Kyttäävätkö ihmiset tarkkaan IP-osoitteita tällä palstalla?
Toisin sanoen, kuinka tarkkaan yleensä ihmiset tutkivat, mistä IP-osoitteesta viestit tulevat?
Kommentit (36)
Mun ip-osoite viittaa naapurikaupunkiin. On siitä aina harmia niissä palveluissa, joissa paikannus, ravintolahaut ja muut.
AP:n asunnossa on hauskat verhot!
Kannattaa myös tsekata IP-lasku, tällä sivulla muistaakseni 1€/tunti tai jotain tuota luokkaa. Se kertyy kuitenkin yllättävän nopeasti, jos jättää vaikka selaimen auki.
IP-osoitteesta saa myös selville sotun. Netistä löytyy ohjelmia jotka muuntaa ip:n sotuksi.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:29"]
IP-osoitteesta saa myös selville sotun. Netistä löytyy ohjelmia jotka muuntaa ip:n sotuksi.
[/quote]
Ja pääseehän sillä nettipankkiinkin. Esim. AP:lla taitaa olla aika tiukka loppukuu, kun nyt on rahat jo noin vähissä.
Senkin voi selvittää, minkä IP:n kanssa on ollut yhteydessä. Selviää, ketä on stalkannut ja kenen kanssa nettisekstaillut.
Minä tarkkailen vain siinä tapauksessa kun epäilen, että ap kirjoittaa itselleen rohkaisevia viestejä toisten nimissä.
Ilmiannoin ton edellisen lapsen kommentin. Ei noin rumasti saa sanoa, kiroileekin vielä näillä kasvatusaiheisilla sivustoilla.
Täällä kyllä tiedetään jokaisen meidän IP. Katso ja kauhistu:
Ei ole väliä, vaikka ip:t näkyisi kaikille. Niistä ei voi ketään juuri tunnistaa. Itsekin näytän kirjoittelevani sata kilometriä kauempaa todellisesta sijainnistani. Ja ip:ni vaihtuu koko ajan, kuten monien muidenkin. Älkää panikoiko :)
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 02:31"]Ehkä jotkut lapset ja teinit pelästyisikin netissä jos joku pystyis kertomaan missä hää asuu. :D Ei niitä tarkempia tietoja (postiosoite, puhelinnumero ja nimi) saa kuin poliisi kaiveltua, luulen ainakin niin. Mut oh well. Modeille varmaan ihan jees ominaisuus tuo jos osaa mode käyttäytyä ihmisiksi ja osaa modehommat ilman että turhaan bännää tai valittaa... tms. x)
[/quote]
Nääh, mun ip viittaa lähes 500km väärään suuntaan :) Etten nyt ihan panikoisi. t. teini
Minun ip on jossain Nokian jorpakossa normaalisti. Toisinaan Texasissa.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 03:00"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 02:12"]
Voi voi teitä pikkusia... :'D Siis todellakin voi nähdä kellä viestin kirjoittajalla on mikäkin IP-osoite. Se vaan vaatii muutakin kuin perus netinkäyttö taidot. :)[/quote]
Teoriassa kyllä, murtaudutaanhan sitä vahvempiinkin tietojärjestelmiin kuin Vauva-lehden nettifoorumiserverrlle, käytännössä kuitenkin lähes mahdotonta, eikä ainakaan sinulla ole sellaisia taitoja. :D Ja vaikka sä sen IP-osoitteen onnistuisitkin saamaan, et sä sillä muuta tee kuin saat selville minkä operaattorin IP-pooliin se kuuluu ja hyvällä tuurilla paikkakuntatiedot aika lavealla tarkkuudella.
Mutta ettei aikasi kävisi aamuyön tunteina pitkäksi, tässä oman IP-osoitteeni kaksi ekaa oktettia, setvi onnessasi loput: 87.92.xxx.xxx
[/quote]
Hä, siis eihän hän ole itse väittänyt mitään osaavan vaan sanoi yleisesti?? =o
Minäkii tiiän että voi paikkakunta heittää mut joskus se voi osuu kohillekin. Eihän sil tiiol muuta teekään ku mode että saa IP bannattua ilkeilijät ja sitä rataa.