Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luovutatko verta?

Vierailija
16.10.2014 |

Kuinka usein? Jos et, niin miksi et?

T. O- joka tuntee huonoa omatuntoa jos ei käy vähintään kolmesti vuodessa.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertani ei huolita :-(  Olen alle 50kg ja minulla kaksi kroonista sairautta. Itse käyn veritankkauksessa vähintään kaksi kertaa vuodessa, joten kiitos luovuttajille!  T: O-

Vierailija
22/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kelpaa luovuttajaksi. Asun suurimman osan vuodesta pohjoismaiden ulkopuolella. Lisäksi tällä hetkellä imetän ja synnytyksestä on vajaa vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 00:11"]Vertani ei huolita :-(  Olen alle 50kg ja minulla kaksi kroonista sairautta. Itse käyn veritankkauksessa vähintään kaksi kertaa vuodessa, joten kiitos luovuttajille!  T: O-
[/quote]

Olepa hyvä, t. O- luovuttaja :)

Vierailija
24/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin aikaisemmin, mutta vereni ei kelpaa enää, koska asuin 90-luvulla briteissä.

Vierailija
25/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos niille jotka luovuttavat :)! itse en ole koskaan luovuttanut, koska ykköstyypin diabetes eli sairasta vertani ei huolita. Sairastuin siis 6-vuotiaana niin en ole koskaan päässyt luovuttamaan... Lapsena selitin kuinka aion luovuttaa aikuisena verta kun sukulaisenikin niin tekivät mutta kappas vaan, pari vuotta myöhemmin tuli tämä p*ska tauti :/ joka kerta kun nään äitini saa kuulla oletkos luovuttanut verta, miksi ei!!! Ja aina joutuu selittämään että en saa! Sitten hän ei usko että D1 voisi siihen vaikuttaa... Huoh. Mutta tosiaan, kiitos teille jotka annatte vertanne :)

Vierailija
26/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, 3kk välein.

Vierailija
27/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 3-4 kuukauden välein. Sen mukaan miten osuu hyvin kohdilleen ja on terveenä. Tosin olen melko tylsää ryhmää A+

Vierailija
28/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luovuttanut säännöllisesti siitä asti, kun täytin 18. Odotin kovasti oikeutta päästä luovuttamaan jo aiemmin, joten täysi-ikäiseksi tulossa hienointa oli saada oikeus verenluovutukseen :D ensi kuussa ojennan auttavan käden kuudetta kertaa (:
.
B+

Vierailija
29/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä en, kun vauva on 7 kk vanha ja imetän vielä. Normaalisti käyn luovuttamassa pari kertaa vuodessa. Ennen pyörryin aina verikokeita otettaessa, nyt en enää.

Vierailija
30/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luovuta. En voi luovuttaa, syynä käyttämäni lääkkeet ja terveydentilani.

Jos voisin noiden asioiden puolesta luovuttaa, en luovuttaisi silti, koska menkatkin saavat minut niin heikkoon kuntoon, etten halua yhtään enempää verenhukkaa.

Vierailija
31/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaineeni on joskus jopa alle 90/60, joten en lähde urheilemaan.

Vierailija
32/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin asuin briteissä kriittisenä aikana silloin noin 25 vuotta sitten, joten hullun lehmän tauti minua riivaa enkä saa luovuttaa verta. Veriryhmäkin olisi O- ja mielelläni sitä antaisin kiertoon.

Vierailija
34/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin, mutta vertani ei huolita täällä, sillä olen asunut pidemmän aikaa Englannissa

Vierailija
35/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa luovuttaa. Taustalla on eräs lääkitys. Ennen sitä kävin n. 2 kertaa/vuosi. Arvostan suuresti verenluovuttajia.

Vierailija
36/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy luovuttamassa, koska pelkään neuloja. Verikokeet ovat kamalin asia melkein koko maailmassa! Asia harmittaa minua koska haluaisin käydä luovuttamassa verta! Mutta ehkä jonain päivänä olen selättänyt pelkoni.

Vierailija
37/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin muttaku lääkkeet...

Vierailija
38/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskaltanut luovuttaa. Painoni on aika tasan 50. Lisäksi minulla on ongelmia alhaisesta verenpaineesta, todella helposti alkaa pyörryttää ihan arkitilanteissa.

Vierailija
39/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsivarsissa on lähes jatkuvasti rikkinäistä ihoa atooppisen ihoni takia. En ole siis käynyt edes kysymässä onnistuisiko luovutus, kun nettisivujen mukaan tuo olisi este luovuttamiselle. Jos joskus saan ihoni kuntoon, mielelläni kyllä menen.

Vierailija
40/55 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sairastuin parikymppisenä krooniseen sairauteen joka estää verenluovutuksen. Aikanaan haaveilin myös antavani selkäydinnäytteen (vai mikä neste se nyt onkaan) luovuttajarekisteriin mutta sekin on nyt mahdotonta :(