En tiedä mitä tehdä koronarokotteen suhteen
Minulla on pitkäaikaisesta lääkkeiden käytöstä johtuvia haittavaikutuksia (mm. iho- ja suolisto-oireita, hiustenlähtöä yms). Yritämme lasta ja oli kovan työn tulos saada kuukautiset alkamaan ja kierto säännölliseksi.
Koen ettei rokotteen vaikutuksia pidemmällä aikavälillä tunneta vielä riittävästi, siksi en ole sitä vielä uskaltanut ottaa.
Pelkään kuitenkin mahdollisen (todennäköisen) sairastumisen vaikutuksia esim mahdolliseen raskauteen.
Lääkäreiltä en ole saanut suosituksia rokotteen ottamiseen sen enempää kuin kieltoakaan. Olen työn kautta päivittäin tekemisissä n.50 ihmisen kanssa.
Mitä sinä tekisit tilanteessani?
Kommentit (32)
En ottaisi, jos on lapsiakin tarkoitus tehdä. Mistä sitä tietää, vaikka tekee hedelmättömäksi tuo "rokote". Sen verran ollut ongelmia monilla kuukautisten kanssa, että kyllä epäilyksiä herättää sen turvallisuus.
Piikin ottaminen on suuri riski sikiölle.
Vierailija kirjoitti:
Täältä et saa vastausta, joka auttaisi päätöksen teossa. Mitä jos juttelisit läheistesi tai terveydenhoidon ammattilaisten kanssa. Korona on suuri riski raskauden aikana.
Terveydenhuollon ammattilaisten kanssa turha jutella, siellä kun on vain yksi hyväksytty totuus, mistä saa puhua.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi, jos on lapsiakin tarkoitus tehdä. Mistä sitä tietää, vaikka tekee hedelmättömäksi tuo "rokote". Sen verran ollut ongelmia monilla kuukautisten kanssa, että kyllä epäilyksiä herättää sen turvallisuus.
Niin se on suunniteltu. Paljon kuukautishäiriöitä naisilla.
Miehillä siittiöt kuolevat eli eivät liiku enää eli ihmiset steriloidaan.
Vierailija kirjoitti:
AP kokemus että pitkän aikavälin vaikutuksia ei tunneta on väärä. Johdinaineet poistuvat elimistöstä parissa päivässä, eikä yli 4 MILJARDIA annettua annosta ole antanut mitään syytä olettaa että olisi mitään pitkän aikavälin vaikutuksia.
Pitkä aikaväli tarkoittaa useampaa vuotta. Pitkää aikaväliä ei ole vielä nähty. Esim. alkaako nyt rokotteen saaneilla nuorilla ilmetä vaikkapa lapsettomuutta.
Just luin että erään äidin vauva oli menny siniseksi ja huusi kivusta.
Vietiin sairaalaan.
Äiti oli ottanut kokeellisen injektion.
Käsittämätöntä jankutusta 😑😑😑 LOPETTAKAA JO!!!!!!
Eihän tämä " rokote" mitään paranna vaan päinvastoin.
Jos ei tuu placeboa kohdalle,voit saada vakavia oireita tai kuolla.
Veri sakkautuu, tulee hyytymiä.
Tämä on kuvattu mikroskoopilla.
Jos olisin niin sairas että joutuisin olemaan pitkillä lääkekuureilla, en missään nimessä lisääntyisi. Huonotkin ominaisuudet periytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pohdin ihan samoja asioita. Olen 35, tarkoitus on alkaa yrittää lasta vuoden vaihteessa. Olen terve ja hyvässä kunnossa, sairastan astmaa, mutta se on hyvässä hoitotasapainossa. Ollut jo pitkään. En saa päätettyä mitä tekisin rokotteen suhteen.
No jos et saa päätettyä, niin älä hyvä ihminen hankkiudu raskaaksi niin kauan kuin korona kuvioissa pyörii. Kun sairaalat ovat maailmalla rukoilleet raskaana olevia ottamaan rokotteen, niin mikä sinulle on siinä niin vaikeaa hahmottaa, että heillä on siihen hyvät, käytännön elämästä saadut perusteet?
Mitä sinä luulet tuolla hyvin ilkeämielisellä ja pahansuopaisella viestilläsi oikein saada aikaiseksi? Jos yrität puhua rokotteen puolesta, niin se ei onnistu lyttäämällä ja halveksimalla muita, vaan se onnistuu siten, että ymmärtää empaattisesti ihmisten huolenaiheita ja esittää perusteltuja faktoja rokotteen puolesta. Huom, painosanalla ystävällisesti. Tuollaisella yläasteen kiusaajameiningillä vain aiheutat päinvastaista. Joten ole hyvä, mene peilin eteen ja kysy itseltäsi mikä on motiivisi ilkeillä muille netissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pohdin ihan samoja asioita. Olen 35, tarkoitus on alkaa yrittää lasta vuoden vaihteessa. Olen terve ja hyvässä kunnossa, sairastan astmaa, mutta se on hyvässä hoitotasapainossa. Ollut jo pitkään. En saa päätettyä mitä tekisin rokotteen suhteen.
No jos et saa päätettyä, niin älä hyvä ihminen hankkiudu raskaaksi niin kauan kuin korona kuvioissa pyörii. Kun sairaalat ovat maailmalla rukoilleet raskaana olevia ottamaan rokotteen, niin mikä sinulle on siinä niin vaikeaa hahmottaa, että heillä on siihen hyvät, käytännön elämästä saadut perusteet?
Mitä sinä luulet tuolla hyvin ilkeämielisellä ja pahansuopaisella viestilläsi oikein saada aikaiseksi? Jos yrität puhua rokotteen puolesta, niin se ei onnistu lyttäämällä ja halveksimalla muita, vaan se onnistuu siten, että ymmärtää empaattisesti ihmisten huolenaiheita ja esittää perusteltuja faktoja rokotteen puolesta. Huom, painosanalla ystävällisesti. Tuollaisella yläasteen kiusaajameiningillä vain aiheutat päinvastaista. Joten ole hyvä, mene peilin eteen ja kysy itseltäsi mikä on motiivisi ilkeillä muille netissä?
Kärsimättömyys. Olen täysin varma, ettei pehmeästi esittäminen auttaisi asiaa yhtään sen enempää. Kun ihminen pelkää valmiiksi ja lietsoo itseään, niin pehmeä ohjailu vain vakuuttaa hänet siitä, että hätätilanne vallitsee ja ympärilläkin ollaan huolissaan. Se vahvistaa pelkoa.
En minä soisi tuolle ihmiselle pahaa tapahtuvan, siksihän minä sen viestin kirjoitin. Elän toivossa, että sopivan äksy muotoilu ensin aiheuttaa kiukun ja vastareaktion, mutta loppujen lopuksi jotain jää itämään. Näin ainakin muissa yhteiskunnallisissa väännöissä tapahtuu. Ei se hyvällä tapahdu vaan vääntämällä. Ensin nauretaan ja pilkataan, sitten suututaan ja lopulta väitetään, että ainahan me ollaan tuota mieltä oltu.
Luepa rokotteesta vammautuneiden juttuja.
Eu:n alueella n. 2 miljoonaa vakavaa haittaa ja 20 000 kuolemaa.