Oletko feministi?
Poistettiinko sivusto ” Oletko feministi?”
” Hakemaasi sivua ei voida näyttää
Hakemasi sivu on poistettu, sen osoite on vanhentunut tai sivu vaatii kirjautumisen. Siirry etusivulle tai keskustelujen etusivulle.ä
Kommentit (123)
Olen tasa arvoa puolustava .Ikään sukupuoleen katsomatta. meillä kaikilla on lupa olla täällä.Saada tasavertaista kohtelua ilman syrjintää ikään katsomatta tai asemaan,titeleihin ymm
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset ketjut poistuvat aina, koska ihmiset eivät osaa keskustella asiallisesti.
Hienoa kerrassaan. Hyvä, että kannustetaan puhumaan asioista. Nykyään kaikki kielletään.
On se vaan kerrassaan hienoa..
Minusta ketjussa oli aika asiallista keskustelua. Mutta kriittistä feminismiä kohtaan. Sitä ei siedetä.
Jos nainen ei ole feministi, ei todellakaan ymmärrä kuinka maailma toimii. Tein feminismin eteen todella paljon ja olen ylpeä. Ette uskoisi, jos kertoisin.
Anteeksi maalaisuuteni, jos sovinismi on paha asia, niin miten feminismi voi olla hyvä asia? Nyt oletan raa'asti, että on samaa ajavia, mutta eri sukupuolien, näkemyksiä.
Tiedän, että sovinismiin liitetään kaikki historian mukanaan tuoma painolasti ja pahuus, ja feminismi koetaan uutena ja 'puhtaana' asiana. Mutta jos kumpikin ajaa vain oman sukupuolensa etua, niin mitä eroa noilla on? Vai onko feminismi vain kaikkea hyvää, puhdasta ja kukkaniityiltä tuoksuvaa, jossa ei voi olla edes teoreettisesti mitään moitittavaa? Ja jos feminismi ajaa molempien (minulle niitä on vain 2 kpl) sukupuolien asiaa tasapuolisesti, niin miksi se on nimetty noin?
Olen mies sanon mieluummin olevani tasa-arvon kannattaja kuin feministi. - Feminismissä on paljon hyvää mutta minua hieman tökkii joidenkin "julkifeministien" kannanotot, joissa kaiken pahan ja loukkaavan alkuna pideään mustavalkoisesti vain ja ainoastaan miesten tekemisiä ja tai tekemättömyyttä. Rajusti yksinkertaistaen: siellä missä mies tai miehiä niin siellä mahdollisuus tulla loukatuksi ja sattutetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi maalaisuuteni, jos sovinismi on paha asia, niin miten feminismi voi olla hyvä asia? Nyt oletan raa'asti, että on samaa ajavia, mutta eri sukupuolien, näkemyksiä.
Tiedän, että sovinismiin liitetään kaikki historian mukanaan tuoma painolasti ja pahuus, ja feminismi koetaan uutena ja 'puhtaana' asiana. Mutta jos kumpikin ajaa vain oman sukupuolensa etua, niin mitä eroa noilla on? Vai onko feminismi vain kaikkea hyvää, puhdasta ja kukkaniityiltä tuoksuvaa, jossa ei voi olla edes teoreettisesti mitään moitittavaa? Ja jos feminismi ajaa molempien (minulle niitä on vain 2 kpl) sukupuolien asiaa tasapuolisesti, niin miksi se on nimetty noin?
Sinulla on vähän vinksahanut käsiys siitä, mitä sovinismilla ja femisimillä tarkoitetaan.
Yksinkertaisaen Suomen kielessä sovinismi on lähinnä haukkumasana, jolla ilmaistaan lähinnä miesten huomattavaa ylivaltaa kannattava aatteetta; Mies on parempi vain ja ainoastaan koska hän on mies, eikä nainen.
Feminsmi mm. sosiaalisista ja poliittisista liikkeistä sekä ideologioista koostuva kokonaisuus, jonka tavoitteina on yhdistää yhteinen päämäärä: saavuttaa poliittinen, taloudellinen, henkilökohtainen ja sosiaalinen seksuaalisten suuntautumisten sekä sukupuolten tasa-arvo.
Kyse ei siis ole -yksinkertaisaen- ideologiasta, jolla olsi päämääränä pitää naista (tai naisia) miestä/ miehiä parempana vain siksi, että on nainen / ovat naisia.
Feminsimi ei ole, -ei ainakaan siten miten sen itse ymmärrän- merkitse sovinimia, jossa sukupuoli roolit olsivat vain vaihtaneet paikkaa, jossa loukkaajana olisi yleensä nainen ja loukkauksen kohteena mies
Sinkkumies
En ole, kannatan aitoa tasa-arvoa. En kannata naisten ylivaltaa ja miesvihaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on vähän vinksahanut käsiys siitä, mitä sovinismilla ja femisimillä tarkoitetaan.
Yksinkertaisaen Suomen kielessä sovinismi on lähinnä haukkumasana, jolla ilmaistaan lähinnä miesten huomattavaa ylivaltaa kannattava aatteetta; Mies on parempi vain ja ainoastaan koska hän on mies, eikä nainen.
Feminsmi mm. sosiaalisista ja poliittisista liikkeistä sekä ideologioista koostuva kokonaisuus, jonka tavoitteina on yhdistää yhteinen päämäärä: saavuttaa poliittinen, taloudellinen, henkilökohtainen ja sosiaalinen seksuaalisten suuntautumisten sekä sukupuolten tasa-arvo.
Kyse ei siis ole -yksinkertaisaen- ideologiasta, jolla olsi päämääränä pitää naista (tai naisia) miestä/ miehiä parempana vain siksi, että on nainen / ovat naisia.
Feminsimi ei ole, -ei ainakaan siten miten sen itse ymmärrän- merkitse sovinimia, jossa sukupuoli roolit olsivat vain vaihtaneet paikkaa, jossa loukkaajana olisi yleensä nainen ja loukkauksen kohteena mies
Sinkkumies
Et ole oikeassa. Ikävä kyllä. Mutta en voi sinua syyttää, menin itse samaan lankaan aiemmin. Sittemmin silmäni avautuivat. Feminismissä EI OLE KYSE TASA-ARVOSTA. Feministit ajavat naisten oikeuksia ja etuja. Eivät kuitenkaan tässä muuttuvassa maassa halua luopua niistä etuoikeuksista, jotka toimivat heidän hyväkseen. Se nimenomaan vääristää tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Et ole oikeassa. Ikävä kyllä. Mutta en voi sinua syyttää, menin itse samaan lankaan aiemmin. Sittemmin silmäni avautuivat. Feminismissä EI OLE KYSE TASA-ARVOSTA. Feministit ajavat naisten oikeuksia ja etuja. Eivät kuitenkaan tässä muuttuvassa maassa halua luopua niistä etuoikeuksista, jotka toimivat heidän hyväkseen. Se nimenomaan vääristää tasa-arvoa.
Kiitos. - Itse kieltämättä tunnistan aattelevani paljon sen suuntaisesti ,mitä minua edellä kirjoittanut mies, joka kertoi olevansa mieluummin tasa-arvon kannataja kuin feminsii. Niin minäkin.
Itsekin erotan kyllä hänen tavoin feminsmissä myös hyviäkin puolia, enkä osaa piää sitä vain mustavalkosiena aatteena.
Mutta jotenkin sen alleviivaaminen että itse olsin nimenomaisesti feministi saataisi ehkä helposti kuullostaa enempi (epäoivoiselta) irtopisteiden keruulta, eikä aidolta.
Feminismi ei selvästikkään ole vain yksisuuntainen aate, jonka edustajilla olisi selkeä yhtenänen käsiys siitä, mikä tai mitä on feminsmi ja tai mikä on sen tarkoitus/ päämääriä() saati mitkä ovat ne keinot, joilla näihin päämääriin pyritään.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Minusta ketjussa oli aika asiallista keskustelua. Mutta kriittistä feminismiä kohtaan. Sitä ei siedetä.
Samaa mieltä olen. Aika asiallista meininkiä siellä oli. Voipi tosin olla, että asiasta ei saa edes keskustella.
Seksistä kyllä annetaan puhua vapaan rinnoin, ei mitään. Heti jos joku puhuu epätasa-arvoisista asioista niin hommaan tulee stoppi.
Ei mee kauaa kun tämäkin sivusto poistetaan. Turhapa sitä toisaalta asioista on edes yrittää puhua, kun heti ollaan kieltämässä.
Oon, mä oon sellainen rento feministi. Meillä on sellanen tosi rento fb-ryhmä, ootte ehkä kuulleet.
Vierailija kirjoitti:
Nönnönnööö.
Kato silakka se siellä!
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei ole feministi, ei todellakaan ymmärrä kuinka maailma toimii. Tein feminismin eteen todella paljon ja olen ylpeä. Ette uskoisi, jos kertoisin.
Olet oikeassa. Surullista se kun onkin. Mutta eivät kaikki naiset halua edes samoja oikeuksia ja velvollisuuksia kaikille tasa-arvoisesti. He eivät vain välitä.
Kerro toki mitä olet tehnyt, haluaisin kuulla kyllä! :)
Tuollaiset ketjut poistuvat aina, koska ihmiset eivät osaa keskustella asiallisesti.