Mitä itse tekemäsi pizza sisältää?
Miten teet pohjan? Mitä tomaattikastikkeeksi? Mitä juustoa? Mitä täytteitä?
Kommentit (91)
En tee itse pizzapohjaa tai muitakaan taikinoita, en tykkää jauhoilla suttaamisesta. Lasten toiveesta ostan joskus Apetit nelikko pizzapohjia ja eri täytteitä joilla jokainen saa täyttää omansa. Aina pitää olla ainakin herkkusieniä, oliiveja ja aurajuustoa, meillä lapsetkin pitävät niistä. Punasipulisilppua, kebablastuja, palvikinkkusuikaletta (viipaloin itse leikkeleistä) ja raastan jotain juustoa mitä sattuu kaapissa olemaan. Tomaattikastikkeena on Pirkan valkosipulinen pastakastike.
Ja juu tiedän millaista on hyvä Italialainen pizza, oon matkustanut paljon Italiassa. Ei ole kiinnostusta tehdä sellaista.
Ostan pizzapohjan kaupasta. Tomaattikastiketta keitän pari tuntia, kun se on jäähtynyt, levitän pizzapohjan päälle, sitten juustoraaste ihan kaupan pussista. Päälle taikasieniä, lyhyt muutaman minuutin paisto pizzakiven päällä ja muutama tunti meneekin ihan fiiliksissä tämän jälkeen.
Mies tekee pohjan, en tiedä mitä siihen tulee mutta vissiin ihan sillä pizzajauhopussin ohjeella. Sitten tomaattisosetta tai murskaa/ketsuppia. Päälle herkkusieniä, sipulia, ananasta, tomaattia, välillä tonnikalaa. Päälle vähäsuolaista juustoa, oreganoa.
Hirveän monet näyttää ostavan valmiita pohjia.
Pussillisesta jauhoja tekee kymmeniä pohjia. Eikä tarvitse kuin sekottaa keskenään jauhot, vesi, suola ja hiiva. Maistuu vielä kaiken lisäksi niin paljon paremmalta kuin pahviset einespohjat. Tulee vaan niin paljon parempaa kun näkee sen parin minuutin vaivan.
Peruspohja itsetehtynä pitsajauhoista.
-tomaattisosetuubi
-jauhelihaa 2 pak
-kinkkusuikaleita pss
-tonnikalaa 2 prk
-herkkusieniä rs
-ananaspaloja 2 prk
-tomaattiviipaleita
-valkosipulia 4 kynt
-oreganoa
-juustoraaste
Tämä siis pellillisen määrät.
Korkeutta ihanuudella noin 5-6cm, mutta törkeen hyvää mättöö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen VVH-pitsaa (että ei tarvitse nipottajien ottaa nokkiinsa).
Pohja juustoraastetta ja kananmunaa. Päälle ketsuppia.
Täytteeksi näistä varioiden:
- Tomaatti
- Herkkusienet (tuoreet)
- Kantarellit
- Kinkku
- Metukka/salami
- Kananmuna
- Kanasuikaleet
- Kebab
- Pekoni
- Juustoraaste
- Mozzarella
- Feta
- Oregano
Tuo kana+feta on muuten hyvä yhdistelmä
Olen itsekin syönyt VHH-pizzaa ketoosissa, ja ko. juustoraasteesta ja kananmunista tehty pohja on uskomattoman rasvainen ja ällöttävä.
Mieluummin ei tee ollenkaan.
Kukkakaalipohja on hyvä, ei ole rasvainen. Löytyy netistä ohje, ketojuttuja myös -sivusta
Valmispohjan päälle, kastikkeeksi ketsuppia,
juustoksi eedami siivuja paljon, täytteeksi järkisärki säilykettä.
Meillä pizza on usein hätävararuokaa (mies varsinkin tekee usein, kun ei jaksa miettiä tai kokata).
Pohja köksänkirjan ohjeella kuivahiivasta.
Päälle ketsuppia tai tomaattisosetta.
Täytteeksi tonnikalaa ja ananasta, ehkä jotain jääkaapista löytyviä tähteitä.
Juustoraasteksi sitä, mitä sattuu olemaan, usein oltermannia tai arkijuustoa.
Ihan syömäkelpoista tulee ja lapset ainakin tykkää.
Pohja 00 jauhoista, nostatan pari tuntia. Tomaattikastike (mutti)murskasta, valkosipulia, sokeria, suolaa, basilikaa, oreganoa, keitellään niin pitkään kuin jaksaa.
Juustona polaria, mozzarellaraastetta, vähän parmesania, jotain mitä löytyy jääkaapista. Yleensä jonkinlaisesta sekoituksesta tulee paras.
Päälle jokainen valitsee suosikkinsa. Minä laitan usein bufala mozzarellaa ja kapriksia.
Sokeriton pitsapohja jauhoista sitten pestoa vihreää ja vain vähän tomaattipyreetä. Sitten paistettua lehmän jauhelihaa paistia oikein pitkään kypsynyttä ja maustettua hiukan lientä vettä ja joskus lihalientä. Sitä ja tomaattiviipaleita , timjamia,oregano, sitten juustoraastetta lähinnä vanhanajan Edam koska se sopii uunileipiin ja pitsa on uunileipä. Pellillinen leivinpaperilla ja mukana oli ripaus merisuolaa. Siitä viipaleita lähtee töihin evääksi. Niin hyvää ettei sanotuksi saa.
Munakas pitsamausteella tomaattiviipaleita juustoraaste . Terveellistä.
Tehdään milloin mistäkin, mitä nyt kotoa löytyy. Pohjan annetaan olla useampi päivä. Kastike yleensä joistakin tölkkitomaateista, kesällä välillä tuoreistakin. Aina tulee hyvää, hifistely "oikeiden" raaka-aineiden kanssa on ihan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostan pizzapohjan kaupasta. Tomaattikastiketta keitän pari tuntia, kun se on jäähtynyt, levitän pizzapohjan päälle, sitten juustoraaste ihan kaupan pussista. Päälle taikasieniä, lyhyt muutaman minuutin paisto pizzakiven päällä ja muutama tunti meneekin ihan fiiliksissä tämän jälkeen.
Minä käytin joskus taikasieniä siivoksessa. Ei uskoisi että joku syö niitä.
Pohja joku ihan perus, vehnäjauhoja ja vähän sämpyläjauhoja. Rainbowin tomaattipyre. Jauhelihaa, sipulia, paprikaa, tomaattia. Oreganoa. Valion pizzajuusto päälle.
Yksinkertainen on kaunista.
-perusmaustettu jauheliha (suola, pippuri, paprikajauhe)
-voissa esipaistetut tuoreet herkkusienet
-kaprista
-kahta eri juustoa
-tomaattikastike yrteillä
-tomaatin viipaleita juuston päällä
-pohja
meetwursti, homejuusto ja ananas hyviä täytteitä mozzarella juuston lisäksi, panen mieluumin paseerattua tomaattia kuin ketsuppia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin joskus taikasieniä siivoksessa. Ei uskoisi että joku syö niitä.
ja hurjimmat laittaa itse saksilla omasta karvakolmiosta leikattuja pinppikarvoja mausteiksi
Vettä,jauhoja,suolaa,hiivaa,öljyä
Valmis valkosipulipastakastike
Jauhelihaa,herkkusieniä,salamia,sipulia,tomaattia,oreganoa
Emmental-ja quattrojuustoraastetta
Teen pellillisen.