Vauva vuodelle 2016
Tiedän, että aikasessa ollaan liikkeellä. Kerron vähän taustoja. Eli ollaan miehen kanssa seurusteltu reilu kaksi ja puoli vuotta joista puolet asuttu yhdessä. Häät suunnittella vasta vuodelle 2017 ja ennen sitä olisi lapsi toiveissa. Itse opiskelen, mutta saan opiskeluni opiskeltua kevääksi. Mies valmistuu myös pian ja on jo hyväpalkkainen työpaikka tiedossa jossa nytkin opiskelujen lomassa on töissä. Molemmilla hyvä tukiverkosto. Nyt sitten itse asiaan. Ollaan jo pitkään puhuttu että milloin esikoinen voisi putkahtaa maailmaan ja tultu siihen tulokseen että aikaisintaan 2016 tammi-helmikuussa. Ajateltiin aloittaa yritys 2015 toukokuussa ja nappaa sitten kun nappaa :) Onko muita jotka jo nyt suunnittelee lasta vuodelle 2016? :)
Kommentit (163)
Onnea Yosie!! Täällä kanssa tuli plussa tänä aamuna :)
Heissan!
Mahtuukos tänne yksi kuumeilija mukaan? :) Minä olen ollut jo viimevuodesta asti tuolla yrityspäällä 2015 ryhmässä, mutta niinkuin tässä on käynyt niin näyttäisi vauva tulevan vasta ensivuodelle (jos on tullakseen).
Sen verran mun tilanteesta, että ollaan ihan juurikin parikymppisiä molemmat, 3-vuotta yhdessä josta vuosi asuttu samankaton alla & molemmat toivomme esikoista ihan älyttömästi!
Mulla menossa nyt yk 10, mutta seitsemän näistä ihan yrittämällä yritetty konstein, vitamiinein, jalat katossa, vähemmän & enemmän. Mulla on todettu tossa viime keväänä monirakkulaiset munasarjat, jonka takia gyne käski kesän ajan tikutella ovista kun epäili etten aina ovuloi.
No eipä ole kesällä tullut vahvaa plussaa ovistikkuihin joten seuraava ohje oli soittaa lääkäriin julkiselle puolelle aikaa, mulla menossa nyt kp 26/30-35 eli ensiviikolla puhelinlangat laulaa.
Jänskättää, pelottaa, hieman ahdistaa jne, mutta olen valmis ihan mihin vain :)
Hei, täällä on kanssa yksi kuumeilija =). Mä olen 35v ja mieheni 38v, meillä on jo kaksi lasta tyttö 08 ja poika 10 syntyneitä. Nyt olisi haaveissa pikkukolmonen.
Pillereitä vielä syön mutta ensi kuusta lähtien sitten ilman ehkäisyä
[quote author="Pumpuli87" time="09.12.2014 klo 21:35"]
Heip, mä kanssa voisin ottaa osaa tähän keskusteluun!
No jo nyt jotain kerron itsestäni, niin olen 27-vuotias ja mun avomies on 26... Mun avomies oikeastaan otti koko lapsen hankinnan puheeksi ja mulle iski sen jälkeen ihan järkyttävä vauvakuume... En ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä vuosiin, ja ehdittiin jo hetkeksi jättää kumitkin pois. Tosin ihan vaan muutamaksi kerraksi juuri ennen menkkojen alkua, joten raskaaksi tuleminen olisi muutenkin ollut aika epätodennäköistä ja en siis tosiaan siitä raskautunut.
Päätettiin sitten kuitenkin vielä odottaa hetken aikka, koska mulla alkoi joulukuun alussa uusi työ ja en todellakaan haluaisi kärsiä raskauspahoinvoinnista koeaikana... Mulla on määräaikaisuus ensi vuoden loppuun ja nyt haaveilenkin mammalomasta :D Eli tarkoituksena on jättää ehkäisy pois heti kun koeaika päättyy... (oon oikea työnantajan unelma... niiden onneksi mulla on tosiaan määräaikaisuus...) :DD
[/quote]
kiva etä ihan ensimmäiseksi päätit päteä palkoilanne, meillä kaikillahan ei ole hyviä palkkoja eikä pitkää töuraa näin vanhemmallakaan iällä, silti katson olevani ihan hyvä äiti yntyvälle lapselleni :) eipä mulla muuta.
Hei, täällä myös yksi 25v kuumeilija. Ensimmäinen yrityskerta menossa. Laitoin ryhmään liittymispyyntöä, mikäli mukaan vielä mahtuu :)
Moi,
Myös meillä olisi 2016 vauva toiveissa :) Olemme olleet yhdessä 7.5 vuotta, joista naimisissa 4 kuukautta. Molemmilla on tällä hetkellä työpaikka, itselläni määräaikainen sairasloman sijaisuus, joka jatkuu määrittelemättömän ajan ja miehelläni vakituinen työsuhde.
Tarkoituksemme olisi aloittaa yrittäminen 28-vuotissyntymäpäivänäni huhtikuussa eli heti tärppäämällä vauva syntyisi alkuvuodesta 2016. Olen halunnut alkaa valmistautumaan tähän elämänmuutokseen parantamalla elämäntapojani jo tässä vaiheessa (alkoholi pois, ruokavalion parantaminen, elämän järkeistäminen rutiinien luomisella, liikunnan lisääminen). Tarkoituksena olisi myös tiputtaa ylimääräiset kilot pois ennen raskautta hedelmällisyyden parantamiseksi ja raskausdiabeteksen riskien minimoimiseksi.
Hienoa löytää joku samanlaisessa haaveiluolotilassa olija :)
Moikka moi ! Täällä kanssa -16 vauvasta haaveileva ilmoittautuu !
Kuulun myös tuohob Yritys Päällä 2015 ketjuun, mutta miksi en tännekin voisi turista :) mikäli mukaan mahtuu ?
Taustoja hieman: olen kohta 25-vuotias, onnellisessa avioliitossa elävä, 03/14 syntyneen pojan äiti. Edellinen synnytykseni päättyi sektioon, josta toipuminen oli todella hidas. Poikamme nukkui todella huonosti 6kk-1-vuotiaaksi, joka lykkäsi ajatusta Pikkukakkosen työstämisestä. Nyt kesän aikana kuitenkin pehmenin ajatukselle ja heinäkuussa kävimme miehen kanssa keskustelun, joka päättyi lauseeseen "tulee, jos on tullakseen". Sama lause lausuttiin häidemme jälkeen kolme vuotta sitten, kun jätimme ehkäisyn pois. Heinäkuussa -13 tein positiivisen raskaustestin ja maaliskuussa -14 syntyi suloinen esikoisemme.
Vaikka olen nytkin yrittänyt olla ajattelematta vauvan tuloa, huomaan laskeskelevani kiertoani tarkkaan, käyttäväni ovislaskureita, kuulostelevani kehoani... Vauva pyörii mielessä koko ajan. Ja nyt minusta tuntuu kammottavalta, jos joudun odottamaan plussaa melkein vuoden ! Tiedän, useat yrittävät vasta esikoista ja ovat yrittäneet jo kauan, joten murheenihan ovat liki mitättömät.. Toivonkin kaikille nopeita plussia !!
Sitten kierrosta.. Nyt on kp 2/33(?), menkat alkoivat kunnolla eilen. Ja yk 2 kiepsahti samalla käyntiin. Tässä kierrossa ajattelin ottaa greippimehun käyttöön !
Ihanaa päästä juttelemaan tänne, vertaistuki on mahtavaa :)
Päätinpä tänne kirjoitella oman tarinani.
Olen 24-vuotias nainen,jolla todettu pco-tyyppiset munasarjat 2009. Silloisen miehen kanssa vauvaa yritettiin 4 vuotta(2 vuotta ilman ehkäisyä tulee jos on tullakseen-meiningillä,vuosi kunnon yritystä ja vuosi clomifen-hoidoilla). Tulosta ei kuitenkaan saatu. Clmoifen toimi minulla ja saatiin ovulaatio aikaiseksi mutta raskautta ei alkanut. No,monen tekijän summana 2013 vuonna tuli ero.
Nyt uuden miehen kanssa ei oo vielä ollut ajankohtaista alkaa toden teolla lasta yrittämään. Ole syönyt 1,5 vuotta e-pillereitä ja nyt kun 5 kk sitten aloitin vähähiilihydraattisen ruokavalion,päätin samalla jättää pillerit ja seurata miten ruokavalio vaikuttaa pco:hon. Kierrot ovat olleet jopa 100 päivän mittaisia ja sitten taas olen vuotanut 3 kuukautta putkeen. No,ensimmäinen kierto pillereiden lopetuksen ja ruokavalion aloituksen jälkeen oli 30 päivää, seuraava 35 päivää, sitten taas 30 päivää ja seuraavasta kierrosta plussasin :)
Ruokavalion ansiosta painoa tiputin 15 kg mutta uskon,että suuri vaikutus oli myö sillä mitä söin. Kannattaa kokeilla ;)
Nyt menossa rv 7+1 ja kahden viikon päästä ensimmäinen ultra. Peukut pystyyn,että siellä ois kaikki hyvin <3
Hei,
Olenko ihan Uuno kun en löydä sitä suljettua keskusteluryhmää? Millä hakunimellä pääsisin mukaan jutustelemaan? Kuumeillut olen nyt vasta vähän aikaa, toivottavasti tärppää pian kuitenkin :)
Täälläkin kova vauvakuume vaivaa!!
Itte oon kohta 25,mies on 30. Naimisissa on oltu pian neljä vuotta. Kolme lasta on ennestään. 4,3 ja 1 vuotiaat mussukat meiltä löytyy.
Kierukka otettiin pois lokakuussa,nyt juuri eilen alkoi toiset menkat.
Yleensä raskaudun tosi helposti,joten toivottavasti myös tällä kertaa :)
Mites muilla menee?
Hei,
Vauva ollut haaveena aina 2010 alkaen, eli tovi ollaan keritty harjoitella :) Yritys kertoja on siis kertynyt lukuisia, tippunut jo laskuista. Minulla on pco ja toinen munatorvi tukossa ja melkolailla jo lääkärit on puhuneet siihen malliin että kyllä se ivf on teidän juttu. Mutta kävipä niin että hautasin jo haaveet pienestä ihmisestä niin kappas, ensi vuonna tulee uusi pieni ihminen meille <3 Laskettu aika on vielä suuri kysymysmerkki, mulla on nyt tooosi pitkä kierto menossa..viimeksi ollut menkat heinäkuun loppulla, testasin syyskuun alkupuolella viimeksi..nega silloin. Toki olis ehk pitäny testailla täs välissä mut kun niin monesti on tullu petyttyä,
Moikka!
Täällä jännitellään kauheesti. 12.10 lopetettu minipillerit jonka jälkeen 6.11 ekat menkat nyt kovasti laskeskeltu ja ovistestiin plussattu kp19 😁 Oireita on kauheesti kuviteltuina 😅 Itse en kauheesti usko että mitään olisi oon vaan sellanen ressailija et varmasti ajatuksen voimalla 😀 Nyt menossa kp25, saas nähä jäiskö menkat tulematta :) tänään aamulla ihan törkee turvotus! Tuntu että maha repee aamulla kun ylös nousi 😅
Kysynpä teiltä kun monella varmasti kokemusta testeistä..:) Onko rfsu luotettava? voisko tää tarkoittaa plussaa http://aijaa.com/7ZXGql
Vieläkös tämä keskustelu päällä? :)
Täällä olisi myös vauvahaaveita vuodelle 2016! Pillerit lopetettu tänään, joten katsotaan kauanko pikkuinen antaa odottaa itseään :)
Täällä siis kirjoittelee 23 vuotias naisen alku, yhdessä ollaan saman ikäisen mieheni kanssa oltu jo yhdeksän vuotta ja vauvaa ollaan nyt haaveiltu jo kaksi vuotta, mutta töiden puolesta ei ole tuntunut olevan 'oikeaa aikaa'. Miehellä kyllä vakituinen työ, mutta minulla lupauksista huolimatta määräaikaisena jatkuu kohta jo kolmatta vuotta, joten nyt päätettiin ettei sitä 'oikeaa aikaa' oikeasti varmaa koskaan ole;) ja nyt näin joulun alla tuntui hyvältä aloittaa yritys!:) joten jännitän täällä teidän muiden kanssa mitä tapahtuu :p
Moikka kaikille! Löysinpä tieni myös tänne keskusteluun :- ) Pillerit lopetettu vähän aikaa sitten ja nyt odotellaan ensimmäisiä luomumenkkoja. Ollaan pidemmän aikaa jo heitetty miehen kanssa vitsiä, että tehtäisiinkö vauva. Nyt kuitenkin otettiin asia todenteolla puheeksi ja päätettiin jättää ehkäisy pois. Ei kuitenkaan lähdetä ''yrittämään'' vauvaa, vaan jos se on tullakseen niin on ihan toivottu :) Innolla kuitenkin jään odottelemaan miten käy!
Hey! Täällä ois kans 23v vauvan hankinta puuhissa ! Ei nyt ihan just nyt mutta menkkoja odotellen jospa sen jälkeen alkais tapahtua! ;) Koko homma jännittää ja ei jännitä samaan aikaan, lähinnä että jos sillä pienellä on esim. Koliikki, kehityshäiriö....(?) niin mitenkä jaksan sitten arjessa. Paljon mielessä kaikkea vaan onneksi sain itsenä tänne tungettua niin pääsee höpöttelemään 😌
Moi!
Tsemppiä kaikille yritykseen! Onko tullut uutisia kenellekään? Täällä jännitys vaivaa myös, toinen kierto menossa. Kuparikierukka poistettiin joulukuun alussa, lähinnä kipujen vuoksi, jonka jälkeen (harmiksi) menkat alkoi "sopivasti" joulupäivänä... :/ Nyt ensimmäinen kunnollinen yritys menossa, saas nähdä miten käy :D
Olemme 23 -vuotiaita, kovasta vauvakuumeesta kärsivä pariskunta. Tämä (toivottavasti) tuleva pienokainen olisi esikoinen, josta suuresti haaveilee meidän lisäksi miehen äiti :D Monta kuukautta naureskeltu hänelle ja hänen toiveilleen. No, ilahtuu suunnattomasti jos ja kun on uutisia kerrottavana :) Itse aloimme haaveilla juniorista joulukuun puolessa välissä, vaikkakin molemmilla on aina ollut lapset toiveissa. Kävimme sitten tuumasta toimeen ja nyt odotellaan.
Heip!
Eipä ole vielä mitään tapahtunut.. Päätin että pillereiden lopetuksen jälkeen odotan ekat menkat ja sen jälkeen aletaan yrittämään.. Pillerit loppuivat 20.12 ja eipä ole menkkoja näkynyt, niitä malttamattomina odotellen!:D kuinka kauan teillä yleensä on kestänyt menkkojen alku pillereiden lopetuksen jälkeen? Cerazette ollut käytössä, joten kuukautiset ovat niiden myötä melkein jääneet pois, viime kuukautisen olleet varmaan joskus kesällä:D
Täälläkään ei ole vielä tapahtunut mitään :) Pillereiden lopetuksen jälkeen alkoi kolmen päivän päästä normaali tyhjennysvuoto. Aloitin siitä nyt laskemaan kierron, eli katsotaan koska tulee ensimmäiset luomumenkat näiden jälkeen. Onko teillä aikomuksena tikuttaa ovulaatiota? Mä ajattelin nyt ainakin alkuun olla tikuttamatta, katsotaan jos ilman sitä tärppäisi :)
Moikka taas, minun 3 viikon "oviskivut" olivatkin raskausoire :) <3