Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea päätös, tehdäkö abortti vai ei...

Vierailija
16.10.2014 |

Tunteet on kyllä ihan sekaisin. Käytin pillereitä, mutta sitlti kävi näin. Onneksi raskaus on vasta aivan alussa, joten on vielä muutama viikkoa aikaa päättää.

Abortti olisi "helpoin" vaihtoehto, ja ehkä järkevin tässä tilanteessa. Olemme molemmat opiskelijoita, ja opintojen takia joudumme asumaan eri paikkakunnilla. Sopisiko vauva mitenkään tähän tilanteeseen?

Toisaalta minun olisi ehkä mahdollista käydä opinnot loppuun suurimmaksi osaksi etäopintoina, jolloin voisin muuttaa poikaystäväni luo vauvan synnyttyä. Ja olen aina halunnut lapsia, samoin poikaystäväni. Tuntuu kamalalta ajatukselta, että voisin vain päättää kuka "vauvoistani" saa syntyä ja kuka ei. Vaikka tämä vielä onkin vain pienenpieni solumöykky, tulisi se muutamien kuukausien päästä olemaan jo vauva. 

Mutta pärjättäiskö me opiskelijoina vauvan kanssa? Opintoja olisi kuitenkin tämänkin vuoden jälkeen vielä kaksi edessä. 

Olisiko täällä kokemuksia vauvan ja opintojen yhdistämisestä? Tai onko sinulla ollut vaikeuksia päättää raskauden keskeytyksen ja jatkamisen välillä? Kumman päätöksen teit ja onko kaduttanut? Onko täällä ketään jota olisi abortti kaduttanut?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti onko sulla oikeus viedä toiselta elämä?

Asiat kyllä järjestyy. Älä sellaisia murehdi. Kadut lopun ikääsi jos päätät toisen elämän loppumisesta.

Vierailija
2/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tulet katumaan sitä että pidät vauvan, mutta aborttia voit tulla katumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi ylläolevista on valmis adoptoimaan ap:n lapsen, jos tämä ei haluakaan sitä pitää?

Vierailija
4/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti järjellä tätä asiaa, asiat kyllä aina järjestyvät. Tee niin kuin sydämessä tuntuu. Ystävissäni on monta jotka ovat hienosti yhdistäneet opinnot ja vauva-ajan ja jopa nauttineet siitä, ja jopa pärjänneet ok rahallisesti.

Vierailija
5/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:16"]Kumpi ylläolevista on valmis adoptoimaan ap:n lapsen, jos tämä ei haluakaan sitä pitää?
[/quote]
Harvoin tuollaista tapahtuu. Normaali ihminen rakastaa ja kiintyy lapseensa vaikka olisikin vahinko.

Vierailija
6/39 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehny aborttin vuonna 2012, ja kattoan sitä vieläkin.

Vierailija
7/39 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laskea raha-asioita tarkkaan !! Ettei olla heti ensi jouluna jouluapua ryhmässä kerjäämässä taikka sossun luukulla :D

Vierailija
8/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:16"]Kumpi ylläolevista on valmis adoptoimaan ap:n lapsen, jos tämä ei haluakaan sitä pitää? [/quote]ainakin minä eka vastaaja. Tärkeintä on ettei ketään tapeta.

[/quote]

Montakos lasta olet adoptoinut? Vai eivätkö nykyiset adoptiota odottavat kelpaa sinulle?

Vierailija
9/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:24"]

Se on ihan sinun oma päätös. ei me voida sanoa mitään

[/quote]

Ääni tälle. Älä kuuntele tämän sivuston neuvoja, vaan kuuntele omia tuntemuksiasi.

Vierailija
10/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän. Minulla on kaksi vahinko lasta. Esikoinen 1v1kk ja kuopus 2kk. Molemmista tulin raskaaksi vaikka oli kondomi käytössä. En ole hetkeäkään katunut että he jäivät elämääni. Meillä oli myös tiukkaa esikoisen raskauden aikana, itse olin työtön ja mies opiskeli. Sai onneksi vakituisen työn ennen syntymää. Asioilla on tapana järjestyä usko pois. Minun veikkaukseni on että kun olet noin lapsirakas aborttia tulisit katumaan, mutta lasta et koskaan. En tietenkään puolestasi päätöstä tee. :) Voin kuitenkin kertoa että itse olen onnellisempi kuin koskaan ja rakastan kahta pientä poikaani kuin mitään muuta.<3 He ovat elämäni parhaimmat "vahingot".

Vierailija
11/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-16 siis rakastan ENEMMÄN kuin mitään muuta!

Vierailija
12/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi paljon kaikille asiallisista vastauksista! En tietenkään odota, että joku täällä päättäisi mun puolesta (vaikka se olisi kyllä kiva, olis joku muu jota syyttää jos alkaa kaduttamaan), vaan sen takia aloitusviestini lopussa kyselinkin täällä kirjoittelevien kokemuksia asioista. 

Minua huolettaa opintoni. Opiskelen unelma-alaani, joten haluaisin saada opinnot hyvin suoritettua ja alaltai töitä. Kuinka vaikeaa on opiskella vauvan kanssa?

Elämänhallinnassa ei kummallakaan ole ongelmia, muita päihteitä emme käytä kun alkoholia, ja sitäkin maltillisesti. 

Ja jos päätän jatkaa raskautta, en varmasti vauvan synnyttyä pystyisi antamaan sitä pois. 

ap

Vierailija
13/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäopinnot. Ja vauvan synnyttyä voit pitää koulusta hetken taukoa menettämättä paikkaa. :) voitko seurata joitain kursseja/luentoja netin välityksellä?

Vierailija
14/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt abortin ja kadun sitä. Meni useita vuosia sen jälkeen, etten kummemmin ajatellut asiaa. Mutta kun vihdoin "aika oli oikea" ja sain lapsen, tajusin myös sen mitä olin aikaisemmin antanut pois. Kadun sitä lopun elämääni. Suosittelen, että pidät lapsen. Päätös on kuitenkin sinun.

Vierailija
15/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lukiossa kun sain lapsen. Kirjoitin ylioppilaaksi puoli vuotta "myöhässä" ilman sen suurempia ongelmia. Toinen lapsi syntyi kesken sairaanhoitaja-opintojen ja hyvin sain harjoittelun ja opparin tehtyä ja valmistuin! Kolmas lapsi onkin syntynyt ihan työelämän aikana ha neljättä tässä harkitaan. :)

Vierailija
16/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:33"]

Kiitos tosi paljon kaikille asiallisista vastauksista! En tietenkään odota, että joku täällä päättäisi mun puolesta (vaikka se olisi kyllä kiva, olis joku muu jota syyttää jos alkaa kaduttamaan), vaan sen takia aloitusviestini lopussa kyselinkin täällä kirjoittelevien kokemuksia asioista. 

Minua huolettaa opintoni. Opiskelen unelma-alaani, joten haluaisin saada opinnot hyvin suoritettua ja alaltai töitä. Kuinka vaikeaa on opiskella vauvan kanssa?

Elämänhallinnassa ei kummallakaan ole ongelmia, muita päihteitä emme käytä kun alkoholia, ja sitäkin maltillisesti. 

Ja jos päätän jatkaa raskautta, en varmasti vauvan synnyttyä pystyisi antamaan sitä pois. 

ap

[/quote]

Opinnoista: riippuu varmaan paljon, mitä opiskelet ja millä tavalla, onko pysyttävä saman kurssin mukana vai onko vapaampaa esim. yliopisto-opinnot, joissa voi edetä usein vapaammin omassa tahdissa. Joka tapauksessa jotain taukoa tai kevenettyä opiskeluohjelmaa joudut pitämään vauvan ollessa aivan pieni. Silloin vauva tarvitsee niin paljon hoivaa ja läsnäoloa. Mutta ihmettelen, jos eivät opinnot sen verran jousta. Loppujen lopuksi pikkuvauva-aika on niin lyhyt, muutamia kuukausia. Kun olet nuori, sinulla tulee olemaan vielä paljon aikaa opiskella vähän myöhemmin.

Vierailija
17/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä pärjää hyvinkin. Olisiko teillä mahdollisuutta saada taloudellista tukea vanhemmiltanne? Minä sain lapsen opiskeluaikana ja olen hänen syntymänsä jälkeen suorittanut amk- ja yliopistotutkinnot loppuun. 

Vierailija
18/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kallisarvoinen. Jos et halua/pysty vauvaa pitämään, anna adoptioon. Vauvoilla on ottajia, jotka antavat heille hyvän kodin.

Vierailija
19/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt saatana lastas tapa

Vierailija
20/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot ja vauva ei todellakaan ole mahdottommus! Yleensä vaan ihmisillä on ennakkoluuloja kun asiat eivät mene "normaalissa järjestyksessä". Ja nämä ovat ihan höpöä ;) Suosittelen nauttimaan ihanasta lahjasta täysin sydämin, asiat järjestyvät taatusti! Tsemppiä ja hurjasti Onnea!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme