Miksi poliisi puhalluttaa autoilijoita AAMUISIN?
En ole koskaan kuullut rattijuoppojen kuolonkolareista aamulla, illalla ja yöllähän ne tapahtuu kun kovassa kännissä ajetaan ja uhotaan. Mitä järkeä aamulla on kytätä?
Kommentit (26)
Koska moni lähtee kostean illan jälkeen aamulla rattiin luullen olevansa selvä ja aamupäivisin on enemmän liikennettä - isompi riski mällätä auto. Saatat kunnon tinttaamisen jälkeen olla yli puolessa promillessa vielä seuraavana iltapäivänäkin. Krapula on yhtä vaarallinen ajaessa kuin känni.
No koska aamulla saattaa napata töihin ajelevan rattijuopon. Työssäkäyvä saa palkkaa ja voi siis maksaa sakkonsa valtiolle. Aamuisissa ratsioissa ei ole liikenneturvallisuuden edistäminen ykkösenä, vaan kansantalouden.
Et ole ap kuullut siitäkään tapauksesta kun rattijuoppo ajoi sisarusten päälle keskellä päivää pari vuotta sitten? Koko päivän pyörinyt uutisissa kuinka pieni tuomio oli tytön tappamisesta.
Yllättävän moni niissä aamuratsioissa rattijuoppoudesta kuitenkin kärähtää, joten ei niitä turhaan pidetä. Entinen työpaikkani oli sellaisessa paikassa, että työmatkalla oli ratsioita aamuisin ainakin kerran kuussa, ja vaan puhallutettiin. Ja kummasti niitä autoja oli sinne tien varteen jäänyt. Itsellä ei ole moisesta pelkoa, absolutisti kun olen.
Koska yöllä puhalluttaminen (jota myös tehdään, itse olen puhaltanut myös klo 24) on liikenneturvallisuuden kannalta vaarallisempaa. Ihmiset ottavat nousuhumalassa enemmän riskejä lähtiessään pakoon.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:09"]
Vittu sä olet tyhmä ap. ...
[/quote]
Perustele!
Hallituksella on tavoite vähentää liikennekuolemia, se joka on ajanut t 1,5 promillen kännissä yöllä ja aiheuttanut sen kuolemanvaaran konkreettisesti ei sitä tee aamulla klo 08.00 aikaan, koska hänellä on vain noin 0,5 promillea veressä. Yhtään kuolemaa ei ole tapahtunut aamulla, se on oleellista. Miksi poliisi ei ole siellä missä pahin tapahtuu vuodesta toiseen???
Alkoholistilla on promilleja veressä aamuisinkin. Tiedän yhden alkoholistimiehen joka jäi kiinni viedessään tytärtään kouluun arkiaamuna kahdeksan maissa.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:09"]
Vittu sä olet tyhmä ap. ...
[/quote]
Perustele!
Hallituksella on tavoite vähentää liikennekuolemia, se joka on ajanut t 1,5 promillen kännissä yöllä ja aiheuttanut sen kuolemanvaaran konkreettisesti ei sitä tee aamulla klo 08.00 aikaan, koska hänellä on vain noin 0,5 promillea veressä. Yhtään kuolemaa ei ole tapahtunut aamulla, se on oleellista. Miksi poliisi ei ole siellä missä pahin tapahtuu vuodesta toiseen???
[/quote]Kyllä se poliisi puhalluttaa öisinkin. Olen itsekin puhaltanut yöllä.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:13"]
Et ole ap kuullut siitäkään tapauksesta kun rattijuoppo ajoi sisarusten päälle keskellä päivää pari vuotta sitten? Koko päivän pyörinyt uutisissa kuinka pieni tuomio oli tytön tappamisesta.
[/quote]
Niin, PÄIVÄLLÄ sattui! Ei aamulla! Lukisitte otsikon...
ap:lla on pointti. Promillen nousukuski on vaarallisempi kuin promillen laskukuski. Toisaalta laskussakaan ei saa ajaa, joten sitä on syytä valvoa lainkuulijaisuuden vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:14"]
Koska yöllä puhalluttaminen (jota myös tehdään, itse olen puhaltanut myös klo 24) on liikenneturvallisuuden kannalta vaarallisempaa. Ihmiset ottavat nousuhumalassa enemmän riskejä lähtiessään pakoon.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa, kyllä poliisin on osattava hoitaa järjestelyt turvallisesti 24 h!
onhan noita sattunut. Kuka muistaa sen yrittäjän, joka ajoi niiden kahden pikkutytön päälle sunnuntaiaamuna joskus 90-luvulla? Kännissähän se oli. Sitten on loukkaantumisia ja kyllä noita ihan mihin aikaan päivästä vaan jää kiinni reiluissa promilleissa. Ap, vältät ongelman kun et ota jos ajat ja päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:20"]
ap:lla on pointti. Promillen nousukuski on vaarallisempi kuin promillen laskukuski. Toisaalta laskussakaan ei saa ajaa, joten sitä on syytä valvoa lainkuulijaisuuden vuoksi.
[/quote]
Niinpä, mutta kun valvonnan resurssit ovat rajalliset, MIKSI sitä valvontaa EI kohdisteta sinne missä kuolemat tulevat??
Moni paheksuu rattijuoppoja eikö ymmärrä olevansa itse sellainen. Aamullahan ns. kunnon ihmiset yleensä syyllistyy rattijuopumukseen.
Esim. Lauantai ja sunnuntai aamuisin sen takia, että kun porukka on edellisiltana ollut juhlimassa niin eivät aamulla ajattele onko alkoholi poistunut jo verestä vai ei. Yleensä aikasin aamulla koko yön juhlimisen jälkeen on vielä aika hyvät promillet.