Apua! Meil on entero!
Lapsella siis todettiin alluviikosta enterovirus nielussa ja näppyjä ei oikeastaan ole. Mulla on nyt kumma olo, päätä särkee, naamaa ja päätä "kuumottaa" ja yläreidet on tosi kipeät, siis heti nivusta alaspäin. Mulla alkoi myös kortisonkuuri just ja ajattelin että johtuuks oireet kortisonista vai oonko tulos kipeeks.
Kommentit (20)
Voi eikä.....just tänään soitin pomolle et otan huomisen palkattomaks lapsen hoidon takia ja lupasin et meen pe duuniin kun mies on lapsen kanssa kotona. ....voi paska.....Mut kortisonin sivuvaikutuksena on kyl päänsärky et jos kuotenkin tää johtuu siitä......
Meillä myös, toistaiseksi vain puolisolla, odottelen tässä milloin itse sairastun. Miehelle nousi yli 39 asteen kuume, joka nyt ohi, näppyjä ja muutama rakkula, käsissä. Ainakin toistaiseksi. Sai lapsenlapsilta tartunnan, heilläkin todella vähäoireinen, onneksi. Enteroviruksiahan on useita.
Miehellä paha atopia, siihen nyt oraalinen kortisoni.
Ja kuulema kädet, alueet joissa näp., kuumottavat kovasti.
Mielenkiinnolla odottelen tosiaan saanko itsekin tuon. Jos saan niin toivon mukaan lievänä. Vesirokon, lähinnä lastentaudin, aikuisena tosi rankkana sairastaneena toivon lievää enteroa. Saahan sitä toivoa. Päätä särkee, joskos se tästä alkaa.
Toipumisia!
Tsemppiä tautiin täältäkin! Mietin vaan et jos sairastun niin kantsiskohan siirtää tuota kortisoni kuuria... Olen antibioottikuurillakin ja mietin että vastustuskyky on nyt tooosi huono joten tuleeko tauto tosi pahana. Lapsella oli päivän tosi korkea kuume, nielussa pahannäköisiä rakkoja ja haavoja, vatsakipua ja pahoinvointia ja ekana päivänä myös oksentelua. Nyt hällä helpottaa, ajoittaista pahoinvointia ja päänsärkyä sekä vatsa kipeä ja sekaisin.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:09"]Tsemppiä tautiin täältäkin! Mietin vaan et jos sairastun niin kantsiskohan siirtää tuota kortisoni kuuria... Olen antibioottikuurillakin ja mietin että vastustuskyky on nyt tooosi huono joten tuleeko tauto tosi pahana. Lapsella oli päivän tosi korkea kuume, nielussa pahannäköisiä rakkoja ja haavoja, vatsakipua ja pahoinvointia ja ekana päivänä myös oksentelua. Nyt hällä helpottaa, ajoittaista pahoinvointia ja päänsärkyä sekä vatsa kipeä ja sekaisin.
[/quote]
Olen maallikko eli soita vaikka 0910023 ja kysele sieltä tuosta kortisonista, meillä mies tosiaan nyt kolmatta päivää kortisonikuurilla, nyt 40 mg vuorokaudessa, kaksi ensim.vrk oli 80 mg vrk. Tod.näköisesti joutuu aloittamaan antibiootinkin, katsoo nyt miten tuo kortisoni jeesaa. Tämä on tuttua meille, vuosikym.paha atopia, voi voinnin mukaan itse säädellä noita lääkityksiä.
Soita tuonne ja kysäise.
Itse otin parasetamolin ja yritän unta, yksi tabletti ei tähän jysäriin auttanut.
Onkohan tuosta enterosta haittaa sikiölle?
Joo, taidan soittaa aamulla. Nyt jos sais nukuttua, katsoo mitä huominen tuo tullessaa. Paranemista!
Missäpäin tuota enterorokkoa on nyt liikkeellä?
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:21"]Onkohan tuosta enterosta haittaa sikiölle?
[/quote]
Saattaa olla.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:25"]Missäpäin tuota enterorokkoa on nyt liikkeellä?
[/quote]
Ainakin Tampereella, Vantaalla, Espoossa ja Helsingissä, mitä nyt tutut ovat infonneet.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:22"]Joo, taidan soittaa aamulla. Nyt jos sais nukuttua, katsoo mitä huominen tuo tullessaa. Paranemista!
[/quote]
Voit soittaa sinne mihin aikaan tahansa. Toivottavasti saat nukutuksi. Kiitos paranemistoivottelusta, sinne myöskin.
Heips vaan. Kumma kyllä, en sairastunutkaan, ainakaan vielä
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:43"]Heips vaan. Kumma kyllä, en sairastunutkaan, ainakaan vielä
[/quote] Teksti hävisi....Siis ihan ok olo ollut tän päivän. Tais päänsärky ja kumma olo johtua siitä kortisonista ja antibiooteista.....Tänään tuli siitä kortisonista hullu piristys, siivosin kolme tuntia.......Ap
Apua, alkaako siis päänsäryllä? Tänään ollut hirveä jysäri ja lapsen päiväkodissa rokkoa liikkeellä?!?
Usein ensioireina on päänsärky, pahoinvointi, vatsakipu ja kuume. Kuume voi nousta yhtäkkiä ja olla todella korkea. Näppylöitä tulee yksilöllisesti, joillain koko naama, suu ja kädet ja jalkapohjat täynnä, meillä lapsella vaan nielussa näppyjä ja haavoja. Mut lapsella ei oo enään ollut kuumetta pariin päivään vaan vähän huono-olo yleisesti ja kurkku ilm. viel tosi kipeä...
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:53"]Usein ensioireina on päänsärky, pahoinvointi, vatsakipu ja kuume. Kuume voi nousta yhtäkkiä ja olla todella korkea. Näppylöitä tulee yksilöllisesti, joillain koko naama, suu ja kädet ja jalkapohjat täynnä, meillä lapsella vaan nielussa näppyjä ja haavoja. Mut lapsella ei oo enään ollut kuumetta pariin päivään vaan vähän huono-olo yleisesti ja kurkku ilm. viel tosi kipeä...
[/quote] Ja tää oli siis Ap.....ei vaan muista kuittaa....
Välttäkää enteroa, etenkin lapset. Altistaa diabetekselle
Onneksi olkoon ja tervetuloa joukkoon.