Jalka on niin kipee ettei pysty astumaan ja lääkäri sanoo että nivelrikko
"voidaanhan siitä kuvia ottaa, jos haluat maksaa, mutta ei se siitä miksikään kummene". Yksityisellä kävin, joten ei voi syyttää terveyskeskusta. Kannattaisko käydä toisella lääkärillä? Buranaa käski ottaa vaan, mutta eihän sitä ole turvallista viikkokausia syödä, varsinkaan kun se ei auta kuin hetkellisesti.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nivelrikkoin ei ole parannusta , väliaikaista lievitystä vain lääkkeillä, siksi minullakin keinonivel.
leikkaus auttaa
Jaa, että aina leikkaus. Olen päässyt yli 70 vuotiaaksi nivelrikon kanssa joka alkoi noin viiskymppisenä. Ortopedi on laittanut kolmen vuoden välein kolme pistosta polveen, joka pistoksen väli pari viikkoa. Kivut häviävät jo eka pistoksen jälkeen. Vasempaan jalkaan pistettiin ne kolme pistosta noin neljä vuotta sitten, ei ole kipuja ilmaantunut sen jälkeen. Oikeaan polveen viime syksynä kolme pistosta ja kivut hävisivät. Särkylääkkeitä en ole ottanut yhtään. Hyaluron pistoksia ovat ja yksi pistos on 70 euroa. Yksityisellä käyn.
Vierailija kirjoitti:
Kihti?
Mullekin tuli tuosta kovasta kivusta ja pahkasta kihtikohtaus mieleen. Oletko ap syönyt viime päivinä kihtiä aiheuttavia ruokia kuten kalaa? Sieniä? Olutta?
Minulla näkyi häpyluussa nivelrikkoa, mutta ei muualla lantion röntgenkuvassa. Miksi juuri siellä?
Sitten näkyi kaularangan röntgenkuvassa. N50
Toiselle lääkärille vaan. Kortisonia niveleen (jos lääkäri ei ehdota mitään parempaa) ja sen jälkeen fysioterapeutille. Leikkaukseen ei kannata mennä jos ei ole ihan pakko.
Minulla todettiin tänään jalkaterän nivelrikko ja isovarpaan tyvinivel rikko myös vaivasenluu on 30 asteen kulmassa ei ihme kun oli kipeä kun tulin kävelyllä minulla on myös samassa jalassa nilkan tekonivel 10 kk sitten leikattu peijakessa olen 63 vuotias nainen molemmissa polvissa jo tekonivelet..ei tullu yllätyksenä nivelrikko nyt pääsen fysioterapiaan 3 viikon päästöä eli jumppaa ja liikuntaa ja jalan teippausta ..nivelrikko on kohtalainen...mutta etenevä sairaus joten luudutus leikkaus joskus edessä .Ikävä sairaus sormissa ja olkapäässä mulla myös nivelrikkoa tsemmiä kaikille nivelrikkoisille meitä riittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
53. Ei taidan olla tämän palstan asioita, mutta en pidä suomi24:stä ja en tiedä mitään vanhojen palstaa.
Minä olen 59 ja epäilen kans, et on alkava nivelrikko.
Välillä polvi kipeä, välillä ei anna suoristaa täysin suoraksi.
Yritä sinnitellä ja kun on lepokipu, niin sitten tekonivel.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei astumaan pysty, on tilanne vakava. Mites kävely sujuu?
😱🙄🐽
Sebon se särkylääke la liikunta!
Liiku. Ui pyörille
Älä jää
Angela kirjoitti:
Minulla todettiin tänään jalkaterän nivelrikko ja isovarpaan tyvinivel rikko myös vaivasenluu on 30 asteen kulmassa ei ihme kun oli kipeä kun tulin kävelyllä minulla on myös samassa jalassa nilkan tekonivel 10 kk sitten leikattu peijakessa olen 63 vuotias nainen molemmissa polvissa jo tekonivelet..ei tullu yllätyksenä nivelrikko nyt pääsen fysioterapiaan 3 viikon päästöä eli jumppaa ja liikuntaa ja jalan teippausta ..nivelrikko on kohtalainen...mutta etenevä sairaus joten luudutus leikkaus joskus edessä .Ikävä sairaus sormissa ja olkapäässä mulla myös nivelrikkoa tsemmiä kaikille nivelrikkoisille meitä riittää
Mitä tehdään, kun keinonivel tulee vaihtokuntoon, mutta jos kunto on niin huono, ettei voi leikata.
Ei kai polvia luuduttaa voi saati lonkkia. Ei pysty kävelee sit
Itsellä on alkanut kans oireita. Tajuan, että minun toimintakykyni kannalta tärkeää on liikkua ja pitää itsestäni huolta.
Mieli ja kunto parempi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: Nivelrikko voi iskeä useampaankin niveleen yhtä aikaa. Nykyisin tiedetään, että ei ole olemassa vain yhtä nivelrikkoa, vaan on erityyppisiä nivelrikkoja. Jollekin nivelrikko tulee esim. vain polveen, mutta itselleni, valitettavasti levisi noin vuoden kuluessa ympäri kehoa. Taudin nimi on moninivelrikko.
Osattiinko sanoa, miksi moneen niveleen samaan aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Minulla näkyi häpyluussa nivelrikkoa, mutta ei muualla lantion röntgenkuvassa. Miksi juuri siellä?
Sitten näkyi kaularangan röntgenkuvassa. N50
Tuossa haulla aika paljon:
-selkärangan nivelrikko häpyluu-
Tai ehkei kannata lukea liikaa. Kuulostaa hurjalta.
Omat tunteet ja tuntemukset ja omasta itsestä huolenpito on tärkeitä.
ITS on nyt 57 ja alkaa olla oireita
. Selkä sormet.
Olen lisännyt uintia ja pyöräilyä arkeen ja stressittömyyttä aina tilanteen mikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtakaa naima-asentoa.
Astuu.
Vaihda sinä näkökulmaa. Jos osaat tai pystyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
53. Ei taidan olla tämän palstan asioita, mutta en pidä suomi24:stä ja en tiedä mitään vanhojen palstaa.
Oletko töissä?
Jos olet niin pääset todennäköisesti leikkaukseen.
Ei kortisonipiikkiä jos olet diabeetikko. Se haurastuttaa entisestään jänteitä ym.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: Nivelrikko voi iskeä useampaankin niveleen yhtä aikaa. Nykyisin tiedetään, että ei ole olemassa vain yhtä nivelrikkoa, vaan on erityyppisiä nivelrikkoja. Jollekin nivelrikko tulee esim. vain polveen, mutta itselleni, valitettavasti levisi noin vuoden kuluessa ympäri kehoa. Taudin nimi on moninivelrikko.
Vähän ikävät fiilikset, kun olen vasta 32-vuotias kipeillä polvilla ja pelottaa, että se on nivelrikko. Sormien nivelissä alkanut tuntua kipua myös. Ei kovin kivuttomalta näytä tulevaisuus. Ja harmittaa niin paljon, että kaikki urheilu mistä tykkään menee kiellettyjen joukkoon. En kyllä tiedä miten tästä eteenpäin, voimia kohtalotovereille <3
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tämä lääkäri oikein ajatteli? Että napsit lopun ikääsi buranaa ja tällä hyvä? Ehdottomasti käy hakemassa toinenkin mielipide asiasta.
Se toinen lääkäri kuitenkin sanoo että laihduta nyt aluksi 50 kg ja palataan sitten asiaan.