
48/49 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäsen käy kateeksi teidän rauhalliset vauvat. Meillä kun on kaksiviikkoisesta saakka huudettu enemmän tai vähemmän. Nukkuminen päivisin on aina ollut ongelma, nyt sentään saan pojun nukahtamaan edes pari kertaa päivän aikana syliin tai sitteriin. Minnekään muualle (kotona) ei suostu nukahtamaan, vaikka kuinka yrittäisi. Päivät on usein aika kitinäpainotteisia ja illalla ollaan niin väsyneitä, että tulee raivareita. Sitterissä tai leikkimatolla viihtyy korkeintaan kaksikymmentä minuuttia, sen jälkeen alkaa itkeskellä. Mutta no, kai se tästä paranee, kun poikanen vanhenee.

Mies menee nyt töihin kaikkien lomiensa jälkeen ja vähän jänskättää, miten tämä mamma pärjäilee täällä yksinään.

Onko kenelläkään ollut alavatsakipuilua? Minulle iski tänään kovahkot kivut alavatsaan, eivät oikein muistuta mitään kipuja, joita olisin ennen tuntenut, siksi heti alkoi epäilyttää, että ei ole kaikki kunnossa. Pitää katsoa huomenna, josko täytyy lähteä lääkäriin.

Nyt olisi viisainta varmaan mennä nukkumaan, parit yösyötöt ja kukonlaulun aikaan nouseminen on edessä.

Poltsi+poika kohta 9 vk

Vierailija
49/49 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei varmaan kuulu yhtään mitään siitä päätellen että pää on ihan tyhjä.

Kix kyseli kiinteiden aloituksesta. Täällä meillä päin (pääkaupunkiseudulla) neuvola ohjeistaa, että jos vauva on täysimetyksellä niin kiinteitä alotellaan 6 kk:n iässä, mutta jos korvikkeella, niin vois alotella kiinteitä jo 4 kk:n iässäkin. Näin muistan kuulleeni. Itse olen lapsilleni alkanut tarjota kiinteitä 6 kk:n kohdalla ja niin teen varmaan tälläkin kertaa, jos ei tuu mitään ongelmia ennen sitä.

Alcatrazille voimia kestää uusperhettä :) Meillä kans uusperhe vaikka mun kannalta onneksi niin päin, että mulla oli ennestään yksi lapsi. Mies on siis varmasti joutunut enemmän kestämään ja joustamaan kuin minä, mutta aikamoista tasapainoilua se mullakin on välillä ollut (ja on välillä vieläkin, vaikka 8 vuotta ollaan harjoiteltu yhdessä elämistä...) kun sekä mies että tytär valittaa mulle toinen toisistaan. Kyllä monta kertaa harkitsin pimahtamista, kun vaikka mitä olisin tehnyt niin ikinä ei kaikki olleet tyytyväisiä (tuntui että useimmiten ei kukaan ollut tyytyväinen...) Meillä vielä lisähaasteena se, että mies on eri kulttuurista eikä alussa osannut suomea ja tytär taas ei alussa osannut muuta kuin suomea... Oli se aika koomistakin monesti :)

Itkun määrästä on ainakin ollut jotain puhetta. Meillä onneksi on tämä kolmonenkin todella vähäitkuinen samoin kuin kakkonenkin oli. Mun tytär oli vauvana niin raskas tapaus että mua tavallaan hirvitti ajatus uudesta vauvasta ja kun ootin kakkosta, yritin valmistella miestä vauvaperheen elämään, se kun oli hänen ensimmäinen vauvansa. Jäi elävästi mieleen, kun mies kerran kysyi että uhkailenko mä vai mitä mä oikein yritän ;) Olin varmaan kuvaillut vauva-aikaa hieman negatiivisesti ;) Onneksi nämä meidän kaksi poikaa on kuitenkin olleet todella vähäitkuisia vauvoja. Ei tällä kolmosella ole vielä edes ollut kertaakaan mitään huutokohtausta tai raivaria tai mitään sellaista. Hyvin kohteliaasti hän ilmoittaa että olis nälkä, ei sitä voi edes itkuksi sanoa, ja mahavaivoja vaan äheltää mutta ei oikeastaan itke, hieron sitten pari eksynyttä pierua pikku-ukosta ulos ja ähellyskin loppuu. En tosiaankaan usko että niistä yksittäisistä rääkäisyistä sais edes viittä minuuttia itkua päivässä kasaan. Hyvä niin, toivottavasti jatkuu samaan malliin.

SuviHelena sanoi, ettei ole käynyt miehen kanssa missään kahdestaan vauvan syntymän jälkeen. Meillä se on ihan tavallista, ei me missään käydä kahdestaan, kun ei oo isovanhempia tai muita sopivia lapsenvahteja lähimaillakaan. Joskus kun mun miehen vanhemmat on sieltä muutaman tuhannen kilometrin päästä tulleet meille, niin on käyty miehen kanssa elokuvissa, mutta siitä on aikaa, taisi olla joulukuussa 2007 kun käytiin viimeksi elokuvissa... En usko että me tänä vuonna missään kahdestaan käydäänkään, luultavasti vasta vuoden päästä kun meen taas töihin ja tämä pieninkin menee päivähoitoon. Kahdenkeskistä aikaahan voi kuitenkin viettää kotonakin, voi vaikka vuokrata elokuvan ja ostaa irtokarkkeja tms. Ja on me kahdestaan istuskeltu iltaa pihalla (hirveetä kännäystä, mies joi cokista ja minä vettä), kun kaikki lapset on nukkuneet. Mun menojalka on varmaan halvautunut kun ei mua häiritse ollenkaan ettei käydä missään baareissa tms. Kahviloissa kyllä käydään aika usein, mutta lapset on mukana. Ja onhan tämä vauvakin jo ehtinyt käydä Muumimaailmassa ja Helsingin Leikkiluolassa ja monessakin kahvilassa eri puolilla pääkaupunkiseutua ;) Kai ne menopaikat sitten vaan on muuttuneet :)

Laitan tämän vielä vanhaan pinoon vaikka vuorokausi jo vaihtuikin.

Vaniljapuffetti ja poika 5 vk