SUPER-iso maha, voiko olla jotain vakavaa? Lääkäriin?
Olen käsittääkseni perusterve, ainakin ollut. 1,5 vuotta sitten oli kaikki verensokerit, kilpparit, ym. arvot OK. Mahani on aina ollut hiukan pömppö mutta viimeisten muutaman kuukauden aikana siitä on tullut VALTAVA! En ole raskaana, lukuisat testit tehty. Painokin on noussut. Vyötärö on yli 140 cm :( Lantio ja rinta huomattavasti pienemmät. Maha on pyöreä ja kuin pallo (laitan kuvan niin näkyy, ettei tässä ole tosiaan mistään mielikuvitusongelmasta kyse http://i58.tinypic.com/3321og1.jpg)
Mitä tehdä? Voiko kyse olla jostain vakavasta? Pitäiskö mennä lääkäriin? Mua nolottaa ihan hirveästi tämä maha ja kuinka näytän raskaana olevalta... en kehtaa mennä enää minnekkään, kun mahaa ei saa piiloon :(
Kommentit (161)
Myooma, kysta.. käy myös gynellä ultrassa
Kiitos kaikille!! Sain varattua ajan lääkärille nyt, toivottavasti selviää mistä on kyse ja ei olisi mitään vakavaa... Palaan kertomaan myöhemmin!
Aika jännää, että ajanvaraus toimii tähän kellonaikaan.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:37"]Aika jännää, että ajanvaraus toimii tähän kellonaikaan.
[/quote]
Oletko tosissasi?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:18"]
Porkkanan aiheuttama mahan turvottelu on eri asia kuin 20kg:n painonnousu puolessa vuodessa. Näistäkin viimeiset 10kg kahdessa kuukaudessa. Näinhän ap tuolla aiemmin kirjoitti.
[/quote]
Ja väitinkö mä, että ap:n oire on porkkanaturvottelua? Väitinkö edes, että mulla se yksiselitteisesti johtuu porkkansta? Googlaa käsite sisälukutaito ja mieti, missä sun ongelmasi sen suhteen on.
Ainoa, mitä sanoin yksiselitteisesti on, että mulla tulee noita järjettömän käsittämättömiä paisumisia välillä. Lisäksi mahani näyttää tismalleen samalta kuin ap:lla, se on vain kiinni pienemmässä kropassa. En ole missään vaiheessa väittänyt, etteikö ap:lla voisi syyt olla jotain muuta. Olen käskenyt nopeasti lääkäriin mutta samalla sanonut, ettei kande panikoida ennen kuin on varma syy siihen.
Googleta tosiaan se si-sä-lu-ku-tai-to. Helpotin sun tehtävää tavuttamalla sanan, niin tajuat sen ehkä paremmin.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:18"]
Porkkanan aiheuttama mahan turvottelu on eri asia kuin 20kg:n painonnousu puolessa vuodessa. Näistäkin viimeiset 10kg kahdessa kuukaudessa. Näinhän ap tuolla aiemmin kirjoitti.
[/quote]
Ja väitinkö mä, että ap:n oire on porkkanaturvottelua? Väitinkö edes, että mulla se yksiselitteisesti johtuu porkkansta? Googlaa käsite sisälukutaito ja mieti, missä sun ongelmasi sen suhteen on.
Ainoa, mitä sanoin yksiselitteisesti on, että mulla tulee noita järjettömän käsittämättömiä paisumisia välillä. Lisäksi mahani näyttää tismalleen samalta kuin ap:lla, se on vain kiinni pienemmässä kropassa. En ole missään vaiheessa väittänyt, etteikö ap:lla voisi syyt olla jotain muuta. Olen käskenyt nopeasti lääkäriin mutta samalla sanonut, ettei kande panikoida ennen kuin on varma syy siihen.
Googleta tosiaan se si-sä-lu-ku-tai-to. Helpotin sun tehtävää tavuttamalla sanan, niin tajuat sen ehkä paremmin.
[/quote]
Ohoh. Nyt se kilahti.
Lääkäriin heti mars! Olen lähihoitaja ja viimeeksi tänään hoidin erästä vanhaa rouvaa jolla on munasarjasyövän takia askitesnestettä todella paljon!
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:37"]
Aika jännää, että ajanvaraus toimii tähän kellonaikaan.
[/quote]
Mitä ihmettä? Useimmilla asemilla on nykyään nettiajanvarauskin josta voi varata ajan vaikka keskiyöllä.
Apua toivon että se ei olisi mitään vakavaa ka kaikkea hyvää sinulle, toivottavasti asia ratkeaa parhain päin❤..
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:14"]
Mulla kävi samoin, ja syyksi paljastui 5kg munasarjakysta.
[/quote]
Miten tällainen selvisi? Saanko kysyä mille lääkärille hakeuduit? Mietin, että pitääkö tässä varata useita esim. gynekologi ja yleislääkäri?
[/quote]
Menin ihan tk-lääkärille ja sain lähetteen ultraan. Leikattiin muutaman päivän sisään.
t. Tuo 5kg kysta
Voi kamala! Toivon sydämestäni ettei ole mitään vakavaa! Jaksamista sinulle ap! <3
Lääkäri on vasta nyt alkavalla viikolla!! Kiitos tuesta :) t. Ap
Itsellä oli samat oireet aikoinaan ja paljastui rajalaatuiseksi munasarjakasvaimeksi. Lisänä kauhea jatkuva selkäkipu. Tsemppiä vaan nyt lekuriin! Hengissä tässä ollaan itsekin :)