Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinteinen aihe: mitä viedä juhannuksena isäntäväelle mökkituliaisiksi?

Vierailija
04.06.2022 |

Itse vien kynttilöitä, servettejä ja täytekakun.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillihiiliä.

Vierailija
2/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkaraa, kananmunia, talouspaperia.

Vierailija
4/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kori johon kerätään kaikenlaista kivaa, lahjat? 

Vierailija
5/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis menet lokkeilemaan jonkun mökille juhannuksena? Ei voi olla totta. Juhannuksena ollaan omien kanssa omilla mökeillä.

Vierailija
6/24 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ja juomaa. Jos ei ole etukäteen sovittu kuka mitäkin ruokaa tuo, vie hyvin säilyviä mökkiruokia (säilykkeitä, kestomakkaraa, juustoa, näkkäriä tai hapankorppuja, sinappia, ketsuppia, kahvia, teetä jne) ja lisäksi jotakin herkkua (mansikoita, herneitä, hedelmiä). Ja juomia (seurakunnan ja olosuhteiden mukaan kivennäisvesiä, limuja, olutta, jekkua). Kukaan ei saisi mennä toisten mökille ilman isoa ruokakassia!

Vierailija
7/24 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen juhannuksenviettoon tullessani siskoni kanssa (mökinomistaja) treffit kyläkaupalle, josta hän valitsee mitä tarvitaan, ja minä maksan. Alko on siinä vieressä, ja sieltä ostan pari niitä 3 litran viinipaketteja.. Millään keksipaketilla ja kahvilla en todellakaan kehtaisi! Ja vaikka tulen junalla, tuon lakanani ja pyyhkeeni tullessani, ja aina lapsille jotain tuliaisiksi (korttipeli, värityskirja, ja semmottis). Toimii. Olen ilmeisen tervetullut vieras kun kutsu aina tulee.

Vierailija
8/24 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksipaketti. Jos on yli viikon, niin kahvipaketti lisäksi.

Vierailija
9/24 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"itse vien kynttilöitä, servettejä ja täytekakun."

Onpas ap:llä typerät viemiset, ei tajua ettei hän ole tervetullut moisten tuomisten kanssa lokkeilemaan...

Vierailija
10/24 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on kun kysyy suoraan isäntäväeltä. Etukäteen.

Vierailija
11/24 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison kulllini, sitä saa naisväki käyttää mielin määrin. Aina kun haluttaa niin setämies tyydyttää!

Vierailija
12/24 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyvä ei tieltä eksy. Juhannusjuomat esim. niin että riittää, mutta riippuu ihan isännistä viedäänkö viiniä, kaljaa ja väkeviä ja mitä laatua ja kuinka paljon. Ruoista on hyvä kysyä etukäteen ja sopia, koska kylmäsäilytystilat on rajalliset.

Vierailija
13/24 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoka-asiat ovat jo hoidossa ja kysymys on vain tuliaisista, veisin vaikkapa kahvipaketin, jotain makeaa kuten suklaakeksejä tai jonkun hyvännäköisen viineripitkon tms., nätit servietit tai kertsimukeja, rasia mansikoita ja päivän hömppälehden tyyliin IL tai IS.

Vierailija
14/24 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaus Marie-keksejä ja kahvipaketti.

Vierailija
15/24 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"itse vien kynttilöitä, servettejä ja täytekakun."

Onpas ap:llä typerät viemiset, ei tajua ettei hän ole tervetullut moisten tuomisten kanssa lokkeilemaan...

Ai? Miksi ovat typerät viemiset? Mitä itse sitten veisit? Ap

Vierailija
16/24 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan meille kynttilöitä, makkaraa, kananmunia ja mitä täällä on ehdoteltu. Eikä mitään hiiliä, meillä on kaksikin grilliä mökillä, kaasugrilli ja toiseen laitetaan puita. Mökillä on rajalliset säilytystilat, emmekä oleile siellä talviaikaan polttamassa kynttilöitä, niin en halua sellaisia kaappiini. Jotain sellaista, mikä säilyy lämpimässä, ja mitä tietää mökillä tarvittavan. Vessa-ja talouspaperia voi viedä aina. Meille kelpaisi lämpimässä säilyvä maito, kahvi, viinit, olut, lonkero, keksit, näkkileipä, mehut, limsat ja vichyt. Jos haluaa tuoda jotain kylmässä säilytettävää, niin tietysti joku hyvä juusto, vaikka graavi-tai savulohi, uudet perunat sitten kun niitä saa jne.

Vierailija
17/24 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien 5 kg lihoja ja grillimakkaroita, kaksi pulloa konjakkia ja kuusi pulloa punaviiniä. Meitä on 5 henkeä siellä, mökin omistajapariskunta, toinen pariskunta ja minä. Kukaan ei ole kännääjä, mutta juomat eivät pilaannu ja lihat varmaan syödään kahden päivän aikana. Jos löydän matkan varrella, ostan vielä jotain hedelmiä ja salaatteja laatikollisen. Siellä huvilalla on kyllä jääkaappi ja jopa kellari. Aittaan pääsen nukkumaan. 

Vierailija
18/24 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä uskaltaisko muuta viedä kun valkoista talouspaperia ja viiniä . Nekään ei ehkä ole juuri oikeanlaiset.

Vierailija
19/24 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa mökkituliaiseksi ideaa. Tuohon vielä tulitikut ja muutama sytyke mukaan viimeistelemään tuliainen:

https://www.iltalehti.fi/mokkiextra/a/48c15892-abf8-4e82-86ab-22622c959…

Vierailija
20/24 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippua/sauna lahjapakkaus tai jokin muu lahjapakkaus 🤔