Mies ei haluakaan lasta, olen raskaana
Yhteisymmärryksessä, tietoisesti olemme yrittäneet lasta puolitoista vuotta. Nyt olen raskaana. Mies kiukuttelee ja nyt ei ehkä haluaisikaan lasta.
Minä taas haluan. Mutta en jaksa kuunnella kiukuttelua. Olen sanonut, että mies voi ottaa eron, jos ei halua elämäänsä minua ja lasta. Surettaa lapsen puolesta, että isä ei häntä nyt haluakaan, mutta pärjäämme kyllä.
Miksei mies sitten vain lähde? En ihan oikeasti jaksaisi jakuvaa tappelua ja kiukkuamista enää.
Kommentit (48)
Tsemppiä Ap! Menkää parisuhdeterapiaan. Kiireesti! Teidän suhde ei ikinä tuosta toivu jos mies koko raskauden vain kiukuttelee. Vaikka sitten muuttaisi mielensä kun lapsi syntyy. Ei ole reilua että molemmat olette yrittäneet lasta ja mies käyttäytyy noin. Hänenhän pitäisi olla onnellinen nyt kun odotettu lapsi onkin tulossa!
Puhu syyllistävästi, että mieti miltä tulevasta lapsestasi tuntuu, jos saisi tietää, että oma isä ei halunnut. Ja itse oli mukana lasta tekemässä yhteisymmärryksessä.
Olisiko miehellä joku läheinen ystävä joka olisi (onnellinen) isä, joka voisi jutella hänen kanssaan?
Miksi kaikki ehdottavat eroa? Tietenkin mies on hämillään ja tarvitsee aikaa totuutella uuteen elämään. Miehille vanhemmuus konkretisoituu vasta sitten, kun lapsi on syntynyt. Kaikki muu valmisteleva toiminta on turhaa hifistelyä. Muista hoivata myös parisuhdetta. Käykää vaikka ulkona syömässä yhdessä ja puhukaa jostain muusta kuin lapsesta.
Menkää perheterapiaan. Jos mies pystyisi puhumaan ulkopuolisen johtaessa keskustelua.
Saisiko mies neuvolasta tms jutteluapua? Aika oleellista loppuelämänne kannalta kuitenkin miten tuo tilanne lutviutuu ja jääkö lapselle isä kuvioihin. Auttaisiko jos lyöt kortit pöytään ja kerrot miehelle ihan faktoja siitä että kiukuttelee nyt vähän liian isojen asioiden äärellä ja haluaako todella menettää vaimon ja syntymättömän lapsen?