Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit ei tervehdi?!

Vierailija
08.09.2021 |

Siis mikä on, kun ei tervehdi edes takaisin jos itse tervehtii?! Ja usein vielä uudet naapurit, muuttaa tänne, eikä edes tervehdi? Hitto mikä junttila, varmaan jostain metsästä taas muuttanut ja alue muutenkin slummiutuu, huomaa tästä asiakaskunnasta.

Onko se vaikeaa olla peruskohtelias, missä on ihmisten käytöstavat?!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ketjuja on varmaan tuhat jo täällä. Part. 1001

Vierailija
22/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja tervehdin aina jos joku tulee rapussa tai pihassa vastaan. Ehkä en kuitenkaan Wolt-kuskeja, mutta kaikkia muita. Ja suurin osa vastaa takaisin. Jopa se hörhönaapuri, joka polttaa ja ilmeisesti myös myy pilveä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson silmiin ystävällisesti ja sanon ihmisille "päivää", en suinkaan "moi" tai "terve" tai vastaavaa. On auttanut pitämään juuri sopivan sosiaalisen etäisyyden, kukaan ei tuppaudu liian tuttavalliseksi.

Vierailija
24/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin kyllä naapureita jotka tervehtivät takaisin. Sellaisten naapureiden tervehtimisen olen kyllä lopettanut joilta ei saa ikinä tervehdystä takaisin. Olen asunut kahdessa kerrostalossa ja molemmista on löytynyt joku naapuri jolle tervehtiminen on jotenkin ihmeellisen vaikeaa. Kun satutaan samaan aikaan rappuun niin katsellaan maahan ja ehkä mumistaan jotain epämääräistä, tai sitten vaan vilkaistaan kiusaantuneesti. Ymmärrän että on ujoja ihmisiä ja itsekin ehkä kuulun heihin, mutta ei se nyt niin vaikeaa ole tervehtiä reippaasti.

Vierailija
25/47 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiilimäellä ainakin on sellaista, että kun moikkaat niin toinen kääntää pään pois päin tai möllöttää vaan kuin jälkeenjäänyt eikä moikkaa takaisin. Nämä ovat noin 45-60-vuotiaita. Tällaisten kanssa sitten pitäisi tehdä talkoohommia.

Vierailija
26/47 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on huonoja käytöstapoja, jos ei tervehdi. Tätä ei vissiin maaltamuuttaneet tiedä, vai tietävätkö??

Pk-seudulla KUULUU tervehtiä saman kerrostalon asukkaita esim jos rapussa kohtaa. Se on sivistymättömyyden merkki, jos ei tervehdi, myös nyökkäys tms riittää, ja kertoo huomaavaisuudesta joka kuuluu kerrostalon asukkaiden vastuulle mikäli vastuullisuutta ja sivistystä on vielä jäljellä.

Jotkut tuijottaa pitkään, ja kun tervehtii, niin ei sano mitään takaisin. Kyllähän toi kertoo älyn puutteesta sekä ennenkaikkee käytöstavat puuttuu.

Suomalaiset asukkaat tervehtii, ulkomaalaiset ei. Tämä oma kokemukseni pk-seudulla.

Vierailija
27/47 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on huonoja käytöstapoja, jos ei tervehdi. Tätä ei vissiin maaltamuuttaneet tiedä, vai tietävätkö??

Pk-seudulla KUULUU tervehtiä saman kerrostalon asukkaita esim jos rapussa kohtaa. Se on sivistymättömyyden merkki, jos ei tervehdi, myös nyökkäys tms riittää, ja kertoo huomaavaisuudesta joka kuuluu kerrostalon asukkaiden vastuulle mikäli vastuullisuutta ja sivistystä on vielä jäljellä.

Jotkut tuijottaa pitkään, ja kun tervehtii, niin ei sano mitään takaisin. Kyllähän toi kertoo älyn puutteesta sekä ennenkaikkee käytöstavat puuttuu.

Niin on. Samassa rapussa on jo 6 vuotta asunut sama tyyppi, joka ei koskaan tervehdi, hiipii vaan ohi naama nurinpäin. Jos tulee kaupassa vastaan, katsoo vihamielisesti :D Vähän ehkä häiritsevää mutta omapahan on ongelmansa. Myös eräs seinänaapurini toljottaa kuin tarhapöllö kun kävellään vastaan. Joskus hän parvekkeeltaan myös toljottaa asuntooni.. Kaikenlaista sakkia sitä löytyy

Vierailija
28/47 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä ja tervehdin aina jos joku tulee rapussa tai pihassa vastaan. Ehkä en kuitenkaan Wolt-kuskeja, mutta kaikkia muita. Ja suurin osa vastaa takaisin. Jopa se hörhönaapuri, joka polttaa ja ilmeisesti myös myy pilveä.

Minä tervehdin automaationa kaikkia, niitä ruokalähettejäkin. :D Kaikki ei vastaa takaisin. Lähin naapurinikin välillä katsoo ihmetellen takaisin, kun ei muista nähneensä minua aikaisemmin, vaikka ollaan vuosia oltu naapureita.

Suomessa on pikkupaikkoja, jossa kaikkia tervehditään kylänraitilla. Mielestäni sympaattista.

Vierailija
29/47 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat enemmän juoruta kun en tervehdi muutenkin tietävät enemmän minusta kun itse tiedän.

Vierailija
30/47 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut sekä kerrostalossa ja nykyään maalla metsän keskellä. Kerrostaloissa tapahtui juurikin tuollaista, vaikka olen asunut aina omistusasunnossa. Osa meni hissin oven taakse piiloon, ettei tarvitse tervehtiä naapuria. 

Kyllä heitä joskus ihmiset pihapiirissä sitten ihmettelivät.

Maalla on päin vastoin. Siellä ihmiset tervehtivät aina ja tulevat jopa käymään "ohi ajaessaan". Lapa nousee autossakin aina, vaikkei kaikkia tunnetakaan.

Tämä vastaus siksi kun aloittaja mainitsi että onko henkilö tullut jostain metsästä. Metsässä kyllä tervehditään ja annetaan naapuriapua enemmän kuin kaupungeissa :D

Vierailija
31/47 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Samassa rapussa on jo 6 vuotta asunut sama tyyppi, joka ei koskaan tervehdi, hiipii vaan ohi naama nurinpäin. Jos tulee kaupassa vastaan, katsoo vihamielisesti :D Vähän ehkä häiritsevää mutta omapahan on ongelmansa. Myös eräs seinänaapurini toljottaa kuin tarhapöllö kun kävellään vastaan. Josk

Hassu kommentti. Mutta noinhan se on.

Vierailija
32/47 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

GANG STALKING

Vierailija
33/47 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle kävi niin että juttelin naapurin kanssa aina ku pihalla nähtiin mut loppu moikkaaminen ja jutteleminen ku ostin uudemman auton en tiedä johtuuko nyt uudesta autosta..

Vierailija
34/47 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä,lähinaapuri kurkistelee ovisilmästä ettei vaan satu samaan aikaan hissiin ja kääntää selän jos satutaan samaan aikaan lähikauppaan..Kaikenlaista.

Älä mene iholle, kyylä! Taalasmaan Ulla!

Vierailija
35/47 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa vaikka eivät kerrostalossa naapurit tervehtisikään ja enemmän minua haittaa jos naapurit tulevat liian liki tai ryhtyvät liian tuttavallisiksi. Moni kerrostaloasukas haluaa elää rauhassa omissa oloissaan. Kerrostalokyttääjiä kartan, mutta joskus voin tölväistä heitä pahastikin jos huomaan heidän puuttuvan liikaa muiden asukkaiden elämiseen ja olemiseen.

Vierailija
36/47 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta on, kun naapurit mulkoilevat murhaavasti kaukaa, mutta eivät vahingossakaan tee elettäkään tervehtiäkseen :D

Vierailija
37/47 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tervehtiminen niin toimi. ei ketään voi omalla tekemisellä pakottaa tervehtiin takas. älä ota sitä niin vakavasti ei se oo sulta pois ei ne morjestamiset kulu

Vierailija
38/47 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä fiksut ihmiset moikkaa naapureitaan mutta enempää ei tarvitse puhua eikä ainakaan udella mitään.

Vierailija
39/47 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis mikä v- siinä on ettei aikuiset tervehdi? Jos mä tervehdin ja ei tule takaisin mitään ja varsinkin jos vielä kattoo ja ei sano mitään ni aivan varmasti toistan tervehdyksen ja sanon vielä kolmannenkin kerran jos ei ääntä kuulu. Kerran menin naaman eteenkin.

On tietty ihmisiä jotka on epäluuloisia ja mielisairaita yms että tervehtimättömyys ei johdu musta vaan heistä mutta kyllä suurimman osan pitää osata tällainen. Epäkunnioittavaa.

Vierailija
40/47 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole varmaan koskaan tervehtinyt naapuria. Mulla ei ole edes mitään hajua ketkä on mun naapureita ja hyvä niin. Asun kerrostalossa Helsingissä.

Asun myös helsinkiläisessä kerrostalossa. Rapussa ja piha-alueella kaikki tervehtivät toisiaan. Asui täällä tai ei.

En minäkään tiedä kuka asuu ja kuka ei. Kuuluu vain ihan perusasioihin.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän