Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalka on niin kipee ettei pysty astumaan ja lääkäri sanoo että nivelrikko

Vierailija
07.09.2021 |

"voidaanhan siitä kuvia ottaa, jos haluat maksaa, mutta ei se siitä miksikään kummene". Yksityisellä kävin, joten ei voi syyttää terveyskeskusta. Kannattaisko käydä toisella lääkärillä? Buranaa käski ottaa vaan, mutta eihän sitä ole turvallista viikkokausia syödä, varsinkaan kun se ei auta kuin hetkellisesti.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, lisäksi linkuttaminen on kipeyttänyt toisenkin polven. 

Kävin yksityisellä kun ajattelin että vuoden tuskien jälkeen pääsisin leikkaukseen. Vaan ei, nivelrikko ja kuluma ei ole "niin paha" että tarvitsisi leikata, jäätäviä kipuja ei noteerattu. Vain viikon kuuri panadol 3x1g ja ihmeen pitäisi tapahtua. Minulta lisäksi kielletty useimmat kipulääkkeet joten mulle tämä on erittäin huono ohje

No eipä ole tapahtunut mitään. Kortisonipiikki auttaa viikon joten sekin on turha tuska. 

Vierailija
82/93 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glukosamiini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Glukosamiini

Ei se rikkinäistä niveltä ehjäksi saa. Auttaa toki henkiseen puoleen jos usko plaseboihin on kova.

Vierailija
84/93 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu toiselle lääkärille, että tulee oikea diagnoosi. Oire voi olla nivelrikko, kihti, ganglio, hermopinne -tai joku muu. Itsellä varpaan sivun kipu johtui gangliosta-vaiva helpottui ajan kanssa ja hyvillä kengillä.

Nivelrikkoisen kannattaa marssia kuntosalille. Liike on lääke ja vahvat lihakset ovat etu nivelrikossa. Itselläni on polven nivelrikko ja kuntosalitreeni on vähentänyt kipuja. Vältän tiettyjä liikkeitä, kuten syväkyykky isoilla painoilla. Pysty  silti treenaamaan reisilihaksia monilla muilla liikkeillä.

Vierailija
85/93 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nivelrikko oireillut jo 4 vuotta lonkassa. Onneksi pääsen kävelemään suht ok ja se oireilee vain näin loppuvuodesta, kun säät kylmenee. Sitten jotenkin kroppa tottuu ja oireet helpottaa jo tammi-helmikuulla. Kesällä ei ole lainkaan oireita. Liikkeelle lähtö on usein ikävää, yöllä ei onneksi särje kuin joskus hiukan. Se on vaan inhottavaa, kun töissäkin on istunut vaikka vain 30min, niin ekat askeleet kamalia. Pitäisi laihduttaa, on kyllä ylipainoa. Siksi inhoan itseäni entistä enemmän, kun en edes itseäni pysty hoitamaan niillä keinoilla, joita olisi. Talvisin aina yritän ryhdistäytyä, mutta kevään tullen kivut katoaa ja sitten onkin kiva taas grillailla ja ahtaa jädeä naamaan.

Vierailija
86/93 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ylipainoa, ei ole koskaan ollutkaan. Kipu on varpaiden juurella ja siinä on myös patti. Lääkäri esitteli omia sormiaan että kato mullakin on, tämän kanssa vaan pitää elää. 

Ap. 

No ei tasan ole nivelrikkoa. Uusi lääkäri vaan ja menoks 

Vierailija
87/93 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kymmenen vuotta perunoiden keitinvettä lääkkeenä kihtiin ja teho on hyvä. Onko tähän jotain lääketieteellistä logiikkaa? Perunat pitää pestä hyvin ja kiehuttaa normaalisti. Kun vesi jäähtyy, sitä juodaan kaksi lasillista. Mukaan voi sekoittaa vähän mehua. Aamulla kipu on poissa!

Vierailija
88/93 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin polven nivelrikko terveyskeskuksessa , lääkäri laittoi kuvauksiin. Kävin pari kertaa fyssarilla, antoi jotain liikunta ohjeita. En vielä tarvi tekoniveltä. Alkukivun jälkeen vähän kipu  on helpottanut, elettävä vaan tämän kanssa. Voin käydä ottamassa tahtoessani kortisonipiikin.

Vierailija
89/93 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut lääkäri laittoi kuvauksiin kun epäili polven   nivelrikkoa, fyssarilla kävin 2 kertaa, neuvoi liikunta ohjeita.. Alkukivun jälkeen kipu on vähentynyt. Voin halutessani mennä kortisonipiikille. Terveyskeskuslääkäri  on ihan hyvä eikä yksityiset voi asialle  sen enempää tehdä, tuhat maksaa samasta tiedosta.

Vierailija
90/93 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ylipainoa, ei ole koskaan ollutkaan. Kipu on varpaiden juurella ja siinä on myös patti. Lääkäri esitteli omia sormiaan että kato mullakin on, tämän kanssa vaan pitää elää. 

Ap. 

Voi olla ihan joku reumatulehdus. Siihen hoito ei ole pelkät kipulääkkeet. 

Vierailija
91/93 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei astumaan pysty, on tilanne vakava. Mites kävely sujuu?

Viime syksynä muuten oli polvessani nivelrikon takia niin kivulias tulehdus, ettei takaapäin astuminen onnistunut, piti pyytää emäntä päälle.

T: Impulsiivinensonni

Vierailija
92/93 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkteeraus ja kortisoni auttoivat, lähdin lääkärin pöydältä suoraan töihin.

T:Impulsiivinensonni

Vierailija
93/93 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Burana riittää, kipu ei ole kovin paha. Itse söin polvikipuuni useita viikkoja Panacodia. Sitten magneettikuvaukseen (370€), jossa ei löytynyt mitään syytä kipuun. Se sitten onneksi jossain vaiheessa häipyi yhtä yllättäen kuin oli tullutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme