Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luovutatko verta?

Vierailija
16.10.2014 |

Kuinka usein? Jos et, niin miksi et?

T. O- joka tuntee huonoa omatuntoa jos ei käy vähintään kolmesti vuodessa.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen luovuttanut, mutta tulee järjetön huimaus ja huono olo. Pari kertaa olen tuolista noustuani pyörtynyt.

Vierailija
42/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, Ap. Jos kerran haluat, että luovutamme verta, niin käyn hakemassa veitsen, ja teen ison viillon käteen, jalkoihin, ja päähän. Are you happy now? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutan 3-4kk välein ja olen myös kantasolurekisterissä luovuttajana :) Kun pystyn auttamaan näinkin pienellä vaivalla, teen sen mieluusti!

Vierailija
44/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi luovuttaa, mutta luovuttaisin mielelläni. Sydänsairaus (synnynnäinen) estää.

Vierailija
46/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20-vuotias A+ ja olen luovuttanut kolme kertaa, alkaen siitä kun täytin 18. Viimeksi olen kuitenkin luovuttanut yli 1,5v sitten, on ollut muutama pidempi oleskelu malaria-alueella ja niiden jälkeen aina 6kk karenssi.. Mutta ensi viikolla taas menen, jee!

Vierailija
47/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin vuosien ajan, enää en voi psorilääkityksen takia

Vierailija
48/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luovuta / ole koskaan luovuttanut, eivät huoli

Naurettavan tiukkoja sääntöjä heillä osa, tulee fiilis ettei verestä oikeasti ole pulaa...

Vierailija
49/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan liian vähän, joten en luovuta.

Vierailija
50/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luovutan. Vähintään kahdesti vuodessa käyn. Mulla ei ole kauhean korkea hg, joten pidän sen vuoksi pidempiä välejä ja syön rautalisää myös. t: O+

Vierailija
51/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluasin luovuttaa, mutta en saa kroonisen sairauteni vuoksi. Avustan liikkuvaa veripalvelua kahvitusten järjestämisestä verenluovutusten yhteydessä, koska haluan edes jollain tavalla toimia tärkeän asian puolesta.

Vierailija
52/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaikka olen O- -ryhmää. Paha neulakammo.

Vierailija
53/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat tehdä muutoksia tuohon painorajaan. Jos ottaisivat vaikka pienemmiltä ihmisiltä sitten vähemmän verta tai jotain, mutta on se nyt tyhmää että niin monet ei voi luovuttaa verta koska ei paina tarpeeksi... 

Vierailija
54/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan liian vähän :(

Vierailija
55/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:51"]

Luovutin vuosia suht säännöllisesti, aina kun Hb antoi periksi. Koin sen joten kunnia-asiaksi, kun on vielä niin harvinainen veriryhmäkin (AB-). Kesällä tuli sitten elinikäinen luovutuskielto, kun minulla todettiin harvinainen lihassairaus, tuntuu tylsältä. SPR on vaan niin tarkka (tässä tapauksessa) luovuttajan terveydestä, että siksi tuli merkinnät  papereihin. Ärsyttää aivan suunnattomasti kyllä :/ :/ 

Ja joo, mä olen ihan sinut sairauteni kanssa, joten siksi jaksan murehtiä jostain luovutuskiellosta.

[/quote]

Kuulostaa hiukan siltä, että et pitäisi vastaanottajan terveyttä kovin tärkeänä, anteeksi, kun sanon näin, mutta itse verituotteiden vastaanottajana haluan ainakin uskoa siihen, että Suomessa saamani valmisteet ovat täysin turvallisia.