Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaako muita kaupustelijat ja tuputtajat

Vierailija
16.10.2014 |

Esimerkiksi kauppakeskuksissa ihmisiä ahdistelevat tyrkyttäjät, jotka kyselevät milloin mitäkin, kauppaamastaan tuotteesta riippuen. Ne tulevat usein ihan iholle, vaikka yrittäisi kävellä ohi. Sanon nyt täällä suoraan että minua ahdistaa. Olen lisäksi sellainen ihminen etten osaa olla kuulematta ja mennä vaan ohi. Kai se on pakko kehittää sellainen tyyli. Noille tuppautujille ei aina riitä kohtelias kieltäytyminen. Miksi pitää olla noin ahdistavia markkinointitapoja?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUin että tumputtajat :)

Vierailija
2/10 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, ovat kuitenkin aika lieviä täällä Suomessa. Itse olen elänyt suurkaupungin sykkeessä maailmalla, joten osaan hoidella nämä tyrkyt. Päättäväinen ei kiitos ja joskus vain torjuva ele kädellä. Älä anna niille mitään tarttumapintaa, eivät yleensä luovuta jos vähänkin vastaat jollain tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistaa. En tajua miksi tätä tapaa käytetään Suomessa kun harvempaan se toimii.

Vierailija
4/10 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrkyillä on usein tapana aloittaa juttunsa jollain suht henkilökohtaisella kysymyksellä. Siihen ei oikein passaa "Ei kiitos", joten miten näissä pitäis tehdä? Paitsi nyt tietty se että jatkaa vaan matkaa.

ap

Vierailija
5/10 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:17"]

Kyllä ahdistaa. En tajua miksi tätä tapaa käytetään Suomessa kun harvempaan se toimii.

[/quote]

Niin minäkin luulen. Ei ole oikein tänne sopiva tapa.

ap

Vierailija
6/10 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on käytössä tuo ei kiitos ja ohi käveleminen. Se tuntui varsinkin aluksi todella pahalta ja epäkohteliaalta, kun toinen oli esittänut jonkin kysymyksen, mutta ne kysymykset on nimenomaan suunniteltu siten että ihmiset kokisivat velvollisuudekseen vastata ja pysähtyä.

Nykyään oikeastaan ärsyttää se, että noita tuputtajia on olemassa, jolloin he aiheuttavat joka kerta pienen huonon omantunnon kun en jää heidän kanssaan juttelemaan, ja sen tuputtavan asenteen takia joutuu olemaan töykeämpi kuin haluaisi, jotta pääsisi ohi.

Vierailija
7/10 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vastaan aina noille kaupustelijoille että "ei kiitos" ystävällisesti, oli kysymys mikä vain. Monesti esim. feissari saattaa kysyä "kiinostaako ihmisoikeudet?" ja siihenkin vastaan vain että ei kiitos. Feissari yleensä toivottaa siinä vaiheessa hyvää päivänjatkoa ja mä jatkan matkaani.

Mutta juu, kyllähän tuo silti ahdistaa. Juuri eilen kävin Koskikeskuksessa (tamperelainen kauppakeskus) ja sielläkin tuli liittymämyyjää, kosmetiikkamyyjää ja ties mitä muuta myyjää ahdistelemaan. En tykkää yhtään! Yritän keksiä vaihtoehtoisia reittejä ettei tarvitsisi kävellä niiden ohi, mutta se on vaikeaa, koska ovat juuri siinä pääväylällä jota ei pääse kiertämään.

Vierailija
8/10 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:18"]Tyrkyillä on usein tapana aloittaa juttunsa jollain suht henkilökohtaisella kysymyksellä. Siihen ei oikein passaa "Ei kiitos", joten miten näissä pitäis tehdä? Paitsi nyt tietty se että jatkaa vaan matkaa.

ap
[/quote]

Kyllä sopii "ei kiitos" ihan hyvin vastaukseksi ilmeiselle kaupustelijalle.

Vierailija
9/10 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:18"]Tyrkyillä on usein tapana aloittaa juttunsa jollain suht henkilökohtaisella kysymyksellä. Siihen ei oikein passaa "Ei kiitos", joten miten näissä pitäis tehdä? Paitsi nyt tietty se että jatkaa vaan matkaa. ap [/quote] Kyllä sopii "ei kiitos" ihan hyvin vastaukseksi ilmeiselle kaupustelijalle.

[/quote]

Mä otan tämän käyttöön sitten. Varmaan siksi joudunkin hankaluuksiin että tulee huolimattomasti vastattua muka viattomaan kysymykseen. 

ap

Vierailija
10/10 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, keksin muita reittejä välttääkseni tuputtajat, vaikka se ei ole järkevää. Olis kiva nauttia ostoksilla olosta ilman, että koko ajan tyrkytetään jotakin.