Jos menen armeijassa sotilassoittokuntaan niin tarvitseeko miun mennä eturintamalle?
vai puhaltelenko vaan tuubaan kaukana etulinjasta ja kannustan suomalaisia miehiä urhoollisuuteen?
Kommentit (35)
2. Aikakirja 20:21 Ja neuvoteltuaan kansan kanssa hän asetti veisaajat veisaamaan Herralle ylistysvirsiä pyhässä kaunistuksessa ja kulkemaan aseväen edellä sanoen: "Kiittäkää Herraa, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti".
22 Ja juuri kun he alottivat riemuhuudon ja ylistysvirren, antoi Herra väijyjiä tulla ammonilaisten, mooabilaisten ja Seirin vuoristolaisten selkään, jotka olivat hyökänneet Juudan kimppuun; ja heidät voitettiin.
Urkurit jätetään takalinjaan, sieltä lähettävät terveisensä etulinjaan. Ainakin stalinilla oli tällainen tyyli.
Laatikkokeikkaa olisi niin paljon, ettet ehtisi eturintamalle.
Tottakai pitää mennä eturintamaan soittamaan! Miten sä luulet niiden sotilaiden muuten osaavan ampua rytmissä??!!?
Hölmö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torvensoittaja on etunenässä. Samoin rumpali. Klarinetin soittaja pidetään esikunnassa!
Mites fagotin soittaja?
Fagotinsoittaja pidetään kaapissa äärimmäisiä hätätilanteita varten. Jos vaikka klarinetisti kaapataan tai houkutellaan vihulaisen puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Torvensoittaja on etunenässä. Samoin rumpali. Klarinetin soittaja pidetään esikunnassa!
Torvensoittajalla on myös velvollisuus kajauttaa joka ilta iltasoitto juoksuhaudan reunalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites fagotin soittaja?
Naispuoliset nahkafagotin soittajat eivät etulinjaan jouda, heillä on tehtävää riittämiin minun omassa pikku esikunnassani. Siellä fagottiin ei puhalleta vaan imetään.
Keittiöhommissakin voinee päästä vaan perunoita kuorimaan jos näin käy, mutta tietty jos kyseiseen keittiöön hyökätään niin kyllä sullakin ase pitää olla.
Voit myös kokeilla kuljettajan tai pilotin hommia jos sinne asti venyt.
Tai laivasto hommissa pääsee kantta kuuraamaan.
Itse menisin ehkä helikopteri lentäjäksi, mutta minulla on polvi ja tärykalvo paskana,
pitää tapahtua joku järisyttävä mullistus tieteessä että minut saa eturintamalle koska on vapautus, jos lupaavat korjata minun kropan niin voisin lähtiä rintamalle.
Jos tilanne vaatii ja pitäisi heittää muutama kranaatti niin sellasen homman pystynee kuka vaan tekemää.
Esimerkiksi näet pari vihollis rekkaa tulossa tiellä ja pääse tarpeeksi lähelle niin antaa palaa^^
Mä olen soittanut jo 2 vuotta tuubaa jota soitetaan myös armeijan soittokunnassa. Jos mä menen eturintamaan ja nostan tuuban näkyville niin kaikki käsikranaatinheittäjät tähtää kranaattinsa mun tuubaani torveen. 😠
Ap
Kaartin soittokunta on runsaiden edustustehtäviensä lisäksi toiminut myös rintamasoittokuntana. Syksyllä 1830 soittokunta osallistui joukko-osastonsa mukana ensimmäisen kapellimestarinsa Josef Tvarjanskyn (1819–1853) johdolla Puolan kapinan kukistamiseen. Huhtikuussa 1832 palattiin Helsinkiin.
15.4–17.10.1849 välisenä aikana Suomen kaarti oli lähetetty kukistamaan Unkarin kapinaa. Soittokunta oli myös retkellä mukana.
Varsin merkittävä rintamakokemus saatiin Turkin sodassa 1877–78. Rintamalla ollessaan soittokunta ei selvinnyt ilman tappioita. Esimerkiksi Gorni Dubnjakin taistelussa kaatui viisi torvensoittajaa. Turkin sodasta Balkanilta Kaartin soittokunta sai itselleen "sotatuomisina" orpopojan, Aleksei Apostolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut vankilassa? Klarinetinsoittaja oli ennen vankilaslangissa suihinottaja!
Naisvankilassa sanottaisiin Huuliharppukostaja.
Pyri triangelinsoittajaksi ja opettele soittamaan pimpparautakappale.
Ehdit ensin. :D
Soittokunta tietenkin marssii etunenässä, kullankeltaiset napit punaisissa takeissa kiiltäen.
Kiitos, ap!