Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä itse tekemäsi pizza sisältää?

Vierailija
09.09.2021 |

Miten teet pohjan? Mitä tomaattikastikkeeksi? Mitä juustoa? Mitä täytteitä?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohja vehnäjauhoja, vettä, öljyä, suolaa ja hiivaa.

Tomaattikastike paseerattua tomaattia, tomaattipyrettä, basilikaa, suolaa, pippuria ja sokeria.

Päälle mozzarellaa, Parma kinkkua, tuoretta mozzarellaa, rucolaa ja parmesaania. Joskus taas cheddaria, jauhelihaa, salaattia ja hampparikastiketta.

Joskus jälkkäriksi teen pizzaa mistä jätän tomaattikastikkeen pois ja päälle tulee mozzarellaa, Nutellaa, mascarponea, mantelilastuja ja tomusokeria.

Vierailija
62/91 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenlihaa ja olttermannia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohotan rakkaudella laadukkaimmista italialaisista 00-pizzajauhoista pohjan, 2-3 päivää jääkaapissa. Tomaatit, basilikan, prosciuton ja juuston käyn ostamassa suoraan valmistajalta (asun Italiassa), jotta ovat varmasti tuoretta ja laadukasta.

Keitän itse pizzakastikkeen laadukkaimmista italialaisista tomaateista, johon lisään ripaukset sokeria, suolaa, mustapippuria, oreganoa ja basilikaa. Juustoksi käy vain bufala mozzarella.

Paistan tätä luomusta pizzauunissani (450C) minuutin ajan, ja sitten lisään tuoreen basilikan.

Buon appetito!

Vierailija
64/91 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhenlihaa ja olttermannia!

Pitää sitten ehdottomasti olla sitä kevyt Oltermannia 17 %. Jotta saadaan oikeanlainen kumimainen koostumus pitsan pintaan. Jauhenlihana halvinta mahdollista sikanautaa. Makuelämykseen kuuluu hampaiden välissä rusahtelevat rustonkappaleet.

Itse tykkään laittaa säilyketölkistä persikanpuolikkaita täytteeksi. Tölkkihyllyltä löytyy myös punaiset kirsikat sokeriliemessä. Tuovat väriä ruokaan. Kannattaa laittaa reilusti. Jännä maku, mutta kannattaa kokeilla.

Vierailija
65/91 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolakurkku, aurajuusto, ananas, tonnikala ja kinkku.

66/91 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nduja on mun rakkaus <3

Vierailija
67/91 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Graham tai ruis jauhoista, päälle ketsuppia ja oltermannia, jauhelihaa.

Defenesetroisin itseni mieluummin kuin edes suostuisin maistamaan tällaista viemärirapaa.

Vierailija
68/91 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutti tomaattikastike, maustan sen vahvasti. Erillisiä kirsikkatomaatin puolikkaita.. Joko kalkkunan jauhelihaa ja/tai kalkkunameetwurstia. Ananasta, aurajuustoa sekä paria erilaista juustoa esim punaleimaa ja voimakasta cheddaria, neljänjuuston juustoraastetta

Valkosipulia, jalopenoja ja tuoretta basilikaa tietenkin.

Vierailija
69/91 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

00-jauhot ja suoraan pellille siitä ohuenohut pohja lopputuloksessa en huomaa eroa jääkaapissa päiviä kypsytettyyn pitsapohjaan.

Vierailija
70/91 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku, ananas ja oliivit

Vierailija
71/91 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

00-jauhot ja suoraan pellille siitä ohuenohut pohja lopputuloksessa en huomaa eroa jääkaapissa päiviä kypsytettyyn pitsapohjaan.

Ei sitä  jääkaapissa toki kypsytetäkään. 

Vierailija
72/91 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohotan rakkaudella laadukkaimmista italialaisista 00-pizzajauhoista pohjan, 2-3 päivää jääkaapissa. Tomaatit, basilikan, prosciuton ja juuston käyn ostamassa suoraan valmistajalta (asun Italiassa), jotta ovat varmasti tuoretta ja laadukasta.

Keitän itse pizzakastikkeen laadukkaimmista italialaisista tomaateista, johon lisään ripaukset sokeria, suolaa, mustapippuria, oreganoa ja basilikaa. Juustoksi käy vain bufala mozzarella.

Paistan tätä luomusta pizzauunissani (450C) minuutin ajan, ja sitten lisään tuoreen basilikan.

Buon appetito!

Pitsakastiketta ei milloinkaan keitetä, koska tomaatit menettävät kypsennettäessä sen oleellisen hapokkuuden ja raikkauden jonka varten niitä sinne pohjalle niin rakkaudella hölvätäänkin. Aika outoa ettei Italiassa asuva pizzamestari tiennyt tätä perusasiaa?

Vierailija
73/91 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakarvoja ja spermaa täytyy olla että maistuu karvaranteiden tekemältä.

Vierailija
74/91 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon monesti tehnyt itse pizzaa. Siihen taikinaan tulee pussillinen (11g) kuivahiiva. Tuppaa käymään niin, että taikina kohoaa myös kaulitsemisen jälkeen uunissa. Lopputuloksena pohja on omaan makuuni liian paksu. Joissain netistä löytämissäni resepteissä ohjeistetaan laittamaan puoli pussia kuivahiivaa. Muistaakseni Lidlissä myydään kuivahiiva 7 gramman pusseissa. Onko kukaan kokeillut tehdä pizzapohjaa Lidlin kuivahiivalla?

Vierailija
75/91 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisista vehnäjauhoista pohja, kohotus vähintään 2 tuntia.

Tomaattikastikkeeksi tomaattimurska jota haudutan jonkin aikaa kattilassa lisäten joukkoon kuulotetut sipulit (valkosipulia ja tavallista), suolaa, oreganoa ja porkkanaraastetta.

Täytteeksi jauhelihaa ja ananasta/kinkkua ja ananasta/tonnikalaa.

Juustoraasteena joko valmis raaste kaupasta tai ihan Oltermannia raastettuna.

Vierailija
76/91 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut tehdä pizzapohjaa Lidlin kuivahiivalla?

Minä teen yleensä aina Lidlin kuivahiivalla ja sitäkin laitan vaan puolikkaan pussin. On onnistunut.

Vierailija
77/91 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo muutaman vuoden "huijannut" pohjassa ja käytän kaupan valmiita pohjia. 

Mieluisin pizzatäyte on savulohi. Pohjalle tomaattipyreetä, sitten savulohta ja toisinaan herkkusieniäkin. Päälle joskus tuoretta tomaattia ja juustoa.

Vierailija
78/91 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsuppia, ananasta, paprikaa ja jalopeenoa.

Vierailija
79/91 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri syön airfryerissa tekemääni pitsaa.

Kaupan valmispohja, ketsuppi, chorizomakkaraa ja nakin paloja.

Vierailija
80/91 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee pizzaa mä soitan muhikselle mitä milloinkin haluan ja kipaisen hakemassa,sillä meidän kerrostalon kivijalassa kepu+lätty mesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi