Yksiössä asuminen teinin kanssa on HIRVEÄÄ. Toivottavasti löydetään pian uusi koti!
Tuskin tarvitsee edes perustella. Yksi vessa ja suihku (kyllä, myös pojat voi peseytyä 20 minuuttia...), kummallakaan ei ole omaa tilaa rauhoittua raskaan päivän jälkeen (tai teini menee usein kavereilleen ja minä lenkille), teinirakas ei oikein halua kutsua meille kavereita kylään, minkä ymmärrän täysin. Ei varmasti halua hengata kavereiden kanssa äidin ollessa samassa huoneessa. Mullakaan ei ole mahdollista pyytää herraseuraa yöksi, vaikka yksi ihana onkin kiikarissa... Lisäksi näin tiivis asuminen aiheuttaa meille lähes joka päivä turhautumista: milloin toinen on tukkinut vessan kun toisella on kiire, milloin ärsyttää kun toinen haluaa katsoa telkkaria tai toinen haluaa mennä nukkumaan ja toinen valvoa. Tää on ihan hirveää etenkin lomilla ja viikonloppuisin kun mä teen vuorotyötä ja saatan joutua heräämään 5.30 töihin ja poika haluaisi nukkua. Tää on ihan kamalaa, mutta onneksi mun poika on noinkin sopeutuvainen. Itsehän en olisi viihtynyt teininä näin pienessä komerossa päivääkään oman äidin kanssa. Teini tarvitsee omaa rauhaa ja tunnen tästä JOKAIKINEN päivä huonoa omaatuntoa etten just nyt voi sitä pojalle tarjota. Rukoilen että löydettäisiin pian isompi koti, jossa olisi edes pojalle oma huone 🤞🏻
Kommentit (61)
Miksi hitossa asutte noin ahtaasti? Olet huono äiti ja podet syystä huonoa omaatuntoa.
Siis missä ihmeen Otaniemen poikamieskylässä oikein asutte, jos ei löydy isompia asuntoja?
Vierailija kirjoitti:
Jos hankit kaksion ja poika saa oman huoneen, bylsitkö kiikarissaolevan kanssa olkkarissa?
Kai sillä ukolla on omakin koti missä voivat bylsiä. Vaikka nytkin. Jos ei sekin asu yksiössä lapsensa kanssa.
Minkä ikäinen teini? 16v voi muuttaa sun luvalla jo omilleen.
Täällä Ullanlinnassa ainoot on niin kalliita ettei ole varaa kolmioon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hankit kaksion ja poika saa oman huoneen, bylsitkö kiikarissaolevan kanssa olkkarissa?
Kai sillä ukolla on omakin koti missä voivat bylsiä. Vaikka nytkin. Jos ei sekin asu yksiössä lapsensa kanssa.
Niin, voidaan tietysti miehen luona rakastella, kun siihen vaiheeseen päästään, mutta olisihan se joskus kiva olla myös meillä, jotta poikakin saisi tutustua tähän mieheen. Tuskin silti sitä olohuoneessa tehtäisiin... Ei ei!
Miten olette ajautuneet tuohon tilanteeseen? Kyllä uskon, että harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aha, joku nokkela haluaa trollailla mun nimissä...
Ei asuta ullanlinnassa mutta Helsingissä kylläkin. Olen valmis vuokraamaan asunnon hieman kauempaakin, kunhan sopiva löytyy. Mulle ei ole niin sijainnilla väliä. Tällä hetkellä muut kriteerit menevät etusijalle.
Miksi he eivät voisi olla toisella vanhemmalla, jos et voi tarjota vielä isompaa kotia. Kuntakin varmaan järjestäisi väliaikaisesti isomman asunnon, jos haet asuntoa kaavakkeella. Ellet asu Helsingissä.
No miksi valitat jos teini on suihkussa 20 minuuttia? Itse olisin varmaan tunnin joka päivä jos se olisi ainoa tila missä saa olla yksin. Hoida vessassa käyntisi ennen kuin se menee suihkuun.
Ala käymään vaikka kirjastossa rauhoittumassa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Trolli paljastui, kun Ullanlinna tuli mainituksi. Kenenkään ei ole pakko asua Ullanlinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Miten olette ajautuneet tuohon tilanteeseen? Kyllä uskon, että harmittaa.
Ero tuli ja rahat oli todella tiukassa. Eron hetkellä mulla ei ollut todellakaan mahdollisuutta edes katsoa isompaa asuntoa... Tein kyllä typerän ratkaisun ja vuokrasin tämän asunnon mun tuloihin nähden "liian hyvältä" paikalta. Vaikka asutaankin yksiössä ja käyn vakityössä, säästäminen on ollut todella vaikeaa, kun en ole kuitenkaan halunnut pojan elintasosta tinkiä. On eletty siis aikalailla kädestä suuhun tässä. Hieman oon kuitenkin joka kuussa saanut säästöön ja ollaan teinin kanssa tultu siihen tulokseen, että tämä saa riittää ja vuokraan isomman asunnon hieman kauempaa. Kovin kauas ei kuitenkaan muuteta, koska haluan että poika saa pitää nykyisen kaveriporukan ja jatkaa samassa koulussa ja mun matka töihin pysyy edes suht siedettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi he eivät voisi olla toisella vanhemmalla, jos et voi tarjota vielä isompaa kotia. Kuntakin varmaan järjestäisi väliaikaisesti isomman asunnon, jos haet asuntoa kaavakkeella. Ellet asu Helsingissä.
Tähän on syynsä, jota en tässä avaa.
Nyt tehokasta toimintaa niin pääsette marraskuun alussa muuttamaan kaksioon! Hakemusta vaan joka paikkaan menemään.
Miksi siis pitää olla isompi asunto jos et kuitenkaan halua harrastaa teillä seksiä?
Hommaa sermejä, tilapäisratkaisu.
Miksi otit teinin asumaan luoksesi, jos et pysty tarjoamaan edes perustarpeita?
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis pitää olla isompi asunto jos et kuitenkaan halua harrastaa teillä seksiä?
Mä en usko että tuo on ap:lle isoin ongelma. Mietippä asiaa teinin näkökulmasta...
Miksi teini ei voinut jäädä toiselle vanhenmalle?