Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin jatkuvasti haukkuva koira. Miten häiriön saa loppumaan?

Vierailija
09.09.2021 |

Naapurilla on koira, joka haukkuu pitkiä aikoja, kun hän lähtee töihin. Herätään siihen lähes joka arkiaamu. Haukkuminen alkaa n. 7 aikaan aamulla ja jatkuu n. tunnin, välillä tunteja. Etätöissä ollessa haukku välillä päivisin mutta pahinta on tuo haukkumiseen herääminen. Välillä kun ei hauku niin ulvoo. Kiva oli kesälomallakin herätä haukkumiseen. Kyse ei ole mielestäni enää normaalista elämisen äänistä.

Olen käynyt naapurilla sanomassa kasvokkain ensimmäisen kerran viime syksynä. Hän ei uskonut, että kyseessä on hänen koiransa, vaikka melu selkeästi tulee hänen asunnostaan. Sanoi katsovansa mitä voi tehdä. Olen sen jälkeen ollut isännöitsijään pari kertaa yhteydessä viime keväänä. Aluksi isännöitsijä sanoi, että hänelle tulisi kirjallinen varoitus mutta myöhemmin kanta muuttuikin. Hän sanoi, että olen ainoa valittanut ja että on jo keskustellut naapurin kanssa. Olen taas mennyt lähes vuoden jälkeen puhumaan naapurille eikä hän edelleenkään usko, että koiransa eroahdistuksissa haukkuu. Kuulemma ei voi asialle mitään tehdä. Koira ei selkeästi voi hyvin mutta häntä ei kiinnosta. Haukkuminen kaikuu käytävillä, joten en ymmärrä miten kukaan muu ei ole valittanut. Muuten siedän elämisen ääniä mutta jatkuva koiran haukkuminen raastaa hermoja. Mitä voin tehä? En tunne muita naapureita.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ding dong 9mm.

Niin kätevä kuin 9mm burana onkin, noin käytettynä siitä tulee helposti turhaa siivoamista, jollei sitä käytä suppona.

Koiran voi hiljentää ihan halaamalla. En viitsi mennä yksityiskohtiin, mutta jos se käy minulta, kuka tahansa peruskoulun käynyt aikuinen osaa päätellä mistä on kysymys.

Itsellä on kokemusta kissanpennuista saksanpaimenkoiran kokoiseen sekarotuiseen. Siistiä ja vaivatonta.

Vierailija
102/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähesty silti muita naapureita ja jos hekin kokevat häiriötä metelistä niin kehota tekemään valitus.

Itse esim. aikoinaan sain postiluukusta lapun naapurilta jossa pyydettiin että minäkin tekisin valituksen mekastavasta seinänaapuristani, tarpeeksi moni kun valittaa niin sitten vasta alkaa tapahtumaan.

Veikkaan että muut naapurit on töissä/poissa. Apn kannattaa siis lähteä päiväksi ihmisten ilmoille.

Ömasta kodistaan?

Entä jos on vuorotöissä?

Ei saatana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat haukkuu ihan samoin omakoti alueellakin. Yksi naapuri aloitti kiusan teon, kun tulin ulos ja ovi aukesi kolme rakkia aloitti haukkumisen. Huomautin asiasta hänelle, että miksi niiden pitää jatkuvasti kytätä minun liikkeitä, hän kertoi pitävänsä minusta huolta, koska olen yksinäinen ihminen. Tätä on jatkunut nyt jo kaksikymmentä vuotta, tosin rakit ovat vaihtuneet, mutta sama meno jatkuu.

Et sitten raskinut jauhelihaa ja rotanmyrkkyä ostaa. Ei olisi tullut montaa euroa vuotta kohti.

Vierailija
104/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira ei kuulu kerrostaloon, kaikki rodut haukkuu rapusta tuleville äänille, askelille ja hissin äänille, lajityypillistä käytöstä mitä erittäin hankala koulutuksella poistaa. Etenkin jos koira on yksin ja kokee että pitää vahtia asuntoa omistajan poissaollessa. Ei ole edes välttämättä puhdasta eroahdistusta vaan vahtimista. Meillä haukahtelee onakotitalossa jos kadulla kulkee äännekästä porukkaa vaikka ollaan kotona. Siksi asutaan okt:ssa jotta koira saa olla koira.

Ei ihan noinkaan. Roduissa on eroja.

Pystykorvaa tai jotain vahvan vartiointivietin omavaa rotua ei kannata ottaa varsinkaan pieneen kerrostaloasuntoon.

Mutta sitten on näitä pieniä seurakoiria, joiden kanssa on vähemmän ongelmia varsinkin, jos ne ovat kerrostalossa ihan pennusta asti.

Omakotitaloon ja sen pihaan tottuneen koiran tuominen kerrostaloon on veren kerjäämistä nenästään.

Vierailija
105/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran haukkuminen ei kuulu kerrostalo tai rivarielämään. Kouluttakaa lemmikkinne tavoille tai hankkikaa hoitopaikka. Tai muuttakaa maalle.

Vanha koira ei opi uusia temppuja, sanotaan. Se ei ihan pidä paikkaansa, mutta jos koiran päivärutiiniin on jo yli vuoden kuulunut reipasta haukkua arkisin klo 7-8, sen kouluttaminen pois siitä vaatii koirakuiskaajan kykyjä.

Koiran haukkumisen lopettaminen oli aiemmin paljon helpompaa, kun kuka tahansa saattoi ostaa rotanmyrkkyä.. Nykyään jokainen joutuu itse jauhamaan lasimurskansa. Tässä keskustelussa aiemmin mainitun nakin sijaan pro käyttää jauhelihaa. Kaupan 400 gramman perusannoksesta riittää muutamaan totuttelupyörykäänkin (ns. amuse bouche eli keittiön tervehdys).

Naapurisovun kannalta tilanteesi tekee hankalaksi se, että huomauttelemalla asiasta olet jo tehnyt itsestäsi pääepäillyn. Kiinni ei kannata jäädä, joten tässä tilanteessa normaalin postiluukkujakelun sijaan kannattaa hakea etäisyyttä kotipesään siirtämällä toiminnan painopiste ulos koirankusetusreitin varrelle.

Yleensä oikeus kuulemma suosii lemmikin omistajia. Lain silmissä koira on omaisuutta ( esine), joten jos näyttö riittää, itse (vahingon)teosta selviää sakoilla, mutta kuolleesta koirasta voi joutua pulittamaan käsittämättömiä summia. Sen sijaan että hurtan saisi rukkasnahoiksi tai grillattavaksi, voi joutua jopa maksamaan sen hautaamisesta.

Vierailija
107/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauhoitat haukkumisen ja toimitat äänitteen isännöitsijälle ja naapurille.

Me saatiin häätö näin naapurille, kun äänitettiin omista sisätiloista seinän takaa kuulunut koiran haukku, joka kesti työpäivän ajan.

"Saitte" ? Oliko se joku palkinnonarvoinen juttu, että veitte toiselta kodin alta? Olisiko ensin voinut kokeilla feromonit ja listan muita kikkoja, jotka olisivat mahdollisesti auttaneet koiran ikävöintiin? Silloin olisi sekä hiljaista, että koti säilynyt.

Vierailija
108/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat on niin suuri ongelma kerrostaloissa, että koiranomistajille pitäisi olla ihan omat kerrostalot. Tai sitten vain kieltää haukkuvien koirien omistamisen kerrostaloissa. Monet koirat ei hauku kerrostaloissa äänille. Mutta yhtälailla on niitä jotka haukkuu suurinpiirtein ihan tuulellekin.

Meidän kerrostalon suurin vaiva on kylläkin mielisairaat asukkaat. En edes viitsi kertoa mitä kaikkea...

Vierailija
109/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoislihapulla postiluukusta ja ongelmaa ei ole.

mm