Olen huomannut ärsyyntyväni tyypeistä, jotka muistuttavat minua itseäni
Kommentit (18)
Ihmistä ärsyttää toisissa eniten ne piirteet, mitä ei voi itsessään sietää. Mua esim ärsyttää jos joku on ärsyttävän joustamaton periaatteissaan, kuten itse välillä taidan olla...
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:16"]
Ihmistä ärsyttää toisissa eniten ne piirteet, mitä ei voi itsessään sietää. Mua esim ärsyttää jos joku on ärsyttävän joustamaton periaatteissaan, kuten itse välillä taidan olla...
[/quote]
Jäi tosiaan mainitsematta tuo "mitä ei voi itsessään sietää". Niinhän se on :)
Minä vihaan veljeni jatkuvaa pätemistä. Olen itse ollut kauhea pätijä ja yhä joudun näkemään erityishuomiota etten ajaudu siihen.
En ole huomannut moista. Harvat ihmiset ärsyttävät, mutta ne ärsyttävät piirteet ovat sellaisia, mitä itsessäni ei ole. Mm. ärsyttävän idealistinen tyyppi, tyyppi joka neuvoo koko ajan toisia... Ne taas, joiden kanssa huomaan viihtyväni erityisen hyvin, ovat luonteeltaan aika samankaltaisia kuin minä.
Maailman yleisin ilmiö. Perusjuttu.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:37"]
[/quote]
Voiko tätä selittää jotenkin?
Että olet todella fiksu kun huomaat tämän. Ilmiö on perusjuttu, mutta perusjuttu on myös se, että se torjutaan vaikka miten eikä tajuta.
Voitte vielä oppia paljon itsestänne.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:40"]
[/quote]
[/quote]
Ehkä sillä että vastakohdat viehättävät. Tai sillä että pidät samanlaisia kilpailijoinasi. Tai vielä silläkin, että he eivät ole koskaan kiinnostavia, koska tunnet heidät kuin omat taskusi. Huomaat heistä heti jos he yrittävät valehdella, mielistellä, painostaa jne.
Niin tai sitten he ärsyttävät koska olet vain kateellinen heille jostain.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:40"]
[/quote]
[/quote]
Sitä terveemmät jälkeläiset, mitä erilaisemmat vanhemmat - ilmiön sivuvaikutus?
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:46"]
Niin tai sitten he ärsyttävät koska olet vain kateellinen heille jostain.
[/quote]
En tunne olevani kateellinen kenellekään. Mielestäni näissä tyypeissä ei välttämättä ole lainkaan vikaa, mutta jokin niissä vaan saa ärsyyntymään. -Ap
Ihminen ärsyyntyy ja vihastuu ihmisiin, jotka muistuttavat häntä itseään. Tämä on se perussääntö.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:41"]
Että olet todella fiksu kun huomaat tämän. Ilmiö on perusjuttu, mutta perusjuttu on myös se, että se torjutaan vaikka miten eikä tajuta.
[/quote]
Aika imartelevaa :) -Ap
Minä taas välittömästi ihastun jos tapaan itseäni muistuttavan ihmisen. Meitä on harvassa.
Onhan se varmaan juuri noin. Sitä ei millään viitsisi itselleen myöntää mutta kyllä siinä perää on.
Täällä on sitten paljon erään pipsan hengenheimolaisia, koska on niin paljon ärsyyntymistä sen blogista. = DD
Ulkonäöllisesti itseäni muistuttava ihminen ärsyttää mua. Kai jotenkin koen ne kilpailijoina tms, en oikein itsekään tiedä miksi. Jos taas löydän ihmisen, joka luonteeltaan muistuttaa mua, olen iloinen, koska on meitä vaan niin vähän :)
Itseään muistuttava ihminen vie paikkasi työyhteisössä/kaveripiirissä/porukoissa yleensä. Eli kilpailija. Toisaalta hän myös muistuttaa sinua piirteistä joita tiedät tai alitajuisesti vaistoat myös sinulla olevan ja se on tuskallista.
Joskus ärsyynnyn itseäni muistuttaviin ihmisiin, mutta joskus suunnattomasti ihastun. Ihastumisen selittää helpommin; tuntee yhteenkuuluvuutta. Merkittävää on se mitkä piirteet teillä ovat samoja.