Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä posteille, kun entinen asukas ei suostu tekemään osoitteenmuutosta?

Vierailija
17.10.2014 |

Kyse ei siis ole sentään ihan kaikista posteista, vaan tällä hetkellä näyttäisi siltä että kahdesta lehdestä on edelleen osoitteenmuutokset tekemättä. Muutosta on nyt kuusi kuukautta. Laitoin edellisen postilaatikkoon palauttamani lehden mukaan viestin, että voisiko jo vaihtaa näidenkin toimitusosoitteet. Mutta taas tuli eilen samainen lehti meille! Ärsyttää, en oikeasti jaksaisi enää raahata kyseisen tyypin posteja postilaatikoihin. Tosin onhan se hänelle varmasti tosi kätevää, itse ei tarvitse sormeakaan nostaa kun uusi asukas pitää huolen että postit saapuvat silti oikeaa. osoitteeseen...

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 11:04"] Mulla meni pankin (Nordea) postit lähemmäs vuoden vanhaan osoitteeseen vaikka olin tehnyt osoitteenmuutoksen, vaihtanut osoitteen verkkopankissa ja soittanut pankkiin - ei auttanut. Vasta kun lampsin pankkiin ja "huusin", että "yhtäkään postia ette enää lähetä vanhaan osoitteeseen vaan hoidatte tän nyt kuntoon" niin vasta sitten loppui uuden asukkaan piina. [/quote]   Sama täällä. Meillä postia menee kolmeen vanhaan osoitteeseen. Jotkut tulee käännettyinä tänne oikeaan. Paljonkohan on jäänyt saamatta? Itellalle ilmoitettu, maistraatista tarkistettu osoitetiedot ja lehtitalolle ilmoitettu, ne kun eivät kaikki saa suoraan VTJ:stä tietoja.   Pankin kirjeet meni puoli vuotta vanhaan osoitteeseen, mistä Itella ne käänsi täysin väärään paikkaan, missä emme koskaan ole edes asuneet. Nimi vaan sattui olemaan sama kuin meillä.  Mitä voi enää tehdä?   Ennen postiin saattoi luottaa.   Myös naapurin posteja oon kiikuttanut heille ja siitä ilmoittanut jakeluun, että tarkkaavaisuutta kiitos. Se vasta on kalliiksi tullut. Itellan palvelunumeroon soittaminen on kallista, ja jonottaa  pitää. Posti ei ota näitä valituksia vastaan, sillä jakelu on erikseen.   Kirjeitä EI todellakaan saa hävittää, vaikka ne väärään osoitteeseen olisikin jaettu. Voivat olla todella tärkeitä. Kerran meille tuli naapurille tarkoitettu rahaa sisältänyt kirje. Olimme poissa kotoa, ja oli sitä odotellut viikon verran. t. täysin Itellan toimintaan tyytymätön entinen postin työntekijä. [/quote] Eh... rahaa ei lähetetä kirjekuoressa. Tai siis vain idiootti lähettää.

[/quote]Ei sais mutta kyllä sitä tapahtuu.mJa näitä rahahuolia häviääkin.

Vierailija
2/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 09:59"]Kyse ei siis ole sentään ihan kaikista posteista, vaan tällä hetkellä näyttäisi siltä että kahdesta lehdestä on edelleen osoitteenmuutokset tekemättä. Muutosta on nyt kuusi kuukautta. Laitoin edellisen postilaatikkoon palauttamani lehden mukaan viestin, että voisiko jo vaihtaa näidenkin toimitusosoitteet. Mutta taas tuli eilen samainen lehti meille! Ärsyttää, en oikeasti jaksaisi enää raahata kyseisen tyypin posteja postilaatikoihin. Tosin onhan se hänelle varmasti tosi kätevää, itse ei tarvitse sormeakaan nostaa kun uusi asukas pitää huolen että postit saapuvat silti oikeaa. osoitteeseen...
[/quote]
Pane roskikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu kohta 10v tässä ja aina vaan tulee edellisen postia. Nykyään laitan ko. postit naapurin laatikkoon

Vierailija
4/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä tuli muutos äkäseen kun aloin avaamaan kirjeet ja ripustin ilmoitustaululle alakertaan kaikkien nähtäville.

Vierailija
5/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan aiheeseen liity, mutta muuttojuttuja kuitenkin. 

Muutin uuteen asuntoon ja edellinen asukas ei ollut irtisanonut puhelinta (aika ennen kännyköitä). Puhelinyhdistys ei voinut kytkeä mun puhelinta osoitteeseen. Parikin kertaa ilmoitin ed.asukkaalle, että pitäis jo irtisanoa. Ei vaikutusta. Mikäs siinä, minä pystyin soittamaan, mutta hänen laskuunsa. Ja minähän soitin. Kunnes hänelle ilmoitin, että kaikki mun soitot menee hänen piikkiin kun ei ole irtisanonut. Johan alkoi tapahtua :)

En tiedä kuinka ison laskun sai, mutta ei ainakaan mulle valittanut.

Vierailija
6/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen kirjeitä ei tosiaan saa roskiin viedä mutta turha niitä jokaista erikseen postiin viedä. Kerää vaikka pari kk niitä ensin. Posti ei tosin palauta joukkokirjeitä lähettäjälle kun ei kuulu sopimukseen, vaan heittää roskiin jos osoitteenmuutos ei ole voimassa... en tiedä palautetaanko lehdet lähettäjälle.

Vierailija
7/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pidät itelläs.

Vierailija
8/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon repiny ja heittäny roskiin. Sinne on menny laskuja ja muuta paskaa. Jos ei pyynnöstä huolimatta lotkauta korvaansa, niin antaa sit olla.

Vierailija
9/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos itse maksaa noista lehdistä, eikä ole viitsinyt osoitteenmuutosta tehdä, niin se on voi-voi.:)

Vierailija
10/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa te ootte lopettaneet niiden palauttamisen? Siis muutosta aikaa montako kuukautta?

Vierailija
11/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka tekee...Ihan vaan vertaukseksi.

Vierailija
12/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muutaman kerran jälkeen tajua tehdä osoitteenmuutosta, niin lehdet saattaisin pitää. Kai se alkaisi pikkuhiljaa lehtiään kaipailla. Kirjeet pudottaisin postilaatikkoon kommentilla "ei asu ko. osoitteessa"-kommentilla varustettuna.

Vierailija
13/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:07"]

Jos ei muutaman kerran jälkeen tajua tehdä osoitteenmuutosta, niin lehdet saattaisin pitää. Kai se alkaisi pikkuhiljaa lehtiään kaipailla. Kirjeet pudottaisin postilaatikkoon kommentilla "ei asu ko. osoitteessa"-kommentilla varustettuna.

[/quote]

Tai sitten vois toisaalta kerätä niitä posteja muutaman viikon ajan, ja kiikuttaa ne yhdessä nipussa postikonttoriin asti...

-7

Vierailija
14/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietkö sä ne postit sille? Eihän se noin muutukaan, nollavaivalla täydellinen palvelu.

Laita postilaatikkoon (keltaiseen) ja osoitetarraan raksit osoitteen yli ja lisäys 'palautetaan lähettäjälle, ei asu tässä osoitteessa'. Kaikkiin lähetyksiin. Lehtitaloihin voit myös soittaa ja sanoa, että tyyppi ei enää asu täällä, et tiedä uutta osoitetta, mutta tämä se ei ole.

Vaikka nro 3 ja ilmeisesti joku muukin tekee niin,  missään nimessä laskuja ym. ei saa repiä ja laittaa roskikseen. Se on paitsi epäkohteliasta, myös laitonta.

Vierailija
15/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:06"]Ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka tekee...Ihan vaan vertaukseksi.
[/quote]
Pöh, eikös se nyt ole ihan yleistä että edelliseltä asukkaalta jääneet postit toimitetaan postilaatikkoon. Miten pitkään tätä saa jatkua on sitten toinen kysymys. Mutta minusta ainakin olisi ihan kiva, että jos jonnekin olen muuttohässäkässä osoitteenmuutoksen unohtanut tehdä, niin saan silti postit itselleni. :)

Vierailija
16/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautit siis lehden postilaatikkoon? Luuletko sinä, että joku on edes huomannut viestiäsi?

Mene postiin kertomaan, että saat edelleen väärää postia. Vain näin saat viestin perille asti. Ja jos postia silti tulee, heitä menemään. Minun taloni edellisen omistajan postia (kerhojen kirjeitä yms.) tulee satunaisesti yhä ja menee saman tien roskalaatikkoon.

Vierailija
17/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisin lehtiin muutaman kerran pyynnön vaihtaa osoitetietonsa. Sen jälkeen pitäisin itselläni. Alkaa varmasti vituttaa jos joutuu maksaan lehdistä joita ei saa. Laskut yms en enää veisi postiin vaan heittäisin roskiin. Ei oo mun vika jos tulee maksuhäiriöitä yms. Ko. Henkilölle. Tai sit jos olis aikaa niin alkaisin kirjotteleen niihin kaikenlaista... heh heh...

Vierailija
18/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:09"]

Vietkö sä ne postit sille? Eihän se noin muutukaan, nollavaivalla täydellinen palvelu.

Laita postilaatikkoon (keltaiseen) ja osoitetarraan raksit osoitteen yli ja lisäys 'palautetaan lähettäjälle, ei asu tässä osoitteessa'. Kaikkiin lähetyksiin. Lehtitaloihin voit myös soittaa ja sanoa, että tyyppi ei enää asu täällä, et tiedä uutta osoitetta, mutta tämä se ei ole.

Vaikka nro 3 ja ilmeisesti joku muukin tekee niin,  missään nimessä laskuja ym. ei saa repiä ja laittaa roskikseen. Se on paitsi epäkohteliasta, myös laitonta.

[/quote] Jos ei monen kuukauden jälkeen usko ja pyörittelee silmiä ja naureskelee, niin mulle on aivan yksi ja sama. Ilmeisesti ei ole aihettakaan maksaa ko.laskuja tai tehdä sitä osoitteenmuutosta. Vissiin hänelle ihan taktinen veto, että kaikki postit tulee tänne. Mulle on ihan yks ja sama.

Vierailija
19/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietysti olen juurikin postilaatikkoon vienyt! En postiluukkuun. :) Ja sillä "ei asu täällä"-tekstillä varustettuna.

Ja laitoin aika ison (ja vihaisen...) lapun lehden ensimmäiselle sivulle. :D

Vierailija
20/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:12"]

Palautit siis lehden postilaatikkoon? Luuletko sinä, että joku on edes huomannut viestiäsi?

Mene postiin kertomaan, että saat edelleen väärää postia. Vain näin saat viestin perille asti. Ja jos postia silti tulee, heitä menemään. Minun taloni edellisen omistajan postia (kerhojen kirjeitä yms.) tulee satunaisesti yhä ja menee saman tien roskalaatikkoon.

[/quote]

Esimerkki:

Työpaikalleni tuli kirje, joka ei kuulunut sinne. Vedin päälle rastin ja kirjoitin viereen oikean osoitteen, kun tiesin sen. Vein kirjeen laatikkoon. Seuraavana päivänä samainen kirje tuli taas työpaikalleni.

Nyt vein kirjeen henkilökohtaisesti postiin ja selitin asian. Näytin vielä oikeaa osoitetietoa. -Juu, kerrotaan jakajalle. Seuraavana päivänä kirje kannettiin taas meille.

Palautin taas kirjeen laatikkoon lisäyksellä, että alleviivasin oikean osoitteen. Seuraavana päivänä odotin kirjettä takaisin. Ei tullut. Se tuli vasta sitä seuraavana päivänä.

Silloin ehdin juoksemaan postinkantajan perään ja antamaan sen käteen ja selittämään asian. Sen jälkeen kirjettä ei enää kannettu meille.