Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylmä mies ja liian vähän seksiä

Vierailija
06.07.2025 |

Mieheni on hyvä isä, hyvä puoliso muuten, eikä suhteessamme ole juurikaan riitelyä tai isoja erimielisyyksiä, mutta hän on jollain tavalla hyvin tunnekylmä sekä fyysisesti välinpitämätön kumppanina verrattuna kaikkiin aikaisempiin kumppaneihini. Ja myönnän, en itsekään haluaisi että toinen on joka päivä koko ajan iholla, ja lässyttää kaikkea bullshittia, sen takia varmaan jonkinlainen viileys alussa viehättikin, vaikka hän silloin osoittikin enemmän huomiota ja läheisyyttä alkuhuuman ansiosta, tietenkin. 

Nyt kuitenkin vuosien jälkeen huomaan miettiväni että onko tämä sitten loppuelämäni näin. Ihan ok parisuhde, mutta kukaan ei koskaan sano kauniiksi, kukaan ei pidä sylissä, jollen itse mene siihen. Hän ei oikeastaan edes koskaan katso minua sillätavalla. Kukaan ei silittele, paitsi ehkä hetken seksin jälkeen, ja seksiä on 3 minuuttia kaksi kertaa kuukaudessa, vaikka itse haluaisin sitä vaikka joka päivä. 

Kun olen yrittänyt puhua asiasta, hän kuittaa sen että minulle nämä asiaat vaan ovat tärkeämpiä kuin hänelle ja hän ei ajattele kuten minä, mutta sanoo rakastavansa ja haluavansa olla minun kanssani. Se ei vaan oikein tunnu sille. 

En ole koskaan ennen ajatellut että voisin ajautua esimerkiksi pettämään puolisoani, mutta nyt tiedostan että olen sellaisissa tunne- ja kosketusvajauksissa, että JOS nyt vastaan tulisi mies joka antaisi minulle edes murusen huomiota, saattaisin langeta. Ja se ajatus ahdistaa. Rakastan miestäni enkä haluaisi erota, enkä pettää, mutta en tiedä voiko näin elää koko elämänsä, vai voiko joku menopaussi viedä haluni niin että sopeudun tähän vielä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu hänelle lisää, pakko päästä pintaa syvemmälle vaikka tuntuisi kuinka epämiellyttävältä. Miksi se ei ole hänelle tärkeää, miksi se on sinulle tärkeää yms. Terveessä suhteessa molemmat osapuolet tekevät kompromisseja ja haluavat toisen parasta. 

Vierailija
2/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Huomaan kyllä että aiheesta puhuminenkin on vaikeutunut, koska hän pyrkii lopettamaan keskustelun aina alkuunsa kuittaamalla asian vaan hiljaisuudella ja sitten jollain parin sanan kommentilla, missä toteaa vaan että "sinä olet enemmän sellainen tunneihminen, ja minä en."

En oikein tiedä miten lisätä keskustelua kun toinen taas selvästi yrittää vähentää sitä. Välillä tuntuu että sisäinen maailmani ei kiinnosta häntä lainkaan, mutta en myöskään minä fyysisesti, niin tunnen yksinäisyyttä yhdessäkin ollessamme. 

Jossain keskustelussa aikoja sitten sanoi että ei ole koskaan oikein ymmärtänyt rakkautta sillä tavalla kuin se elokuvissa ja kirjoissa esitetään, eikä tuntenut sellaista koskaan. Seksiä harrastaessa ei ole kylmä, mutta se kestää hyvin lyhyen aikaa, eikä koskaan esimerkiksi harrasteta toista kertaa peräkkäin seksiä, eikä ole sellaista että voitaisiin jäädä vaikka koko sunnuntaiksi sänkyyn. Itse olen ehkä ollut sitten vähän liiankin intohimoisissa suhteissa jotka ovat olleet muilla tavoin toivottomia, joten tämä kontrasti siihen on nyt iso. Kun kaikki muu on kunnossa, tuntuu surulliselta että suhteesta puuttuu nyt intohimo ja läheisyys, vaikka se on emotionaalisesti ja taloudellisesti muuten vakaa ja turvallinen suhde. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh

Vierailija
4/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh

Tämä ei ole kyl kauhean syvällinen kommentti. 

Vierailija
5/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan normaalia. Otat komeimman miehen jonka saat ja sitten se onkin kuin tyhjä arpa eikä jaksa panna sinua. Täydellisiä miehiä ei ole olemassa. Joku voi olla hyvä isä, mutta on huono kumppani eikä jaksa seksiä harrastaa eikä jaksa kehua naistaan. Et voi saada kaikkea samassa paketissa. Et vaikka eroaisit niin ei se seuraava mies ole sen parempi.

Vierailija
6/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen ettei kaikkea voi saada yhdessä ihmisessä, mutta harmillista että juuri parisuhteen kaveruudesta erottavat asiat ovat tässä suhteessa vajaita, enkä haluaisi pettää. En myöskään usko että mieheni kannattaisi avointa suhdetta.

Vierailija
7/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Huomaan kyllä että aiheesta puhuminenkin on vaikeutunut, koska hän pyrkii lopettamaan keskustelun aina alkuunsa kuittaamalla asian vaan hiljaisuudella ja sitten jollain parin sanan kommentilla, missä toteaa vaan että "sinä olet enemmän sellainen tunneihminen, ja minä en."

En oikein tiedä miten lisätä keskustelua kun toinen taas selvästi yrittää vähentää sitä. Välillä tuntuu että sisäinen maailmani ei kiinnosta häntä lainkaan, mutta en myöskään minä fyysisesti, niin tunnen yksinäisyyttä yhdessäkin ollessamme. 

Jossain keskustelussa aikoja sitten sanoi että ei ole koskaan oikein ymmärtänyt rakkautta sillä tavalla kuin se elokuvissa ja kirjoissa esitetään, eikä tuntenut sellaista koskaan. Seksiä harrastaessa ei ole kylmä, mutta se kestää hyvin lyhyen aikaa, eikä koskaan esimerkiksi harrasteta toista kertaa peräkkäin seksiä, eikä ole sellaista että voitaisiin jäädä vaikka koko sunnuntaiksi sänkyy

Miksi mietit pettämistä, kun yleensä tällainen epätyydyttävä suhde vain lopetetaan. Ole sentään suoraselkäinen ja tee valintasi: tyydy tai eroa. 

Vierailija
8/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä sanoa sille miehelle että halua enemmän seksiä tai halauksia. Parisuhteen tilasta kannataa puhua mikä on sinulle tärkeää ja jos se ei miestä kiinnosta niin sitten etsi muita ratkaisuja.

Vierailija
9/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain keskustelussa aikoja sitten sanoi että ei ole koskaan oikein ymmärtänyt rakkautta sillä tavalla kuin se elokuvissa ja kirjoissa esitetään, eikä tuntenut sellaista koskaan. Seksiä harrastaessa ei ole kylmä, mutta se kestää hyvin lyhyen aikaa, eikä koskaan esimerkiksi harrasteta toista kertaa peräkkäin seksiä, eikä ole sellaista että

Enhän minä mieti pettämistä niin että aikoisin tehdä sitä, tai että haluaisin tehdä niin, vaan että ensimmäisen kerran kohdallani ymmärrän että siihen olisi houkutus, ja varmaan jos itse ihastuisin kehenkään tai saisin sellaista huomiota mitä en pystyisi vastustamaan, lopettaisinkin suhteen.

Mutta en tiedä miksi lopettaa muuten hyvä suhde kun ei ole takuita siitä että löytyy mitään parempaakaan. Ehkä tämä on parasta mitä voin saada? Ei kai suhdetta kannata lopettaa jos ei ole siitä lopettamisesta 100% varma, tai ainakin enemmän kuin 50%? 

Vierailija
10/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalta löydät miehiä jolla on seksihaluja paljon koska eivät ole vuosiin saaneet ja jotkut ei koskaan.

Vierailija
11/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle rakastaja tai useampia ja miehelle siveysvyö?

Vierailija
12/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puhua vielä miehelle ja jos ei auta, niin lähteä. Tuota menoa tuo tilanne muuttuu vaan huonommaksi ja lähteminenkin voi tuntua vaikeammalta. Itse onnistuin eron jälkeen kohtaamaan aivan toisenlaisen, ihanan lämpimän miehen, joka haluaa minua, koskettaa, puhuu syvällisiä, ymmärtää, haluaa tehdä asioita yhdessä jne. ja olemme olleet onnellisesti yhdessä jo 13 vuotta. 

Vierailija
13/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on tosi helppo:

A) et ota puheeksi miehen kanssa ja jatkat kuten tähänkin asti (puutteessa)

B) et ota puheeksi miehen kanssa, ja jossain vaiheessa ehkä petät/eroat

C) Otat puheeksi miehen kanssa, kerrot mitä kaipaat ja teet sen jälkeen omat johtopäätelmäsi (katso A ja B vaihtoehdot)

Koska nythän on niin, että oletat mieheltäsi enemmän, kuin hän on pystyvä tulemaan vastaan. Jos -jos!- ylipäätään pystytte keskustelemaan aiheesta, on pieni mahdollisuus, että joku kompromissi löytyy. 

Ota lukemiseksi kiintymyssuhdeteoria. 

Vierailija
14/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viisas joskus on sanonut, ettei suhde, jossa et tulet kuulluksi tarpeinesi ja toiveinesi, ole vaalimisen arvoinen alunperinkään. 

Vierailija
15/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mutta ihmisellä on paljon erilaisia puolia ja tarpeita. Tässä suhteessa on myös paljon hyvää. Ystävänä ja puolisona tulen myös arjessa kuulluksi. En kai muuten tässä olisi yhä ja yrittäisi miettiä miten tätä voisi parantaa. Ja että onko omat odotukseni kohtuuttomia? 

ymmärrän että mieheen vaikuttaa myös paljon aikaisempi elämä missä on saanut kylmän suhteen mallin. Ja vaikka ehkä itsekin luuli haluavansa muuta, lipsuu itse siihen malliin ja keskittää energiansa puolison sijaan lapsiin, omiin harrastuksiin ja työhön.

Vierailija
16/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättä ei ole edes ominaisuus tuo kylmyys. Se voi olla myös kaunaa tms. Jostain syystä joka tapauksessa mies ei ole sitä mieltä, että ansaitset pyytämiäsi asioita. Tuskin hän oikeasti on niin vakuuttunut, ettei hänen kuulukaan pystyä yhtään parempaan. 

Vierailija
17/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä hänet, ansaitset parempaa.

Vierailija
18/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttämättä ei ole edes ominaisuus tuo kylmyys. Se voi olla myös kaunaa tms. Jostain syystä joka tapauksessa mies ei ole sitä mieltä, että ansaitset pyytämiäsi asioita. Tuskin hän oikeasti on niin vakuuttunut, ettei hänen kuulukaan pystyä yhtään parempaan. 

Näin voi olla. Toteuttaako ap kaikki miehen pyynnöt sängyssä?

Vierailija
19/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tiedä miksi lopettaa muuten hyvä suhde kun ei ole takuita siitä että löytyy mitään parempaakaan. Ehkä tämä on parasta mitä voin saada? Ei kai suhdetta kannata lopettaa jos ei ole siitä lopettamisesta 100% varma, tai ainakin enemmän kuin 50%? 

Parisuhteen erottaa muista ihmissuhteista romanttinen ja seksuaalinen ulottuvuus. Parisuhteessanne on perustavaa laatua oleva ongelma, jos koet jääväsi vaille näitä olennaisia asioita, ja juuri niitä ei voi mennä muualta hakemaan rikkomatta parisuhteen sääntöjä. Parisuhde sisältää oletuksen, että toiseen sitoudutaan juuri romanttisesti ja seksuaalisesti. 

Suhteenne ei tule toimimaan pitkän päälle, tulet elämään kosketuksen puutteessa ja se jättää jälkensä. Jossain vaiheessa se kasvaa niin voimakkaaksi ongelmaksi, että alat voida huonosti henkisesti ja lopulta fyysisesti. Todennäköisesti alat myös ihastua muihin. Voit tällä hetkellä vielä uskotella itsellesi, että on ok torjua omat tarpeensa tällä saralla, mutta sillä tulee olemaan ikäviä seurauksia. 

Vierailija
20/36 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sen ettei kaikkea voi saada yhdessä ihmisessä, mutta harmillista että juuri parisuhteen kaveruudesta erottavat asiat ovat tässä suhteessa vajaita, enkä haluaisi pettää. En myöskään usko että mieheni kannattaisi avointa suhdetta.

Eroamalla otat riskin siitä, ettet saa uutta suhdetta tai hyvää miestä. Mutta nykyinen ei täytä tarpeitasi. Ikävä homma. Jokainen miettii millaista elämää haluaa elää ja arvostaako elämässä esim. vapautta, henkistä tasapainoa, lämmintä rakkaussuhdetta ja aktiivista seksielämää, vai materiaa. Kaikkea ei voi ehkä saada, mutta rakkautta, läheisyyttä ja seksiä rakastavia hyviä miehiä on kyllä olemassa.