Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistuneisuus ja kyvyttömyys rauhoittua ja rentoutua

Ahdistusmania
08.09.2021 |

Mulla on ollut viimeisen vuoden ajan ajoittain pahaakin ahdistuneisuutta ja uniongelmia, mutta nyt siihen on tullut mukaan kyvyttömyys rauhoittua ja rentoutua. Töissä touhuan kuin sähköjänis, ja töiden jälkeen suoritan koko ajan jotain, oli se sitten liikuntaa, leipomista tai muita harrastuksia. En vain pysty rauhoittumaan.

Lisäksi toisena huolestuttavana asiana olen huomannut kovan ostamisen tarpeen. Nytkin jääkaappi on täynnä, enkä millään ehdi kaikkea syödä. Juuri leivoin töihin herkkuja, että saa ruokatarpeita kulumaan. Ja olen aika pieniruokainen(syömishäiriöitä taustalla).

Nytkin pitäisi nukkua mutta vireystila on ihan tapissa ja aivot ja kroppa käy kierroksilla. Mikähän mua tällä kertaa vaivaa?? Kokemusta on jo masennuksesta, anoreksiasta, bulimiasta ja ahdistuneisuudesta :/

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikainen heräily on masennuksen oire. Kyllä minä tiedän olevani kroonisesti masentunut. Yritän vain pitää pääni pinnalla ja ignoorata sen.

Vierailija
22/24 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon menee kahvia/ muita stimulantteja?

Syötkö mitä lääkkeitä?

Kuinka paljon harrastat liikuntaa?

Mitä pakenet kokoaikaiseen tekemiseen?

Mites ruokavalio, onko liian niukka tai toisesta päästä epäterveellinen?

Kahvia aamuisin/aamupäivisin 2-3 mukillista, kahden jälkeen en sitä juo. Samoin en myöskään muita kofeiinipitoisia juomia.

Säännöllistä lääkitystä ei ole. Iltaisin otan kärsimyskukkatabletteja, valeriaanaa jossain muodossa, melatoniinia ja hamppusuihketta suuhun. Joskus tarvittaessa tenox tai opamox, ja ajoittain levottomiin jalkoihin Tramal.

Liikuntaa harrastan säännöllisesti, joka päivä joko juoksu, pyöräily tai ratsastus.

Ruokavalio, no hmm... päivällä terveellinen, iltaisin usein mäsäilyä, ja ehkä oksentamista siihen päälle.

Ja pakenen sietämättömiä ajatuksia menneisyydestä/nykyisestä elämästä. Itsemurhaa olen pyöritellyt vajaan vuoden päässä, koko kesän ollut ajatus että elän viimeistä kesääni. En näe tulevaisuudessani mitään.

Vierailija
24/24 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasarvojen heittely voi myös aiheuttaa maanista vireyttä. Kannattaa tarkkailla hakkaako sydän tavallista nopeammin, tai onko hikoilua, palelua.

Moni on sanonutkin kahvista, jätä se kokonaan pois, tai minimiin, tyyliin yksi kuppi aamulla. Mulla on auttanut yllättävästi myös magnesium. Illalla voi liikkua, mutta purkaa ylivireys hengästyttävän liikunnan sijaan mieluummin joogassa tai pilateksessa tarvittavaan sitkeyteen. Mulla auttaa myös sauna ja uiminen (tietty on päiviä jolloin en kykene ahdistuksen takia menemään uimahalliin).