Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit ei tervehdi?!

Vierailija
08.09.2021 |

Siis mikä on, kun ei tervehdi edes takaisin jos itse tervehtii?! Ja usein vielä uudet naapurit, muuttaa tänne, eikä edes tervehdi? Hitto mikä junttila, varmaan jostain metsästä taas muuttanut ja alue muutenkin slummiutuu, huomaa tästä asiakaskunnasta.

Onko se vaikeaa olla peruskohtelias, missä on ihmisten käytöstavat?!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä,lähinaapuri kurkistelee ovisilmästä ettei vaan satu samaan aikaan hissiin ja kääntää selän jos satutaan samaan aikaan lähikauppaan..Kaikenlaista.

Vierailija
2/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen on kyllä outoa ja anteeksiantamatonta. Kyllä käytötapoihin kuuluu tervehtiä tai vähintään nyökätä, jos tervehtiminen tuntuu ylitsepääsemättömältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapussa jos muita,kun menen tai tulen. Tervehdin aina ihmisiä.Vaikka en tietäisi asuuko koko talossa? Sillä todella en tiedä, ketä missäkin kerros asuu .Se on kohtelias tapa tervehtiä.. Jotkut tervehtii takaisin,jotkut kulkee pää maata katsoen.Eivätkä tervehdi takaisin,vaikka pärstä kerran muistan, kun vuosia sama rappu asunut. Mutta en siitä migreeniä ota, enkä sen enempää ajatele koko asia.

Vierailija
4/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla kyllä paskat naapurit.

Vierailija
5/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittakoon valituslapun ovesta

Vierailija
6/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä niille häätö. Eihän tuollaista tarvitse sietää.

Vierailija
7/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole varmaan koskaan tervehtinyt naapuria. Mulla ei ole edes mitään hajua ketkä on mun naapureita ja hyvä niin. Asun kerrostalossa Helsingissä.

Vierailija
8/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sivistyksen merkki, ettei koko ajan tervehdi kuin robotti. Ei ihmisillä ole tarvetta nyökytellä koko päivää niin että niskahartia tulee kipeäksi ja että hoettaisi aamusta lähtien moi, hei, terve, terpparallaa, terps jne. Ihmisillä on --tervehdyskiintiö-- per päivä, montako kertaa tervehditään. Osa tervehtii ja osa ei. Voit innokkaimpien kanssa tervehtiä ja vaihtaa kuulumisia.

Vierailija
9/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltä jäi joskus tervehtimättä kun säpsähdin kun naapuri avasi oven samaan aikaan kun minä olin samalla omalla ovella juttelemassa vielä, tuli katsottua naapuria mutta en vaan ehtinyt siinä tervehtiä kun oli muut mielessä. Tällaista voi käydä, tai että on omissa ajatuksissaan tai muuta

Vierailija
10/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole varmaan koskaan tervehtinyt naapuria. Mulla ei ole edes mitään hajua ketkä on mun naapureita ja hyvä niin. Asun kerrostalossa Helsingissä.

En minäkään tiedä ulkonäöltä kaikkia samassa rapussa asuvia, mutta olisihan se nyt outoa olla tervehtimättä rapussa, kun siellä toisen ihmisen kohtaa. 

Vierailija
11/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluu asiaan tervehtiä, tuo mukavaa fiilistä yhteisöön. Rivitalossa, missä itse asun, tunnetaan kyllä toisemme ja juttuseuraa saa kenestä tahansa. Toisaalta, ihan rauhassakin saa olla, jos ei halua tutustua. Mutta aina morjenstetaan! Taitaa olla kerrostalojen ongelma lähinnä tuo väistäminen.

Vierailija
12/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tiedä ulkonäöltä kaikkia samassa rapussa asuvia, mutta olisihan se nyt outoa olla tervehtimättä rapussa, kun siellä toisen ihmisen kohtaa. 

Miksi? En minä tervehdi kaupan rullaportaissakaan jokaista vastaantulijaa.

Vierailija
13/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on huonoja käytöstapoja, jos ei tervehdi. Tätä ei vissiin maaltamuuttaneet tiedä, vai tietävätkö??

Pk-seudulla KUULUU tervehtiä saman kerrostalon asukkaita esim jos rapussa kohtaa. Se on sivistymättömyyden merkki, jos ei tervehdi, myös nyökkäys tms riittää, ja kertoo huomaavaisuudesta joka kuuluu kerrostalon asukkaiden vastuulle mikäli vastuullisuutta ja sivistystä on vielä jäljellä.

Jotkut tuijottaa pitkään, ja kun tervehtii, niin ei sano mitään takaisin. Kyllähän toi kertoo älyn puutteesta sekä ennenkaikkee käytöstavat puuttuu.

Vierailija
14/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä,lähinaapuri kurkistelee ovisilmästä ettei vaan satu samaan aikaan hissiin ja kääntää selän jos satutaan samaan aikaan lähikauppaan..Kaikenlaista.

En luultavasti edes tunnista sinua, enkä keskity siihen ketä kaupassa tulee vastaan vaan keskityn ostoksien tekemiseen.

Vierailija
15/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolainen tyyli. Omat yksilönvapaudet pääomalla voi ostaa itsekunnioituksen olemassaololleen ilman toisen mielipiteen pyyntöä tervehtimällä tätä arasti ja pyytämällä olemassaololleen hyväksyntää.

Kun on rahaa niin voi vaan olla. Sehän on aika kollektiivinen tapa ja sosialistinen tapa tuo tervehtiminen ja muiden huomioiminen.

Vierailija
16/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai suurinosa luulee et kohta koittaa käyttää jotenkin hyväksi jos tulee läheiset välit.

Vierailija
17/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton velvollisuus kenelläkään on reagoida mitenkään johonkin random-tyypiin, joka nyt vaan sattuu asumaan samassa rakennuksessa. Ei mikään.

Vierailija
18/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Suomessa.

Vierailija
19/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehtiminen luo yhteisöllisyyttä. Se saattaa jollekin yksinäiselle olla päivän ainoa kontakti toiseen ihmiseen. Samoin, jos joskus tarvitset apua on todennäköisempää saada sitä sellaiselta ihmiseltä jonka kanssa on tervehtinyt jonkin aikaa.

Vierailija
20/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse nyökkään tai tervehdin jopa ääneen, saan silti usein ilkeitä töksäytyksiä "tervehtimättömyydestäni". En rupea kailottamaan kovaan ääneen "terve" joka kerta, kun jonkun puolituntemattoman kohtaan. Jos et huomaa nyökkäystäni tai kuule tervehdystäni, on se oma häpeäsi. Kaikkein typerintä on alkaa kurmottamaan minua ja junttia se kurmottaminen olisi vaikka en tervehtisi lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä