Kokemuksia neurolepti-lääkkeistä?
Kellään huonoja kokemuksia neurolepteistä? Kuukauden ajan ollut itsellä käytössä (latuda) ja järkyttävä väsymys sivuoireena sekä ajottain huimausta.
Kommentit (51)
Miksi sinulle määrättiin neuroleptejä? Psykoosiin?
Eikö nuo tee ihmisen ihan zombieksi? En tarkoita tuomita sinua. Minuakin kiinnostaisi tietää, että onko kukaan kokenut neuroleptejä hyvänä lääkkeenä ilman valtaisia sivuvaikutuksia.
Mulla kokeiltiin risperidonia, olantsapiiniä ja ketiapiiniä. Kaikista sivuoireita, olantsapiinistä tärinä joka esti esim syömästä ja kirjoittamasta normaalisti; risperidoni aiheutti sellaisen ummetuksen että 7pvä ulostamatta ja sitten alkoi tulla verta jo.
Mulle lääkäri sanoi että kaikille nuo ei sovi kokonaisuutena lääkeryhmänä ja minä ilmeisesti kuuluin siihen joukkoon. Sittemmin söin muita lääkkeitä kunnes lopetettiin nekin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kokeiltiin risperidonia, olantsapiiniä ja ketiapiiniä. Kaikista sivuoireita, olantsapiinistä tärinä joka esti esim syömästä ja kirjoittamasta normaalisti; risperidoni aiheutti sellaisen ummetuksen että 7pvä ulostamatta ja sitten alkoi tulla verta jo.
Mulle lääkäri sanoi että kaikille nuo ei sovi kokonaisuutena lääkeryhmänä ja minä ilmeisesti kuuluin siihen joukkoon. Sittemmin söin muita lääkkeitä kunnes lopetettiin nekin.
Kuinka voit nykyään?
Minulla on Olanzapin käytössä. Ei huonoja kokemuksia. Yöunet tosin ovat pitkänpuoleiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka voit nykyään?
En koskaan saanut apua mistään pitkäaikaislääkityksedtä joten tilanne on aika +-0. Terapiaan pääsyä pyydän iltarukouksissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulle määrättiin neuroleptejä? Psykoosiin?
Eikö nuo tee ihmisen ihan zombieksi? En tarkoita tuomita sinua. Minuakin kiinnostaisi tietää, että onko kukaan kokenut neuroleptejä hyvänä lääkkeenä ilman valtaisia sivuvaikutuksia.
Kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Lääkkeen aloituksen jälkeen olen ollut vuoteenoma. Myös jatkuvasti päänsärkyjä ja etovaa oloa. Nyt aion itsenäisesti lopettaa tuon lääkkeen kun en noita sivuoireita enää aioa kestää.
Muistutus, että ketiapiini (Ketipinor, Seroquel) tuhoaa aivokudosta ja pienentää aivojen tilavuutta. Googlettakaa "quetiapine brain shrinkage"
Ne ovat ihan turvallisia, käytetään jopa lapsille, kun on oikeasti syy miksi lääkitään niin silloin kannattaa ottaa ja kokeilla lääkitystä, elämänlaatua sillä yritetään parantaa.
Upppppp