En ole tajunnutkaan miten paljon turvakengät maksaa.
Onneksi löysin yhdet kakkoslaatua olevat Jalaksen turvakengät (pieni värivirhe), joista jouduin maksamaan vain 57e, kun oikea hinta oli 131e.
Kommentit (30)
20-30€ biltemasta ja työnantaja makssa työkengät.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:07"]20-30€ biltemasta ja työnantaja makssa työkengät.
[/quote]
ja laatu on mitä on.
Ei ne kuitenkaan työmäärään nähden ole kovin kalliita.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 15:31"]Niin maksaa. Mutta kestäähän ne ihan sikahyvin. Melkeinpä liiankin hyvin siinä mielessä, että ei raaskis ostaa uusia, kun vanhat on vielä ihan ehjät. Mutta toki niistäkin alkaa pohjan jousto ja kimmoisuus häviimään ja silloin olis pakkko ostaa uudet. Ja arvatkaas onko joka kerta sama juttu, kun menee ostamaa niitä, niin koot alkaa jostain 42:sta ja taas tilataan. EIkä mullakaan nyt ihan mini jalka oo, 38 turvakengässä :) [/quote] Arvaa miten kaupan poikia nauratti kun pyysin 36 tilaukseen että pääsen sovittamaan. No, olivat liian isot ja sitten niitä vasta naurattikin että tilataanko 35 seuraavaksi. Ja ihan aikuinen nainen olen.
[/quote]
Sama tilanne, 36 liian iso. Löysitkö 35? Minkä merkin valmistaja?
Työvaatteethan saa vähentää verotuksessa, ellei työnantaja korvaa niitä suoraan? Joten ei kannata ostaa halvinta mallia vaan itselle parhaiten sopivat. Kuitti vaan talteen.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:08"]Työvaatteethan saa vähentää verotuksessa, ellei työnantaja korvaa niitä suoraan? Joten ei kannata ostaa halvinta mallia vaan itselle parhaiten sopivat. Kuitti vaan talteen.
[/quote]
no valmistun vasta keväällä ja koulu ei maksa toisia kenkiä.
Mä käytän turvakenkiä joka päivä duunissa, työnantaja ostaa mulle kerran vuodessa uudet kengät:)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:08"]
Työvaatteethan saa vähentää verotuksessa, ellei työnantaja korvaa niitä suoraan? Joten ei kannata ostaa halvinta mallia vaan itselle parhaiten sopivat. Kuitti vaan talteen.
[/quote]
Se vaan, että verotuksessa tehdän automaattisesti noin 600 euron vähennys. Vasta kun menoja on ollut yli sen, voi työvaatteet laittaa vähennyksiin. Aika harvalla tuo raja tulee täyteen, jos nyt ei joku pankkiiri ole ja saa uskottavasti selitettyä että töihin on ollut pakko ostaa pari bossin pukua...
Saakohan jostakin vielä Adidaksen turvakenkiä? Minulla oli kerran sellaiset, maksoivat niin, että pomo vähän nikotteli, lupasin maksaa itse osan, mutta ei sitten tarvinnut. Mutta oli sitten hyvät kengät, rumat tosin mutta kevyet ja niin hyvät jalassa, että olisin voinut lähteä lenkille. Goretex-pinnoituksen ansiosta sai huoletta kävellä lätäköistäkin ja talvella tallustaa loskassa. Oikeasti nämä tulivat lopulta firmallekin halvemmiksi kuin jotkut halvat, en nimittäin huolinut uusia kai kolmeen vuoteen. Lopulta vain tulivat nämäkin tiensä päähän enkä uusia ole googlettamallakaan löytänyt.
Höh, kävin katsomassa tuota turvakenkäkauppa.comia, tietenkään niissä kengissä jotka olisin halunnut ei ollut ESD- suojausta :(
Varsinkin pieni jalkaiset; käykää ikh:ssa. Ite löysin 2-laatuset 35 kokoa olevat kympillä... joku langanpätkä sojotti saumasta, huih.
Itse ostin edulliset Nitras turvakengät ja hyvin ovat kestäneet. Tekisi mieli ostaa vielä tennarimalliset. Kauppa oli tuotetukku.net
Ostin täältä uusimmat turvakengät. Turvakenkakauppa.com oli nettikauppa. Ei heilläkään ollut valikoimassa heti oikeaa kokoa mutta oli niin siistejä malleja että laitoin viestiä heille. Nopeesti saivat oikean koon valikoimaan.
Vihdoinkin joku tajunnut että turvakengät on rumia. Näillä ei ainakaan niin kauheen kalliita nämä kengät olleet. Ja ihan tyytyväinen kyllä ollut.
Tämmösestä verkkokaupasta löytyy turvakenkiä. Itse en ole kokeillut täältä muuta kuin turvahousuja. Ne olivat ainakin hyvät ja kestävät. Edelleen käytössä http://www.provaate.fi/fi/turvakengat-65
En kyllä tuolta tuotetukusta ostaisi mitään. Harrastaa tätä keskustelualue mainontaa ja hinnat tuntuu olevan järjestään korkeampia kuin mitä muualla.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:07"]20-30€ biltemasta ja työnantaja makssa työkengät. [/quote] ja laatu on mitä on.
[/quote]
Joo, tuli ostettua Bilteman kengät. Varmaan kestää naulat ja tiilen tiputtamisen varpaille. Mutta päivän kun pidät, on jalka hiertyny rakoille ja akillesjänne paskana. Ei maksaneet paljon, mutta päivähinta kova. Heitin päivän käytetgyinä roskiin, en kehdannu panna vahinkoa kiertämään kirpparilla. Ostin tilalle Sievin kengät, jalka tykkää. Ovat mukavammat käytössä kuin monet kävelykengät. Töissä Jalakset, hyvät nekin.
Liiteristä saa aina välillä halvalla.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 20:54"]
Ostin täältä uusimmat turvakengät. Turvakenkakauppa.com oli nettikauppa. Ei heilläkään ollut valikoimassa heti oikeaa kokoa mutta oli niin siistejä malleja että laitoin viestiä heille. Nopeesti saivat oikean koon valikoimaan.
Vihdoinkin joku tajunnut että turvakengät on rumia. Näillä ei ainakaan niin kauheen kalliita nämä kengät olleet. Ja ihan tyytyväinen kyllä ollut.
[/quote]
Sinällään huono että puvut eivät mene verovähennykseen. valitettavaa näin meille jotka töissä niitä käytämme. Koska on mahdollista käyttää siviilissäkin niin eipä työvaatteena saa vähennyksiin vaikka muutama mittatilauspuku vuodessa tuleekin hankittua.
Onneks työnantaja maksaa! :D Jostain paikoista jopa saa kengät mukaan kun (määräaikaiset) työt loppuu. Sievillä ja Jalaksella on molemmilla ollut hyviä kenkiä, Bockmannin kengät ei ainakaan omaan jalkaan olleet yhtään hyvät.
Sievillä on muuten niitä pieniä kokoja myös! Meillä töissä muutama pienijalkainen oli tosi tyytyväinen kenkiinsä. Tarkoitus olis ostaa itse niiltä talvikengät ihan kotikäyttöön, vaikka näyttäis niillä olevan kivoja kesäkenkiäkin.
Ei ne minusta kovin kalliita ole. En kyllä muutenkaan juuri osta alle sadan euron kenkiä. Koon 36 turvakenkiä olen löytänyt ainakin Tamrexista ja Sievin omasta kaupasta Sievissä.