Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin jatkuvasti haukkuva koira. Miten häiriön saa loppumaan?

Vierailija
09.09.2021 |

Naapurilla on koira, joka haukkuu pitkiä aikoja, kun hän lähtee töihin. Herätään siihen lähes joka arkiaamu. Haukkuminen alkaa n. 7 aikaan aamulla ja jatkuu n. tunnin, välillä tunteja. Etätöissä ollessa haukku välillä päivisin mutta pahinta on tuo haukkumiseen herääminen. Välillä kun ei hauku niin ulvoo. Kiva oli kesälomallakin herätä haukkumiseen. Kyse ei ole mielestäni enää normaalista elämisen äänistä.

Olen käynyt naapurilla sanomassa kasvokkain ensimmäisen kerran viime syksynä. Hän ei uskonut, että kyseessä on hänen koiransa, vaikka melu selkeästi tulee hänen asunnostaan. Sanoi katsovansa mitä voi tehdä. Olen sen jälkeen ollut isännöitsijään pari kertaa yhteydessä viime keväänä. Aluksi isännöitsijä sanoi, että hänelle tulisi kirjallinen varoitus mutta myöhemmin kanta muuttuikin. Hän sanoi, että olen ainoa valittanut ja että on jo keskustellut naapurin kanssa. Olen taas mennyt lähes vuoden jälkeen puhumaan naapurille eikä hän edelleenkään usko, että koiransa eroahdistuksissa haukkuu. Kuulemma ei voi asialle mitään tehdä. Koira ei selkeästi voi hyvin mutta häntä ei kiinnosta. Haukkuminen kaikuu käytävillä, joten en ymmärrä miten kukaan muu ei ole valittanut. Muuten siedän elämisen ääniä mutta jatkuva koiran haukkuminen raastaa hermoja. Mitä voin tehä? En tunne muita naapureita.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudota postiluukusta nakin pala, jonka sisälle on laitettu Nitro merkkinen sydänlääke.

Vierailija
62/109 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se auttaakin paljon, että asukas saa pahimmassa tapauksessa häädön...

En oleta muiden menevän niin pitkälle, mutta itse tarjouduin välillä hoitamaan naapurin eroahdistuksesta kärsivää koiraa. Haukkuminen lakkasi, kun pääsi välillä jonkun kanssa touhuamaan.

No siis kyllähän se auttaa ihan helvetin paljon :D Ja se ei ole naapureiden tehtävä viihdyttää jotain häirikkökoiraa.

Niin toinen voi koiransa kanssa päätyä vaikka kodittomaksi kunhan raukkapienten naapurien ei tarvitse haukkumista kuunnella :DDDD

Koiran haukkuminen ei kuulu kerrostalo tai rivarielämään. Kouluttakaa lemmikkinne tavoille tai hankkikaa hoitopaikka. Tai muuttakaa maalle.

Itselläni sama tilanne tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se auttaakin paljon, että asukas saa pahimmassa tapauksessa häädön...

En oleta muiden menevän niin pitkälle, mutta itse tarjouduin välillä hoitamaan naapurin eroahdistuksesta kärsivää koiraa. Haukkuminen lakkasi, kun pääsi välillä jonkun kanssa touhuamaan.

No siis kyllähän se auttaa ihan helvetin paljon :D Ja se ei ole naapureiden tehtävä viihdyttää jotain häirikkökoiraa.

Niin toinen voi koiransa kanssa päätyä vaikka kodittomaksi kunhan raukkapienten naapurien ei tarvitse haukkumista kuunnella :DDDD

Koiran pitäminen kerrostalossa pitäisi kieltää eläinsuojelurikoksena. Ihmisen itsekäs päätös tuoda eläin pitkiksi päiviksi sisätiloihin.

Vierailija
64/109 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapat sen koiran. Ei siitä joudu linnaan.

Vierailija
65/109 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloon seinänaapuriksi muutti nainen koiran kanssa. Nainen paukuttaa ovia tullen mennen ja koira haukkuu ja ulisee kun jää yksin. Ketään muuta tuo meno ei haittaa, jos valitan, olen eläintenvihaaja. Hallitusta ja isännöitsijää ei kiinnosta. Muutan pois, kunhan asuntomarkkinat elpyvät. Mutta koiria on nykyään niin paljon, että luultavasti seuraavassa paikassa on sama tilanne.

Vierailija
66/109 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin muutti yläkertaan nuori nainen kera jatkuvasti haukkuvan koiran. No hommasi sitten koiralle toisen koiran kaveriksi, kun ehkä oletti sen auttavan haukkumiseen. Nyt haukkuvatkin nämä kaksi koiraa sitten kilpaa ja tuntuu että ruokkivat oikein toisiaan haukkumaan, kun ennen parin tunnin haukkumisen sijaan nyt haukutaan päivät putkeen kaksin kappalein.

Vierailija
67/109 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko keskustella naapurin kanssa ja ehdottaa haukunesto pantaa koiralle.

Vierailija
68/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Täällä kärsitään ihan samasta ongelmasta, tuo tunteja kestävä haukkuminen on ollut päivittäistä jo useamman vuoden ajan mutta mitkään valitukset eivät ole tehonneet.

Vierailija
69/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin haukkuva koira on köyhien ihmisten ongelma. Köyhät ihmiset asuvat kerrostaloissa ja siksi on kestettävä toisten köyhien elämästä johtuvat äänet.

Vierailija
70/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako postiluukusta tiputettua myrkytettyjä lihapullia?

Vierailija
71/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postiluukulla on monta ongelmaa ratkaistu.

Vierailija
72/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa. Pyydät naapuriasi pudottamaan niitä postiluukustasi, kun sinulla on ruoka-aika.

Vierailija
73/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu sanoi että heilä oli joku kerrostalon eteiseen alhaalle laittanut lapun koiran haukkumisesta.

Vierailija
74/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä naapuri kertoo ensin koiran omistajille. Häijy naapuri on jo valittanut isännöitsijälle, siinä vaiheessa kun valituksia tulee lisää, koira saa häädön. Tai pikemminkin, asukkaalle kerrotaan että heidän pitää tehdä ongelmalle jotain. Koiralle on helppo löytää päivähoitaja, jopa ilmaiseksi, saati maksua vastaan. Vime kädessä kaupallisia koirapäiväkoteija on saatavilla. 

Fiksu ja vastuullinen koiranomaistaja opettaa murrensa olemaan rauhallisesti kotona. Meidän koiralla on eroahdistusta jonkin verran, mutta se on parantunut huimasti. Koira ei joudu olemaan pitkiä aikoja yksin, olen etätöissä silloin kun vaimo on lähitöissä ja toisin päin.  

Vierailija
75/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroahdistus on bitch. Ensinnäkin, sen kouluttaminen pois voi olla vaikeaa, kallista ja aikaavievää. Käytännössä pahasti ahdistuneelle eroahdistuskoiralle voi auttaa vain se, että käytännössä koiraa viedään joka ikinen päivä hoitoon jotta yksinoloja ei tule laisinkaan ja samalla harjoitellaan yksinoloa pikkuhiljaa. Jokainen yksinolo ja uudelleentriggeröityminen yksinolosta voi viedä kaiken edistyksen pahimmillaan nollapisteeseen. Pahimpia eroahdistustapauksia joutuu opettamaan minuutti ja hetki kerrallaan käytännössä yksinoloon. Ja jos harjoitellaan vähän kerrallaan, edistyminen on turhauttavan hidasta. Sitä voi miettiä, kuinka helposti löytää koirahoitajan, jos käytännössä kriteerinä on se ettei koirahoitajakaan voi lähteä kotoansa pois ja velvoite on olla tosiaan sen +8 tuntia koiran kanssa. Ja hoitaako kukaan edullisesti? Koira voi myös triggeröityä eroahdistuneena hoitajallekin viennistä. Pahimmillaanhan tuosta voi tulla satasten lasku per kuukausi jos ei löydä jotain joka tekee hoitamista edullisesti. Kaikilla ei tästä huolimattakaan eroahdistusharjoittelu edisty ja tällöin voi olla, että on tarve vielä koirakouluttajalle joka tietää eroahdistuksesta. Koiran eroahdistukseen saa menemään tolkuttomasti rahaa - kamerat yksinolon seurantaan, erilaiset rauhoittavat lisäravinteet tai lääkkeet, koirakouluttaja, hoitaja.... Voi kohta miettiä että paljonko sitä töissä kannattaa kohta käydäkään, ainakin jos käy osa-aikatyössä.

Itse olin eroahdistuneen koiran kanssa aivan lopussa yhdessä vaiheessa. Naapuri jaksoi muistella heippalapuilla ja hänellä ei varmasti ollut pienintäkään harmainta haisua siitä, miten ison työmäärän olin tehnyt koiran eteen, mutta silti edistys kokoajan takkusi. Sitten tapahtui onneksi ihme ja koira alkoi hiljalleen edistyä. Siinä vaiheessa epätoivoisimpina hetkinä oli käynyt mielessä jo koirasta luopuminenkin.

Vierailija
76/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pudota postiluukusta nakin pala, jonka sisälle on laitettu Nitro merkkinen sydänlääke.

Suositus

Vierailija
77/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositus

Onneksi kuule pistän itse AINA välioven kiinni. Jos pieni lapsi ottaisi tuon ja seuraisi komplikaatioita niin onneksi olkoon käräjillä. Myös koiran kuolemantuottamuksesta voi napsahtaa syyte, itse ainakin pienemmässä talossa osaisin hyvin arvella kuka suhtautuu vihamielisesti koiraani.

Vierailija
78/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla ratkaisu

Vierailija
79/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauku takaisin.

Vierailija
80/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli naapurina joku akka, joka laittoi pienen rakkinsa kerrostalon pihalle rähjäämään tuntikausiksi, lopulta sai varoituksen kun suunnilleen koko talon väki valitti. Ymmärsi lopulta itse muuttaa pois, en tiedä kenen riesana nyt on.