Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksiössä asuminen teinin kanssa on HIRVEÄÄ. Toivottavasti löydetään pian uusi koti!

Vierailija
08.09.2021 |

Tuskin tarvitsee edes perustella. Yksi vessa ja suihku (kyllä, myös pojat voi peseytyä 20 minuuttia...), kummallakaan ei ole omaa tilaa rauhoittua raskaan päivän jälkeen (tai teini menee usein kavereilleen ja minä lenkille), teinirakas ei oikein halua kutsua meille kavereita kylään, minkä ymmärrän täysin. Ei varmasti halua hengata kavereiden kanssa äidin ollessa samassa huoneessa. Mullakaan ei ole mahdollista pyytää herraseuraa yöksi, vaikka yksi ihana onkin kiikarissa... Lisäksi näin tiivis asuminen aiheuttaa meille lähes joka päivä turhautumista: milloin toinen on tukkinut vessan kun toisella on kiire, milloin ärsyttää kun toinen haluaa katsoa telkkaria tai toinen haluaa mennä nukkumaan ja toinen valvoa. Tää on ihan hirveää etenkin lomilla ja viikonloppuisin kun mä teen vuorotyötä ja saatan joutua heräämään 5.30 töihin ja poika haluaisi nukkua. Tää on ihan kamalaa, mutta onneksi mun poika on noinkin sopeutuvainen. Itsehän en olisi viihtynyt teininä näin pienessä komerossa päivääkään oman äidin kanssa. Teini tarvitsee omaa rauhaa ja tunnen tästä JOKAIKINEN päivä huonoa omaatuntoa etten just nyt voi sitä pojalle tarjota. Rukoilen että löydettäisiin pian isompi koti, jossa olisi edes pojalle oma huone 🤞🏻

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni yksiö ei kyllä toimi oikein edes yhdelle ihmiselle.. Etenkin, jos viettää/joutuu viettämään paljon aikaa kotona.

Toivottavasti pääsette muuttamaan.

Vierailija
22/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otit teinin asumaan luoksesi, jos et pysty tarjoamaan edes perustarpeita?

Kuten jo sanoin, tälle on syynsä. Enkä "ottanut teiniä asumaan luokseni", kyseessä oli teinin oma päätös. Ja kyllä minä sentään perustarpeet olen mielestäni pojalleni tarjonnut? On katto pään päällä, ruokaa, vettä, suihku, vessa, pyykkikone, viikkorahaa ja mieluisat vaatteet. Kuten sanoin, pojan elintasosta en ole tinkinyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntisin teidät tekisin lasun. Tuo on lapsen emotionaalista kaltoinkohtelua.

Vierailija
24/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä poika parittelee?

Vierailija
25/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös asunut puoli vuotta lapseni kanssa yksiössä. Lapsi oli tosin "vasta" 10v ja tyttö. Hirveän ahdasta oli ja meilläkin paljon turhia riitoja. Toivottavasti löydätte pian isomman asunnon. Kaikkea hyvää!

Vierailija
26/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hitossa asutte noin ahtaasti? Olet huono äiti ja podet syystä huonoa omaatuntoa.

Pojan isää et kuitenkaan arvostele?

Vierailija
27/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo teinille pellillinen pizzaa ja sano että pyytää kavereita istumaan iltaa, itse menet kiikarimiehen kanssa teatteriin, luontoretkelle. Duunailette sen kämpillä, voit kotiutua saaneena vielä ihmisten aikaan ja estää ettei teinit dokaa aamuyöhön asti.

Vierailija
28/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuntisin teidät tekisin lasun. Tuo on lapsen emotionaalista kaltoinkohtelua.

Mistä tiedät millaisessa elinympäristössä poika joutuisi asumaan jos olisi jäänyt isälleen? En tiedä mutta luulen että pojalla on ap:n luona parempi. Ei kodin koko vaan rakastava vanhempi.

Vierailija
29/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä Ullanlinnassa ainoot on niin kalliita ettei ole varaa kolmioon.

Ap

Aha, joku nokkela haluaa trollailla mun nimissä...

Ei asuta ullanlinnassa mutta Helsingissä kylläkin. Olen valmis vuokraamaan asunnon hieman kauempaakin, kunhan sopiva löytyy. Mulle ei ole niin sijainnilla väliä. Tällä hetkellä muut kriteerit menevät etusijalle.

Miten sä olet lapsesi teini-ikään asti asunut yksiössä ja vieläpä vuokralla? Vuokrakämpän saat kun vaan hankit. Ymmärtäisin paremmin, jos olisi oma, jota vaan ei olisi saanut myytyä tai ei olisi varaa ostaa isompaa. Huoh, toivittavasti tää on provo.

Vierailija
30/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan avaa meidän tilannetta tässä yhtään, mutta sen teen selväksi että meidän elämänlaatu on nykyään huomattavasti parempi kuin mitä se oli vaikka 1,5v sitten. Vaikka kämppä on pieni, meillä on perusasiat hyvin elämässä. Älkää kysykö enempää, en halua avata asiaa enempää.

Vierailija
31/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan avaa meidän tilannetta tässä yhtään, mutta sen teen selväksi että meidän elämänlaatu on nykyään huomattavasti parempi kuin mitä se oli vaikka 1,5v sitten. Vaikka kämppä on pieni, meillä on perusasiat hyvin elämässä. Älkää kysykö enempää, en halua avata asiaa enempää.

No ei sun tarviikaan, kun hankit sen kämpän hyvä ihminen.

Vierailija
32/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin asua yksiössä teinitytön kanssa.

-Silverfox-

Vierailija
33/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivo teinille pellillinen pizzaa ja sano että pyytää kavereita istumaan iltaa, itse menet kiikarimiehen kanssa teatteriin, luontoretkelle. Duunailette sen kämpillä, voit kotiutua saaneena vielä ihmisten aikaan ja estää ettei teinit dokaa aamuyöhön asti.

Kiva idea! Kyllä mä välillä olenkin "kiikarimiehen" luona ollut. Meidän juttu on kuitenkin niin alussa, että ei makeaa mahan täydeltä vaan rauhassa edeten :)

Vierailija
34/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei asuta ullanlinnassa mutta Helsingissä kylläkin. Olen valmis vuokraamaan asunnon hieman kauempaakin, kunhan sopiva löytyy. Mulle ei ole niin sijainnilla väliä. Tällä hetkellä muut kriteerit menevät etusijalle.

Miten sä olet lapsesi teini-ikään asti asunut yksiössä ja vieläpä vuokralla? Vuokrakämpän saat kun vaan hankit. Ymmärtäisin paremmin, jos olisi oma, jota vaan ei olisi saanut myytyä tai ei olisi varaa ostaa isompaa. Huoh, toivittavasti tää on provo.

Lapsen teini-ikään asti? Hä?

Ollaan asuttu noin 1,5v vuokralla ja syyn miksi vuokrasin alunperin yksiön löydät eka sivulta. En ala rautalangasta vääntämään tätä asiaa.

Vierailija
35/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanu lukea kun oli heti alussa turhanpäiväistä valitusta.

Vierailija
36/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hitossa asutte noin ahtaasti? Olet huono äiti ja podet syystä huonoa omaatuntoa.

Voi rakas sitten kun olet aikuinen ehkä ymmärrät että joskus elämässä vaan tulee eteen tilanteita, joiden kanssa pitää vaan elää. Kaikkea ei voi saada.

Vierailija
37/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakkasko se teidät?

Vierailija
38/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah onneksi en ole köyhä. Meillä 300 neliöinen talo ja jokaiselle oma huone. Ah tätä tilantuntua...

Vierailija
39/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, toivottavasti löydätte pian uuden asunnon! Varmasti on ahdasta mutta onneksi se on vain väliaikaista, muistakaa se:)

Vierailija
40/61 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lapsen teini-ikään asti? Hä?

Ollaan asuttu noin 1,5v vuokralla ja syyn miksi vuokrasin alunperin yksiön löydät eka sivulta. En ala rautalangasta vääntämään tätä asiaa.

Niin, eli lapsen teini-ikään asti olet kupannut yksiössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän