Saako opettaja käydä oppitunnin aikana pissalla?
Jos tulee pakottava pissahätä. Olen ymmärtänyt, että luokkaa ei saa jättää hetkeksikään yksin, eli vessaan ei saa mennä.
Ihmisoikeudet kuitenkin kieltävät epäinhimillisen kohtelun. Minun mielestä vessassa käynnin kieltäminen on epäinhimillistä kohtelua. Eikö teistä tässä ole ristiriitaa?
Kommentit (73)
Kyllä ainakin 00-luvulla opettajat kävi milloin missäkin tunnin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Pyh. Ope voi käydä vessassa välkällä, niin kuin oppilaatkin. t.ope
No aina välillä tulee yllättäviä tilanteita. Joskus rakko vain täyttyy supernopeaa ilman syytä.
jos kova hätä niin ei kai sitä housuunkaan päästetä
Ei, kun pitää näyttää esimerkkiä ja pissata housuun. Oppivat oppilaat yhteiskunnan säännöt jo varhaisessa vaiheessa eli sen, ettei työaikaa ole soveliasta tuhlata vessassa istumiseen.
Eihän oppilaatkaan saa käydä tunnilla vessassa. Miksi ope ei voi käydä oppilaiden tavoin välitunnilla?
No jos on valittava, kustako housuun vai mennäkö vessaan, niin en itse ainakaan paljon lottoaisi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän oppilaatkaan saa käydä tunnilla vessassa. Miksi ope ei voi käydä oppilaiden tavoin välitunnilla?
Täh? Saahan. Ja opettajat myös.
Missä tuo on kielletty ettei saa jättää hetkeksikään yksin? Mietin vain mihin voin vedota kun opettaja tuon tuosta jättää luokan ominpäin.
Voi käydä, jos on pakko, mutta on silti vastuussa luokasta eli itse en hevillä menisi. Usein huomaa klo 12, että ei ole ehtinyt käydä vessassa. Sitten on pakko 😂.
Vierailija kirjoitti:
Opet juo kahvia keskenään. Jos joku on hetkenkin poissa, alkaa juoruilu.
Vierailija kirjoitti:
saahan. Ei kakkaa voi aina kauaa pidätellä, muuten voi mennä housuun, ja kuuluu antaa tulla silloin kun tulossa.
Minulla on pianon takana luokassani muoviämpäri, johon lorautan tarpeen tullessa. Sekä oppilaat että vanhemmat ovat olleet tyytyväisiä tähän ratkaisuun.671
Siinä vaiheessa saa minun puolesta käydä, kun päästää oppilaatkin tarpeen vaatiessa vessaan. Meillä yläkoululainen tuli kerran koulusta kotia ja matikasta oli hirveä määrä kotitehtäviä. Hetken kun tenttasin poikaa, että miksi ei ollut tehnyt tunnilla, kertoi että oli ollut ihan hirveä kusihätä eikä voinut ollenkaan keskittyä mutta opettaja oli kieltänyt vessassa käynnin koska oli viimeinen oppitunti ja pian pääsisi kotiin... Ei tuokaan inhimilliseltä kuulostanut.
Kyllä oppilaat käy vessassa tunnin aikana.
Ja ope voi poistua luokasta esim. ottamaan kopioita.
Voi näitä aloituksia taas. Ap, oliko muuta?
Jos pitää käydä tunnin aikana pissalla, vaikka oli käynyt jo välitunnilla, niin kyse on sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pianon takana luokassani muoviämpäri, johon lorautan tarpeen tullessa. Sekä oppilaat että vanhemmat ovat olleet tyytyväisiä tähän ratkaisuun.671
Hohhoijaa..missä kohti piti nauraa? Tuossako pianon takana?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oppilaat käy vessassa tunnin aikana.
Ja ope voi poistua luokasta esim. ottamaan kopioita.
Voi näitä aloituksia taas. Ap, oliko muuta?
Kesken kokeenkin?
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa saa minun puolesta käydä, kun päästää oppilaatkin tarpeen vaatiessa vessaan. Meillä yläkoululainen tuli kerran koulusta kotia ja matikasta oli hirveä määrä kotitehtäviä. Hetken kun tenttasin poikaa, että miksi ei ollut tehnyt tunnilla, kertoi että oli ollut ihan hirveä kusihätä eikä voinut ollenkaan keskittyä mutta opettaja oli kieltänyt vessassa käynnin koska oli viimeinen oppitunti ja pian pääsisi kotiin... Ei tuokaan inhimilliseltä kuulostanut.
Tuo on kiusaamista ja kyllä sitä tekee myös opettajat, olisin itse nostanut metelin asiasta. Lapselle voi antaa vaikka 5-10min aikaa sinne vessaan niin että ei luistella koko tuntia pois sen varjolla.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sanoit pojallesi, että jos uudelleen tulee tuollainen tilanne, menee vain vessaan ja pyytää opea vaikka soittamaan sinulle. Ope ei voi estää vessaan menemistä.
Pyh. Ope voi käydä vessassa välkällä, niin kuin oppilaatkin. t.ope