Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin jatkuvasti haukkuva koira. Miten häiriön saa loppumaan?

Vierailija
09.09.2021 |

Naapurilla on koira, joka haukkuu pitkiä aikoja, kun hän lähtee töihin. Herätään siihen lähes joka arkiaamu. Haukkuminen alkaa n. 7 aikaan aamulla ja jatkuu n. tunnin, välillä tunteja. Etätöissä ollessa haukku välillä päivisin mutta pahinta on tuo haukkumiseen herääminen. Välillä kun ei hauku niin ulvoo. Kiva oli kesälomallakin herätä haukkumiseen. Kyse ei ole mielestäni enää normaalista elämisen äänistä.

Olen käynyt naapurilla sanomassa kasvokkain ensimmäisen kerran viime syksynä. Hän ei uskonut, että kyseessä on hänen koiransa, vaikka melu selkeästi tulee hänen asunnostaan. Sanoi katsovansa mitä voi tehdä. Olen sen jälkeen ollut isännöitsijään pari kertaa yhteydessä viime keväänä. Aluksi isännöitsijä sanoi, että hänelle tulisi kirjallinen varoitus mutta myöhemmin kanta muuttuikin. Hän sanoi, että olen ainoa valittanut ja että on jo keskustellut naapurin kanssa. Olen taas mennyt lähes vuoden jälkeen puhumaan naapurille eikä hän edelleenkään usko, että koiransa eroahdistuksissa haukkuu. Kuulemma ei voi asialle mitään tehdä. Koira ei selkeästi voi hyvin mutta häntä ei kiinnosta. Haukkuminen kaikuu käytävillä, joten en ymmärrä miten kukaan muu ei ole valittanut. Muuten siedän elämisen ääniä mutta jatkuva koiran haukkuminen raastaa hermoja. Mitä voin tehä? En tunne muita naapureita.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Täällä kärsitään ihan samasta ongelmasta, tuo tunteja kestävä haukkuminen on ollut päivittäistä jo useamman vuoden ajan mutta mitkään valitukset eivät ole tehonneet.

Vierailija
2/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoitat haukkumisen ja toimitat äänitteen isännöitsijälle ja naapurille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaat soittimen illalla niiden ulko-oveen ja painat päälle. Hau hau hau hauuu huuhuah hau hau hauh hau

Vierailija
4/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt nauhoittaa ääntä kotona mutta kännykän nauhuri ei ole tarpeeksi herkkä että se kuuluisi sillä niin hyvin vaikka ääni todella kuuluu kovaa. Pitää mennä varmaan käytävälle äänittämään.

Ap

Vierailija
5/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähesty silti muita naapureita ja jos hekin kokevat häiriötä metelistä niin kehota tekemään valitus.

Itse esim. aikoinaan sain postiluukusta lapun naapurilta jossa pyydettiin että minäkin tekisin valituksen mekastavasta seinänaapuristani, tarpeeksi moni kun valittaa niin sitten vasta alkaa tapahtumaan.

Vierailija
6/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me saatiin häätö näin naapurille, kun äänitettiin omista sisätiloista seinän takaa kuulunut koiran haukku, joka kesti työpäivän ajan.

Vierailija
7/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaakin paljon, että asukas saa pahimmassa tapauksessa häädön...

En oleta muiden menevän niin pitkälle, mutta itse tarjouduin välillä hoitamaan naapurin eroahdistuksesta kärsivää koiraa. Haukkuminen lakkasi, kun pääsi välillä jonkun kanssa touhuamaan.

Vierailija
8/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oleta muiden menevän niin pitkälle, mutta itse tarjouduin välillä hoitamaan naapurin eroahdistuksesta kärsivää koiraa. Haukkuminen lakkasi, kun pääsi välillä jonkun kanssa touhuamaan.

No siis kyllähän se auttaa ihan helvetin paljon :D Ja se ei ole naapureiden tehtävä viihdyttää jotain häirikkökoiraa.

Vierailija
9/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllärinakkeja pihalle tai postiluukkuun

Muista: "Rikoslain mukaan yllytys on rangaistavaa, ja yllyttäjä tuomitaan kuten rikoksen tekijä"

Vierailija
10/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tässä ole muita vaihtoehtoja, kun naapuri kieltää kaiken ja vetoaa siihen ettei voi asialle tehdä mitään. Ei usko että hänen koiransa voisi haukkua, vaikka myöntääkin että lähtee juuri silloin töihin kum haukkuminen alkaa. Hän vaikuttaa siltä, ettei kaikki muutenkaan ole kunnossa. Vuorovaikutus on tosi kummallista eikä taida olla kovinkaan hyvä koiranomistaja. En ala toisten koiria hoitamaan. Jos ei pysty koirasta huolehtimaan eikä halua apua hankkia kouluttamiseen niin ei pitäisi omistaa koiraa.

Ap

Vierailija
11/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttamalla. Ei siihen muu auta.

Vierailija
12/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, teilläkin on sellainen ”naapureiden ilo” siellä. Sama täällä.

Vierailija
13/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis kyllähän se auttaa ihan helvetin paljon :D Ja se ei ole naapureiden tehtävä viihdyttää jotain häirikkökoiraa.

Niin toinen voi koiransa kanssa päätyä vaikka kodittomaksi kunhan raukkapienten naapurien ei tarvitse haukkumista kuunnella :DDDD

Vierailija
14/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttamalla. Ei siihen muu auta.

Tämä en oikein ole vaihtoehto kun olen vuosi sitten asunnon ostanut ja muuten hyvä asunto ja alue. Jos olisin vuokralla niin olisin jo muuttanut.

Ap

Vierailija
15/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin toinen voi koiransa kanssa päätyä vaikka kodittomaksi kunhan raukkapienten naapurien ei tarvitse haukkumista kuunnella :DDDD

:D :D

Tai ehkä naapuri ennen kodittomaksi joutumistaan luopuu siitä koirasta josta ei kykene huolehtimaan.

Ap, lainaa tai vuokraa jostain kunnon äänityslaite ja äänitä haukkua. Ota yhteys naapureihin jotta saat nimiä listaan. Jos isännöitsijää ei kiinnosta, yhteys poliisiin.

Kenenkään ei tarvitse kotonaan sietää jatkuvaa piskin metelöintiä.

Vierailija
16/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa käy sääliksi. Selkeästi kärsii eroahdistuksesta.

Vierailija
17/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätkä osti p-skan. osta uus.

Vierailija
18/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta olen nyt kuunnellut joka ainoa kotona viettämä aamu klo. 06.45 alkavaa järjetöntä haukkumista vailla mitään järkevää syytä. Piski haukkuu haukkumisen ilosta eikä omistaja saa siihen mitään otetta. Tämä järjetön louskuttaminen sitten jatkuu koko sen ajan milloin piski on pihalla. Haukutaan koirat, ihmiset, autot, lentokoneet, polkupyörät, mopot, moottoripyörät, linnut, kissat, koppakuoriaiset, tuuli, aurinko, sade yms. tai sitten haukutaan vaan haukkumisen ilosta. Tämä rupeaa korpeamaan hiljalleen koirien ystävääkin. Bordercolliella on vielä yllättävän vittumainen kimeä räksytys. Hauhauhauviuhauviuvivihauhauviuhaujauviu.

Terveisiä Oulusta.

Vierailija
19/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkupanta.

Vierailija
20/109 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valitat kaikesta turhaan, sinua ei enää oteta tosissaan. Ja jos koira haukkuu oikeasti harvoin tai jos oikeasti haukahtelee päivällä, ketään ei kiinnosta, että nukut kellon ympäri ja ongelma on sinun. Muuta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme