Onko olemassa ihmisiä jotka ei syö päivittäin hedelmiä ja kasviksia?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa kyllä tylsää ja mautonta ruokaa, jos ei saisi syödä kasviksia ja marjoja. Mutta kaikille ruuan maulla ja ulkonäöllä ei ole niin suurta merkitystä.
Tämä oli hauska. Voin helposti elää viikkoja syömättä kasviksia ja marjoja sinällään. Pizzan päällä ehkä jotain. Tai pastan seassa. Olen ammatiltani kokki ja kasvissyöjä vuodesta -96. Ruokaan saa makua mausteilla, ihan vinkkinä.
Mistä se sinun pitsa ja pasta on tehty, jos ei kasveista? Entä ne mausteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en syö hedelmiä enkä kasviksia.
N40.Mitä sinä sitten syöt?
No kaikkea muuta.
Anna esimerkkejä. Mitä söit tänään?
No kaikkea muuta paitsi kasviksia. En ala luetteloa tähän tekemään. Mieti itse, mikä ruoka ei ole kasvista.
Eli eläinten osia, maitoa ja munia? Mitä muuta? Ehkä sieniä, kun ne eivät teknisesti ole kasveja, vaikka kyllä niitäkin varmaan useimmat kasviksina pitäisivät.
Todellisuudessa ehkä muutama Gröönlannin eskimo syö pelkkää eläinperäistä ravintoa. Kaikki muut syövät kasveja päivittäin tai lähes päivittäin, jos ylipäänsä syövät.
Mä syön ½-kiloa juureksia päivässä. Syön ranskalaisia perunoita.
Entisen poikaystävän isä oli tällainen, ja exästä oli kovaa vauhtia tulossa samanlainen. Jos lautasella oli salaattia, jätti syömättä. Eivät kuulemma kumpikaan tykänneet kasvisten mausta.
Ruokavalio koostui muutenkin exällä lähinnä valmisruoasta.
Varmaan on aika korkea kolesteroli ennen pitkää.
Spagettikin on 95% kasvista tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa kyllä tylsää ja mautonta ruokaa, jos ei saisi syödä kasviksia ja marjoja. Mutta kaikille ruuan maulla ja ulkonäöllä ei ole niin suurta merkitystä.
Tämä oli hauska. Voin helposti elää viikkoja syömättä kasviksia ja marjoja sinällään. Pizzan päällä ehkä jotain. Tai pastan seassa. Olen ammatiltani kokki ja kasvissyöjä vuodesta -96. Ruokaan saa makua mausteilla, ihan vinkkinä.
Syötkö kuitenkin papuja ja linssejä? Mistä saat rautaa?
Olen ollut kohta 25 v. kasvissyöjä ja jotain 7 v. vegaani. Elämä olisi aika vaikeaa ja ruokavalioni paljon suppeampi jos en söisi kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kohta 25 v. kasvissyöjä ja jotain 7 v. vegaani. Elämä olisi aika vaikeaa ja ruokavalioni paljon suppeampi jos en söisi kasviksia.
Jos olisit vegaani, joka ei söisi kasveja, olisit kuollut.
Joku saattaa pitää sellaisena, ettei syö kasviksia yhtään, mutta nakkiperunasoselaatikossa vähintään puolet on kasvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikkea muuta.
Söin mm. Makaronilaatikkoa, leipää, juustoa, jogurttia jne.
Pakko saada jotain tuoretta aina lautaselle ja leivän päälle. Tulee todella tunkkainen olo muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikkea muuta.
Mistäs ne makaronit ja leipä on tehty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit vegaani, joka ei söisi kasveja, olisit kuollut.
Onhan se noinkin. Ajattelin asiaa siltä kantilta, että jos joku vegaani tai vegetaristi eläisi vain jalostetuilla tuotteilla kuten esim. tofulla, seitanilla ja quornilla, ja söisi lisäksi juustoa, jogurttia, pastaa ja perunaa eri muodoissaan ranskiksia (en laske esim. ranskalaisia kasvikseksi vaikka raaka-aine sitä onkin).
48
Mun mies ei varmaan syö ihan joka päivä tai varmasti. No, pääasia ettei ole lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikkea muuta.
Ei hyvänen aika, kai nyt tajuat että jos joku ei syö vaikka hedelmiä niin se ei osta mandariineja, appelsiineja, banaaneita tms. Tai ei syö kasviksia niin niillä kasviksilla tarkoitetaan vaikka niitä kurkkuja, tomaatteja tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikkea muuta.
Ei hyvänen aika, kai nyt tajuat että jos joku ei syö vaikka hedelmiä niin se ei osta mandariineja, appelsiineja, banaaneita tms. Tai ei syö kasviksia niin niillä kasviksilla tarkoitetaan vaikka niitä kurkkuja, tomaatteja tms.
No en tajua, kun tuossa erottelussa ei ole minkäänlaista järkeä ravinnollisesti eikä millään muullakaan perusteella. Siis toki sen tajuan, että monilla ihmisillä on ihan mielivaltaisia luokitteluja ruokien suhteen, mutta ei niissä mitään järkeä ole.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko jos syö kasvissyöjiä?
Kyllä pitäisi laskea.
Sen verran tarkennusta, että en syö kasvissyöjäihmisiä.
Sen sijaan eläimiä, jotka syövät kasviksia tai ruohoja, syön ihan mielelläni.
Olen siis kasvissyöjien syöjä.
"Olet mitä syöt. Olen mielummin sika kuin kasvis".
No on. Itse en välttämättä syö päivän aikana mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikkea muuta.
No en tajua, kun tuossa erottelussa ei ole minkäänlaista järkeä ravinnollisesti eikä millään muullakaan perusteella. Siis toki sen tajuan, että monilla ihmisillä on ihan mielivaltaisia luokitteluja ruokien suhteen, mutta ei niissä mitään järkeä ole.
Et tajua että niillä hedelmillä ja kasviksilla tarkoitetaan niitä juttuja mitä myydään siellä hedelmä ja kasvisosastolla??
Karmeet alapeukut, jos syö broileria ja sisä filettä? En kai nyt mikään kannibalisti ole.