Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinille kesällä mieluisaa tekemistä?

Vierailija
02.05.2025 |

Teini 14 vuotta. Mitä tekemistä kesälle? Lomailen syyskuussa ja itsellä kesä menee töiden merkeissä. Teini helposti kyllästyy kun tekemisen puute on. Meillä kiertävät lomat joten itse ei mahdollista vaikuttaa lomajaksoon. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän voi mennä vaikka kavereiden kans ulos

Vierailija
2/13 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leirejä on teineillekin, jotkut kestävät pari toiset pidempään. Googlaa oman alueesi vaihtoehdot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen voi keksiä tekemistä ihan itse. Ja jos ehdotat jotain, ei se ainakaan sitä tee. Paitsi jos sulla on varaa lähettää se kielikurssille ulkomaille.

Mitähän sitä nyt vanhempana keksisi ehdottaa? Joku leiri, vapaaehtoistyö, puutarhahommat, maton pesu kotona, naapurin mummoilla jne. Opiskelu, naapurin lasten vahtiminen jne.... Omien aivojen käyttö sallittu.

Vierailija
4/13 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä varmaan ryyppääminen on parasta.

Vierailija
5/13 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillun jakaminen chadeille. 

Vierailija
6/13 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillun jakaminen chadeille. 

Ne haluaa anaalia. 

Vierailija
7/13 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan!

Vierailija
8/13 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolaan auttelemaan. Niin itse tein. Tutustuin paikallisiin nuoriin ja kävin joskus heidän kanssa uimassa. Pääsiassa olin mummon kanssa, autoin kotiaskareissa, pihahommissa, sen sellaista. 

Vierailija
9/13 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä varmaan ryyppääminen on parasta.

Nykysukupolvet on fiksumpia. Oon milleniaali ja join ekan siiderinkin vasta 18 v synttäreinä. 

Vierailija
10/13 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku haaste. Jos kesäloman loppuun mennessä pystyy juoksemaan cooperin testissä x määrän, tai on lukenut vaikkapa 10 kirjaa tai on opetellut leipomaan maailman parhaan täytekakun niin saa palkkioksi vaikkapa x summan rahaa. Jos siis ei oo saanut kesätöitä. 

Vierailija
12/13 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet saanut hyviä vinkkejä. Ei kun toteuttamaan.

Vierailija
13/13 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sanoi aina että 14-vuotiaan kesä on ensiaskeleita itsenäistymiseen. En ole koskaan äidin puolen isovanhempiin saanut sellaista suhdetta kuin isän vanhempiin. Kun 7-8 luokkien välinen kesä oli tulossa, äiti oli järjestänyt 80 km päähän kotikuntaansa järjestänyt minulle kesätyön, aamupäivät myin mansikoita ja asuin äidin lapsuudenkodissa. Iltapäivät ja illat vapaata, työmatkaa oli reilu 3 kilometriä.

Aivan ihana kesä, tutustuin aivan uudella tavalla äidin äitiini ja äksyilevään äidin isään, aiemmin siellä käynti oli vain pakollinen joulureissu ja pakolliset vastaukset kysymyksiin. Kasvimaa kerran viikossa, uimaranta heinäkuussa alle kilsan päässä, pyörällä meni nopeasti. Muistoja...

Itsenäistyin todellakin, huolehdin itse likapyykit, tein itse aamupalan mummon avustamana ja itse piti huolehtia aikataulusta töihin, olla vieraiden ihmisten kanssa tekemisissä koko aamupäivän. Jonkun kerran ruotsiakin piti puhua, vaikka silloin välillä inhosi koko heinäkuun hommaa, nyt on aika kullannut muistot, todella hyvä kesä,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme